Krīzes dēļ cilvēki izvēlas lētākus alkoholiskos dzērienus

Apollo
0 komentāru

Ekonomiskās krīzes dēļ cilvēki izvēlas lētākus alkoholiskos dzērienus, intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» teica alkoholisko dzērienu ražotāja un izplatītāja SIA «Liviko» direktors Latvijā Urmass Silmans.

Krīzes dēļ cilvēki izvēlas lētākus alkoholiskos dzērienus

Foto: Scanpix/Reuters

Viņš uzsver, ka kopš pagājušā gada cilvēki īpašu uzmanību pievērš alkoholisko dzērienu cenai. «Ja cilvēkiem ir mazāki ienākumi, protams, ka lielākā daļa cilvēku izvēlēsies maizi, pienu, desu, nevis alkoholu. Jā, droši vien ienākumu samazināšanās dēļ ir samazinājies arī patēriņš. Tomēr lielu ietekmi ir atstājis nelegālais alkohola tirgus, jo ir plaši iespējams iegādāties daudz lētākus produktus nekā veikalos, un cilvēki ar ierobežotiem līdzekļiem tos arī izvēlas,» pieļauj Silmans.

Runājot par populārākajiem alkoholiskajiem dzērieniem legālajā tirgū, Silmans norāda, ka pašlaik Latvijā vispopulārākais ir degvīns, lai arī pagājušajā gadā degvīna pārdošanas apjoms ir samazinājies par 15%-20%, bet brendija un konjaka pārdošanas apjoms samazinājās uz pusi.

«Vīnu pārdošanas apjoms iepriekšējos gados auga ļoti strauji, turklāt pirka kvalitatīvākus un dārgākus vīnus, bet pagājušajā gadā palielinājās to vīnu pārdošanas apjomi, kas ir lētāki. Pēdējos gados popularitāti ieguvušie alkoholiskie kokteiļi pērn samazinājās par 35%,» stāsta Silmans.

Kā ziņots, AS «Liviko» grupas Latvijas uzņēmums «Liviko» pagājušajā gadā piedzīvoja vienu no lielākajiem apgrozījuma kritumiem, proti, par 24% starp Baltijas valstīm.

Pērn «Liviko» apgrozījums bija 11,58 miljoni latu un uzņēmums strādājis ar 341 000 latu zaudējumiem, savukārt 2008.gadā tas nopelnīja 604 297 latus.

Apgrozījuma kritumu direktors izskaidro ar ļoti intensīvu nelegālā alkohola tirgus izaugsmi un valdības lēmumiem strauji palielināt akcīzes nodokli.

Pēc Alkoholisko dzērienu ražotāju un tirgotāju apvienības, kuras biedrs ir arī «Liviko», aplēsēm, nelegālais alkohola tirgus Latvija veido ap 40% no visa alkoholisko dzērienu tirgus. Arī Igaunijas un Lietuvas alkohola nozares uzņēmumi atzīmējuši «pelēkā tirgus» pieaugošo ietekmi, bet Latvijā šī situācija ir visasākā.

Silmans «Liviko» biznesu Baltijas valstīs vērtēt kā stabilu, jo Igaunijā apgrozījuma kritums bija ļoti neliels - aptuveni 3%, arī Lietuvā uzņēmumam pērn izdevies saglabāt apgrozījuma apjomu 2008.gada līmenī, tikai Latvijā kritums bija dramatisks.

Latvijas alkoholisko dzērienu tirgū «Liviko» aizņem 6% pēc realizācijas daudzuma litros. Importētā alkohola segmentā «Liviko» produkcija veido 15% no kopējā Latvijas importa dzērienu tirgus.

Igaunijas alkoholisko dzērienu ražotājs AS «Liviko» 2007.gada rudenī iegādājās Latvijas alkoholisko dzērienu izplatītāju «L.I.O.N. un Ko», izveidojot meitas uzņēmumu SIA «Liviko». Uzņēmumā Latvijā tiek nodarbināti 100 darbinieki. Kopš šī gada sākuma «Liviko» grupas kompānijas Baltijā ieguvušas tiesības izplatīt «Constellation» grupas vīnu zīmolus «Hardy's», «Paul Masson», «Robert Mondavi», «Echo Falls» un «Nobilo».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

21.08.2017
Ienākt apollo.lv