Latvijā pircēji vairāk pievērš uzmanību produktu cenai

Apollo
0 komentāru

Latvijā 70% produktu kategoriju izšķirošais faktors produkta izvēlē ir cena un tās dominante daudzās kategorijās turpina pieaugt, uzskata kompānijas «Trout&Partners» partneris un izpilddirektors Baltijā Tomass Danebergs.

Tādēļ vadošajiem zīmoliem vajadzētu laikus reaģēt uz šīm pārmaiņām, šodien konferencē «Baltic Brand Summit 2005» norādīja Danebergs. Viņš akcentēja, ka pašreiz reklāmas tirgū vērojama pāreja no zīmola veidošanas uz veicināšanas programmām un cenu atlaidēm. Speciālisti novērojuši arī pāreju no informējošām kampaņām uz izklaidējošu pieeju pircēju piesaistīšanā.

«Hansabnakas» Mārketinga nodaļas vadītāja Oksana Sivokobiļska konferences dalībniekiem pastāstīja par bankas pieredzi, kad tā pirms dažiem gadiem izlēma izveidot uz klientiem orientētas organizācijas tēlu. «Hansabankas» kampaņas mērķauditorija bija tās darbinieki, kuru uzdevums ir īstenot zīmolu un ieviest to dzīvē.

«Katram no «Hansabankas» 1000 darbinieku ir vismaz desmit kontaktu dienā,» skaidroja Sivokobiļska. Viņa uzsvēra, ka bankas lēmums sākt kampaņu ar darbinieku informēšanu izrādījies ļoti veiksmīgs.

Kā pastāstīja aģentūras «DDB Latvija» stratēģiskais plānotājs Reinis Grants, nesenā pētījumā noskaidrojies, ka pircēji mūsu valstī produkta kvalitāti vērtē augstāk nekā zīmola vadošās pozīcijas tirgū. Šī tendence Latvijā ir atšķirīga no lielākās daļas pasaules valstu.

Pieci no kvalitatīvākajiem produktu zīmoliem ir starp desmit populārākajiem zīmoliem, piebilda «DDB Latvija» pārstāvis. Latviju no pārējām valstīm atšķir arī apstāklis, ka populārākie zīmoli ir ikdienas lietošanas produkti. Citās valstīs dominē pakalpojumu sniegšanas un finanšu uzņēmumu zīmoli.

80% Latvijas patērētāju pievērš uzmanību produkta cenai, tiesa, tas ne vienmēr nosaka viņu izvēli. Grants skaidroja, ka patērētāji pirkšanu vērtē kā emocionālu un impulsīvu, tomēr viņi to neuztver kā izklaidi.

Grants norādīja, ka zīmoli pagaidām Latvijā nav kļuvuši par sociāliem simboliem, bet viņš prognozēja, ka situācija tuvākajā laikā varētu mainīties.

Kā ziņots, šogad konkursā «Baltic Brand 2005» pieteikti 57 zīmoli, no kuriem 20 pārstāv Latviju, 20 — Lietuvu, bet pieci — Igauniju. Divpadsmit zīmoli pieteikti Baltijas nominācijā, kas, pēc konkursa organizatoru teiktā, ir jauna tendence, jo iepriekš vairāk tika pieteikti pašmāju zīmoli.

Šogad starp reģistrētajiem konkursa dalībniekiem ir tādi zīmoli kā LETA, «Hansabanka», «Laima», «Zelta zivtiņa», «Bauskas alus», «Kontaktu centrs 118», «Ķekavas putnu fabrika», «Hansa līzings», «Bosch», «Garnier», «Jacobs», «Santa Maria»,«mc2», «Zundas mēbeles» un citi.

Balvas tiks piešķirtas nominācijās «Baltijas brends» un «Nacionālais brends» Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Konkursā ir 16 dažādas kategorijas.

Par Latvijas nacionālo gada zīmolu iepriekšējā gadā tika atzīts izziņu centrs «118», par Lietuvas gada zīmolu — pārtikas ražotājs «Karūna», bet par Igaunijas gada zīmolu — dzērienu ražotājs «Rock», savukārt par konkursa «Baltijas gada zīmols 2004» uzvarētāju atzīta AS «Hansabanka».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

17.10.2017
Ienākt apollo.lv