Lai uzlabotos satiksmes drošība, jāmainās arī sabiedrības attieksmei

Apollo
17 komentāri

Ātrums ir tikai viens no satiksmes drošību ietekmējošiem faktoriem, līdz ar to fotoradari nav vienīgās zāles un vidējā ātruma samazināšana nav plāksteris visām satiksmes problēmām, intervijā «Rietumu Radio» sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieks Arnis Jekste.

Lai uzlabotos satiksmes drošība, jāmainās arī sabiedrības attieksmei

Foto: myfear, CC BY-NC-SA 2.0

«Lai uzlabotos satiksmes drošība, jāmainās arī sabiedrības attieksmei pret noteikumu pārkāpšanu, lai cilvēki, kuri neievēro noteikumus, gūtu nosodījumu,» sacīja Jekste, norādot, ka bieži gadījumos, kad ceļu satiksmes noteikumu neievērošana beidzas letāli, līdzās bijuši cilvēki, kas būtu varējuši atturēt un nepieļaut šādu gadījumu. «Stāsts jau ir arī par pašu sabiedrību - kā autovadītāji alkohola reibumā tiek pie atslēgām, pie automašīnas vadīšanas.»

Ja sabiedrība pārkāpējus nosodītu un nesēstos agresīvu vai iereibušu autovadītāju mašīnās, tas būtu efektīvāks līdzeklis, kas varbūt liktu aizdomāties, sacīja Jekste.

Autoskolās šādus potenciālos pārkāpējus nevar identificēt uzreiz. «Domāju, ka autovadītāji par noteikumu pārkāpējiem kļūst dzīves laikā - darba, ģimenes un citu satiksmes dalībnieku iespaidā,» sacīja Jekste, norādot, ka regulārie pārkāpēji tiek izķerti ar pārkāpumu uzskaites sistēmas palīdzību, kas ne tikai īstermiņā liek samaksāt sodu, bet arī ilgākā termiņā krāj punktus un liek būt uzmanīgākiem.

Liepājas pusē ir cilvēks, kurš maksimālo punktu skaitu pamanījies sakrāt pat divas reizes, sacīja Jekste. Šim cilvēkam bija visas braukšanas kategorijas, kuras tagad jāatjauno no pašiem pamatiem, sākot jau ar autoskolu, - vispirms B kategorija un tikai pēc noteikta laika nākamā, sacīja Jekste. «Šis ir paņēmiens, kā šādus cilvēkus izņemt uz laiku no satiksmes,» sacīja Jekste.

Satiksmes psihologi arī izpētījuši, ka laimīgi cilvēki daudz retāk brauc alkohola reibumā vai pie sarkanās gaismas vai pārsniedz braukšanas ātrumu. «Ir citas lietas, kam jāskatās līdzi. Varbūt viņam banka zvanījusi, ka atņem māju, un viņam vairs nav, ko zaudēt. Diemžēl viņš šo pašiznīcināšanos ieliek ceļu satiksmē,» norāda Jekste.

Tāpat viņš arī norāda, ka līdz ar namu iekšpagalmu remontiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpēju vairāk ir dzīvojamās zonās.

«Kamēr pagalmi bija bedraini, visi brauca lēnām un mierīgi, jo negribēja salauzt mašīnu. Pēc iekšpagalmu braucamo daļu saremontēšanas domes komisijās regulāri tiek saņemti iedzīvotāju lūgumi uzstādīt mākslīgos sliekšņus, lai fiziski ierobežotu autovadītāju braukšanas ātrumu,» stāstīja Jekste.

Jau ziņots, ka CSDD nākamgad pavasarī varētu izsludināt iepirkumu pirmo 20 stacionāro fotoradaru iegādei.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

25.09.2017
Ienākt apollo.lv