Laikraksts: «Meteorīta» kampaņa aizbiedējusi «Tele2» klientus

Apollo
0 komentāru

Kopš 2005.gada decembra, kad Latvija ieviesa Eiropas Savienības direktīvu par numura saglabāšanu, pārejot no viena pie cita mobilo sakaru operatora, telekomunikāciju uzņēmumu rūpīgi slēptie dati atklāj, ka vislielāko zaudēto klientu skaitu piedzīvojusi «Tele2», raksta laikraksts «Neatkarīgā».

Laikraksts: «Meteorīta» kampaņa aizbiedējusi «Tele2» klientus

Foto: Evija Trifanova/LETA

Četrarpus gadu laikā «Tele2» pametis 126 431 klients. Trešā daļa no šiem aizgājējiem lēmumu par «Tele2» tīkla pamešanu pieņēmuši pēc pretrunīgi vērtētās «Meteorīta» kampaņas, savukārt ik nedēļu operatoru pamet vairāk nekā 1000 abonentu.

Kā atgādina laikraksts, pērn 25.oktobra rītā Latviju pāršalca ziņa, ka Mazsalacā nokritis meteorīts, atstājot zemē pamatīgu krāteri. Dažas dienas vēlāk «Tele2» atzinās, ka tas ir viņu kampaņas mārketinga triks. Jau tobrīd pasaules ietekmīgais biznesa laikraksts «Financial Times» brīdināja, ka Zviedrijas mobilo telekomunikāciju kompānijas «Tele2» reklāmas triks ar inscenētu meteorīta triecienu Latvijā nodrošinājis jaunu piemēru, kā mārketinga kampaņa var nest negatīvus rezultātus.

Divu mēnešu laikā līdz gadumijai «Tele2» zaudēja teju 9000 klientu, kuri aizgāja pie citiem operatoriem, taču, salīdzinot ar abiem pārējiem mobilo sakaru operatoriem, šogad «Tele2» ir absolūts līderis zaudēto klientu skaita ziņā. 28 nedēļu laikā to pametuši 34 620 klientu. No «Tele2» aizgājušie klienti kā galvenos iemeslus min blēdīšanos ar dažādām izmaksām un neelastīgiem līguma nosacījumiem, raksta «Neatkarīgā».

«Portācijas [pāriešana no viena operatora pie cita, saglabājot esošo numuru] dati atspoguļo vienīgi starp operatoriem staigājošo klientu skaitu. Turklāt to klientu skaits, kas maina operatoru, Latvijā procentuāli ir ļoti mazs. Piemēram, no 2005.gada 1.decembra operatoru nomainīja aptuveni 10% tālruņu lietotāju, turklāt no tiem apmēram 85% mobilajos tīklos un 15% fiksētajos,» stāsta «Tele2» sabiedrisko attiecību vadītāja Vita Sirica. «Tas, ka mobilo tīklu operatori apmainās ar nelielu klientu skaitu, skaidrojams ar aso konkurences cīņu mobilo operatoru starpā. Izmaiņas klientu staigāšanas dinamikā ir cieši saistītas ar kampaņveida piedāvājumiem citu operatoru klientiem. Piemēram, ir radusies tendence, ka klienti nopērk cita operatora priekšapmaksas karti, kas paredzēta tikai operatora maiņai, lai iegūtu izdevīgākus nosacījumus pie sava operatora.«

Viņa atzīst, ka pēc «Meteorīta» kampaņas klientu starpā novēroti polarizēti viedokļi. Bija daļa, kam šī akcija likās nepieņemama. «Taču kopumā rezultāti bija vairāk pozitīvi nekā negatīvi, un, jo vairāk laika paiet, jo vairāk kļūst klientu, kas uzskata šo kampaņu par pieņemamu un interesantu.«

«Latvijas Mobilais telefons» (LMT) no 2005.gada decembra zaudējis 106 435 klientus, taču joprojām saglabā vadošo tirgus pozīciju ar stabilo klientu skaitu.

«LMT klientu skaits ir stabils un pat pieaug - pirmajā pusgadā tas sasniedzis 1 052 371. Tas nozīmē, ka LMT ir gan pēc apgrozījuma, gan pēc klientu skaita lielākais mobilo sakaru operators valstī,» akcentē LMT preses sekretāre Elīna Lidere.

Uzņēmums klientus cenšas noturēt ar kvalitāti un atbilstošu cenu piedāvājumu. «Ir klienti, kas aiziet izmēģināt konkurentu pakalpojumus, taču ļoti bieži viņi atgriežas atpakaļ pie LMT, jo pārliecinās, ka LMT tiešām ir augstāka kvalitāte un konkurentu piesolītie labumi nemaz tik lēti nesanāk,» norāda LMT pārstāve.

Savukārt jaunākais mobilo sakaru operators «Bite», kas Latvijas tirgū ienāca vēlāk, zaudējis 15 940 klientus.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.10.2017
Ienākt apollo.lv