Labklājīgie patērētāji ir aktīvāki dažādu pakalpojumu izmantošanā

Apollo
6 komentāri

Labklājīgie patērētāji ir aktīvāki dažādu pakalpojumu izmantošanā nekā visi iedzīvotāji kopumā, liecina pētījumu kompānijas «GfK» un ziņu aģentūras LETA biznesa portāla «Nozare.lv» veiktais pētījums.

Labklājīgie patērētāji ir aktīvāki dažādu pakalpojumu izmantošanā

Foto: Arnoooo, CC BY-NC 2.0

Piemēram, bankas pakalpojumus izmanto 87% labklājīgo patērētāju, bet no visiem iedzīvotājiem kopā tie ir 78%. Ātro uzkodu restorānus, bistro un kafejnīcas apmeklē 68% labklājīgo patērētāju, kamēr no visiem iedzīvotājiem to dara 46%.

Lai gan pētījumā arī secināts, ka divas trešdaļas jeb 70% labklājīgo patērētāju atzinuši, ka ikdienā ēdienus gatavo paši, tomēr, jautāti par ēdināšanas pakalpojumu izmantošanu ārpus mājām, teju tāds pats labklājīgo patērētāju skaits atzīmēja, ka ietur maltīti arī ārpus mājām, paskaidroja «GfK» Klientu un produktu attīstības direktore Ilze Kronberga.

Viņa arī piebilda - tas, ka 70% labklājīgo patērētāju atzinuši, ka ēd mājās gatavotu maltīti, vēl nenozīmē, ka viņi paši arī to ir gatavojuši. «Tikpat labi to varētu būt gatavojis arī dzīvesbiedrs.»

Pētījumā arī atklāts, ka sabiedrībā ir novērojama atšķirība kultūras un izklaides vietu pakalpojumu izmantošanā. Proti, šos pakalpojumus izmanto 44% no labklājīgajiem patērētājiem, bet no visiem iedzīvotājiem kopā tos izmanto 30%.

Šis rādītājs bijis neliels pārsteigums pētījuma veicējiem, tomēr vienlaikus tas arī ir reprezentatīvs, parādot to, kam sabiedrība var vai nevar atvēlēt līdzekļus.

Tāpat, piemēram, skaistumkopšanas pakalpojumus izmanto 43% labklājīgo patērētāju, bet no visiem iedzīvotājiem kopā tos izmanto 28% iedzīvotāju. Arī viesnīcu pakalpojumu izmantošanā ir vērojama pamanāma atšķirība. Proti, viesnīcas izmanto 21% labklājīgo patērētāju, bet no visiem iedzīvotājiem kopā tos izmanto vien 9%.

Kā ziņots, Latvijā no visas sabiedrības ir vien 7-10% labklājīgo patērētāju, kuru ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir 300 lati pēc nodokļu nomaksas un vairāk, liecina pētījumu kompānijas «GfK» un ziņu aģentūras LETA biznesa portāla «Nozare.lv» veiktais pētījums.

Pētījumā, kas prezentēts LETA un «GfK» sadarbības partneriem, norādīts, ka šī daļa veido 17-20% no Latvijas ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem vecumā no 15-74 gadiem.

Kā labklājīga patērētāja raksturlielums izvēlēts patērētājs, kura ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir, sākot no 300 latiem mēnesī «uz rokas», paskaidroja «GfK» Klientu un produktu attīstības direktore Ilze Kronberga, lai iegūtu sabiedrības daļu, kuru ienākumi ir lielāki par vidējo līmeni un kuru būtu vērts pētīt.

Lielākā daļa jeb 71% labklājīgo patērētāju lieto sociālos tīklus vismaz trīs reizes nedēļā, liecina pētījumu kompānijas «GfK» un ziņu aģentūras LETA biznesa portāla «Nozare.lv» veiktais pētījums.

Savukārt 60% labklājīgo patērētāju sociālos tīklus lieto katru dienu vai pat vairākas reizes vienā dienā.

LETA biznesa portāla «Nozare.lv» un «GfK» pētījums tika prezentēts LETA un «GfK» sadarbības partneriem.

Pētījums tika veikts šā gada maijā, interneta vidē aptaujājot 1127 respondentus Latvijā vecumā no 18 līdz 64 gadiem. Papildus izmantoti citu «GfK» iepriekš veiktu pētījumu (Omnibuss, pētījumi interneta vidē) dati.

«GfK Custom Research Baltic» ir starptautisks «GfK» grupas uzņēmums, kura galvenās darbības sfēras ir tirgus un socioloģisko pētījuma veikšana (datu vākšana, apstrāde, analīze un konsultācijas) Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

21.11.2017
Ienākt apollo.lv