Krīzes laikā Latvijas iedzīvotāji uz alu taupīt nedomā

Apollo
0 komentāru

Par spīti ekonomiskajai situācijai Latvijas iedzīvotāji šajā vasarā nav atteikušies no alus dzeršanas un turpina to patērēt līdzīgi pagājušā gada līmenim, aģentūra BNS noskaidroja, aptaujājot alus ražotājus.

alus

Foto: Reuters/Scanpix

«Pārdotais alus apmērs šajā vasarā būs pagājušā gada līmenī, kas saistīts ar labvēlīgiem laika apstākļiem,» aģentūrai BNS sacīja «Cēsu alus» pārdošanas un mārketinga direktors Gustavs Zatlers un piebilda, ka atšķirībā no citiem gadiem alus šovasar tiek patērēts vienmērīgi — nav vērojami būtiski alus pārdošanas pieaugumi karstākajās nedēļas nogalēs.

Viņam piekrita arī «Cido grupas» izpilddirektors Jespers Koldings: «Esam novērojuši, ka Latvijas alus cienītāju ieradumi strauji nemainās un ir paliekoši, neraugoties pat uz sarežģīto tirgus situāciju.»

Savukārt «Aldara» Korporatīvo attiecību nodaļas vadītāja Laura Krastiņa aģentūrai BNS norādīja: lai gan šogad jūnijā alus pārdošanas apmērs bija pārsteidzoši labs, jau jūlijā šie dati bijuši zemāki nekā šajā laikā pirms gada, tomēr konkrēti dati vēl netiek sniegti.

Jāņu mēnesis šogad bija pirmais, kad sasniegts 2008. gada alus pārdošanas līmenis, stāstīja Krastiņa. Alus darītāji to skaidro ar neierasti garajām svētku brīvdienām, jo tieši šajā laikā ik gadu tiek pārdoti aptuveni 10% no kopējā saražotā alus daudzuma.

Runājot par patērētāju pirktspēju, Zatlers klāstīja, ka patērētāji ekonomiskā faktora ietekmē neatsakās no savām iemīļotajām alus šķirnēm, bet vēlas iegādāties tās par izdevīgākām cenām. «Neraugoties uz akcīzes nodokļa gandrīz divkāršu pieaugumu šajā gadā, alus ražotāji alu saviem pircējiem recesijas ietekmē pārdod par zemākām cenām nekā pērn,» papildināja «Cēsu alus» pārdošanas un mārketinga direktors.

«Alus ražotāji dara visu iespējamo, lai pazeminātu produkcijas cenu, savukārt akcīzes nodokļa un PVN palielinājuma dēļ alus cenas šogad nav būtiski pazeminājušās,» tomēr atzina Krastiņa. Lai padarītu savu produkciju patērētājiem pieejamāku, alus ražotāji tirdzniecības vietās rīko dažādas akcijas, gan pazeminot cenas, gan piedāvājot pircējiem balvas. Krastiņa uzsvēra, ka arī tirgotāji šogad ir ļoti atsaucīgi šādu akciju rīkošanā.

«Patērētāji meklē arvien izdevīgākus piedāvājumus, nereti arī izvēloties stiprākus alkoholiskos dzērienus,» piebilda Koldings.

Ar pirktspējas samazināšanos tiek skaidrota arī tendence, ka aizvien pieprasītāks kļūst alus PET pudelēs. «Cēsu alus» pārstāvis pavēstīja, ka alus plastmasas iepakojumā aizņem apmēram 50% no kopējā Latvijas alus tirgus. Pieaug arī alus skārda kārbu iepakojuma popularitāte, savukārt pieprasījums pēc alus stikla pudelēs šovasar krītas.

Lai arī Latvijas tirgū tradicionāli dominē stiprā alus segments, šovasar pieprasījums visvairāk pieaudzis tieši pēc gaišā alus šķirnēm, piemēram, «Aldaris Gaišais», «Cēsu Premium» un «Lāčplēsis Dzintara».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.11.2017
Ienākt apollo.lv