Latvijā arvien pieaug ar dīzeļdegvielu darbināmu auto skaits

Apollo
35 komentāri

Neskatoties uz to, ka automašīnas, kuras tiek darbinātas ar dīzeļdegvielu, ir dārgākas nekā automobiļi ar benzīna dzinēju, to skaits Latvijā arvien palielinās, liecina portāls «Autoplius» apkopotā informācija.

Latvijā arvien pieaug ar dīzeļdegvielu darbināmu auto skaits

Foto: AFP/Scanpix

Šā gada trešajā ceturksnī 79,5% automašīnu, kuras ievestas Latvijā, ir darbināmas ar dīzeļdegvielu. Tikmēr pirms diviem gadiem ar dīzeļdegvielu darbināmo automašīnu imports veidoja 73,9% no kopējā tirgus.

Šogad trešajā ceturksnī Latvijā tika importētas 10 600 ar dīzeļdegvielu darbināmas lietotas automašīnas, kas ir par 46% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Tikmēr no ārvalstīm importētie lietotie automobiļi ar benzīna dzinēju veidoja tikai 17,3% no kopējā tirgus, bet hibrīdautomobiļi (kuros vienlaikus ir, piemēram, benzīna dzinējs un autogāzes iekārta, benzīna un elektrodzinējs vai dīzeļdzinējs un elektrodzinējs) – tikai 3,2%.

«Salīdzinot pēdējo četru gadu datus, jāteic, ka ar dīzeļdegvielu darbināmie automobiļi Latvijas tirgū kļūst arvien populārāki. Šīs automašīnas novērtē autovadītāji, kuri veic lielus attālumus – 15 000 un vairāk kilometru gadā. Tā kā atkarībā no automašīnas modeļa ar dīzeļdegvielu darbināmi automobiļi maksā par 10 līdz pat 50% dārgāk nekā automašīnas ar benzīna dzinēju – to iegāde atmaksājas tikai tad, ja ikdienā veicat lielākus attālumus,» teic «Autoplius» pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks

Priekšroku transportlīdzekļiem ar dīzeļdzinēju dod ne tikai lietotu automobiļu pircēji, bet arī tie, kuri iegādājas jaunas automašīnas. Šī gada trešajā ceturksnī 61,5% no kopumā 3200 importētajiem jaunajiem automobiļiem veidoja ar dīzeļdegvielu darbināmas automašīnas, bet 35% – benzīna dzinēja spēkrati.

«Šā gada trešajā ceturksnī Latvijā iegādāti 110 jauni hibrīdautomobiļi. Turklāt Latvijā ir pārdots vairāk šāda tipa auto, nekā citās Baltijas valstīs. Latvijas autovadītāju vidū populārākie hibrīdautomobiļi ir tie, kuri darbināmi gan ar benzīnu, gan ar autogāzi, - minētajā periodā iegādātas pavisam 58 šāda veida automašīnas. Jāteic, ka latvieši ievērojami apsteidz lietuviešus, kuri iegādājušies vien 16 automobiļus, kas darbināmi ar benzīnu un autogāzi. Tikmēr igauņi ir iegādājušies tikai vienu šāda veida automobili. Jāpiebilst, ka arī hibrīdautomobiļi, kuri darbināmi gan ar benzīnu, gan ar elektrību, kļūst arvien interesantāki patērētājiem – Latvijā šogad iegādātas 52 jaunas hibrīdautomašīnas. Tikmēr Igaunijā 67, bet Lietuvā – 65,» informē Mālnieks.

Auto tirgus eksperti arī novērojuši, ka Latvijā arvien lielāku popularitāti iegūst ne tikai jauni, bet arī lietoti automobiļi, kuri tiek darbināti gan ar benzīnu, gan ar autogāzi, - šī gada trešajā ceturksnī importēti 390 šāda veida automobiļi, un tie iegādāti ievērojami biežāk nekā Igaunijā. Tiesa, pirmajā vietā ierindojas Lietuva, kur iegādāti 1150 lietoti automobiļi, kas darbināmi gan ar benzīnu, gan ar autogāzi.

Jāpiebilst, ka ar benzīnu un elektrodzinēju darbināmu lietoto hibrīdautomobiļu skaita ziņā latvieši jūtami atpaliek no citām Baltijas valstīm. 2013. gada trešajā ceturksnī Latvijā importēti 33 minētā veida hibrīdautomobiļi, Igaunijā – 74, bet Lietuvā – 198.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

17.12.2017
Ienākt apollo.lv