Latvijas uzņēmēji var iesaistīties elektroautomobiļu detaļu ražošanā

Apollo
0 komentāru

Latvijas uzņēmējiem ir iespējas iesaistīties elektroautomobiļu detaļu ražošanā, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja Ekonomikas ministrijas (EM) Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evita Urpena.

Latvijas uzņēmēji var iesaistīties elektroautomobiļu detaļu ražošanā

Foto: Reuters/Scanpix

9. februārī Spānijas pilsētā Sansebastjanā notika neformālā Eiropas Savienības (ES) Konkurētspējas ministru padomes sanāksme, kurā ES dalībvalstis uzsāka diskusiju par elektrotransporta plašākas izmantošanas iespējām, lai sekmētu energoefektīvākas un videi draudzīgākas transporta sistēmas izveidi, definējot to par vienu no ES prioritātēm.

Latvijas viedokli sanāksmē pārstāvēja EM valsts sekretāra vietniece Zaiga Liepiņa un Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktors Edmunds Beļskis.

Sanāksmes laikā vairāki Eiropas autoindustrijas pārstāvji informēja par jau paveikto autotransporta tehnoloģiju attīstībā, virzoties uz energoefektīvākām un videi draudzīgākām tehnoloģijām. Kaut gan patlaban aktīvāki elektromobiļu attīstības koncepciju izstrādē ir lielākie automašīnu ražotāji ASV, Ķīnā, Japānā, Austrālijā un Izraēlā, kas jau veic nozīmīgas investīcijas elektromobiļu ražošanā un izmantošanā, dažādu līmeņu elektromobiļu programmas ir izstrādātas arī atsevišķās ES valstīs - Francijā, Vācijā, Spānijā, Lielbritānijā, Dānijā, Portugālē un Polijā.

«Latvijā elektroautomobiļu ražošana patlaban tieši pārstāvēta nav. Tomēr daudziem mūsu maziem un vidējiem uzņēmumiem jau ir bijusi sadarbība ar autorūpniecības gigantiem, ražojot un piegādājot dažādas automobiļu detaļas. Līdz ar to Latvijas uzņēmējiem ir plašas iespējas iesaistīties arī elektroautomobiļu detaļu ražošanā, jo maziem uzņēmumiem ir vieglāk piemēroties autoražošanas tirgus attīstības tendencēm, lai operatīvi uzsāktu jaunu un inovatīvu produktu ražošanu, tādējādi iesaistoties jau sākotnējā elektromobiļu attīstības stadijā,» norāda Urpena.

Ņemot vērā straujo pilsētu attīstību un cilvēku koncentrāciju tajās, sanāksmes laikā EM pārstāvji arī uzsvēra, ka ES iniciatīva elektrisko transporta līdzekļu attīstībā nedrīkst aprobežoties tikai ar automašīnām, bet tā jāskatās plašākā kontekstā, iekļaujot arī sabiedriskā transporta sektoru.

Gan ES prezidējošas valsts Spānijas rūpniecības, tūrisma un tirdzniecības ministrs Migels Sebastjans, gan Eiropas Komisijas Rūpniecības un uzņēmējdarbības ģenerāldirektorāta ģenerāldirektors Neincs Zureks sanāksmes laikā atzīmēja elektrisko transporta līdzekļu milzīgo potenciālu Eiropas uzņēmējiem, uzsverot nepieciešamību nodrošināt vienotu dalībvalstu nostāju elektrisko transporta līdzekļu attīstībā un stimulējošas normatīvās bāzes izveidošanā.

Sanāksmes laikā kā nozīmīgu faktu atzīmēja arī nepieciešamību nodrošināt savlaicīgu tehnoloģisko risinājumu harmonizāciju, piemēram, bateriju un citu elektrību uzkrājošo tehnoloģiju, un vienotu standartu izstrādi.

Vienlaikus jādomā par atbilstošas infrastruktūras izveidi, kas nepieciešama transporta līdzekļu uzlādei, elektroenerģijas ātrai un efektīvai apmaiņai dažādu ar elektrību darbināmām ierīcēm gan publiskā, gan privātā lietošanā.

Eiropas Komisija uzskata, ka elektrotransporta sistēmas ieviešanai ir būtiska loma siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanā, jo transports rada vairāk nekā piekto daļu no visām siltumnīcefekta gāzu emisijām un tā ir vienīgā nozare, kurā pieaug emisiju apjoms. Vairāk nekā 90% no kopējām ES transporta emisijām rodas tieši no autopārvadājumiem. Lai sasniegtu ES un pasaules mērķi emisiju samazināšanā, ir nepieciešams padarīt zaļākus autopārvadājumus. Elektrotransporta līdzekļi nerada emisijas, ir arī zemāks trokšņa līmenis, īpaši būtiski tas ir lielajās pilsētās, kur ir samērā blīva transporta plūsma.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

19.08.2017
Ienākt apollo.lv