Leģendārais sacīkšu automobilis «Auto Union» ir atradis jaunas mājas

Apollo
10 komentāri

Visu šo nedēļu «Moller Auto Rīga» salonā S.Eizenšteina ielā 6a būs apskatāms viens no uz laiku slēgtā «Rīgas Motormuzeja» interesantākajiem eksemplāriem, 1938.gadā būvētais kalnu sacīkšu automobilis «Auto Union». Vēsturiskais spēkrats, ko savā īpašumā centās iegūt daudzi antīko auto kolekcionāri, būs centrālais elements improvizētā izstādē, kurā varēs aplūkot sportiskākos mūsdienu «Audi» ielas automobiļus.

Leģendārais sacīkšu automobilis «Auto Union» ir atradis jaunas mājas

Foto: Publicitātes foto

Viens no diviem profesora Roberta Eberana fon Eberhorsta vadībā speciāli kalnu sacīkstēm izgatavotajiem automobiļiem, kura konstrukcijas pamatā ir sacīkšu «Auto Union D» tipa šasija un profesora Ferdinanda Poršē konstruētais sešu litru V-16 cilindru «C» tipa kompresormotors ar atbilstošu, braukšanai kalnu sacīkstēs, projektētu pārnesumu kārbu, bija aplūkojams «Rīgas Motormuzejā». Taču pēc tā slēgšanas rekonstrukcijai 15.aprīlī, vēsturiskie spēkrati apmeklētājiem vairs nav pieejami.

«Vēsturiskajam «Auto Union» ir nozīmīga loma Vācijas autobūves industrijas vēsturē. Līdzdalība šajā koncernā ļāva «Audi» pārdzīvot globālo ekonomisko krīzi pirms Otrā pasaules kara, un sekmēja uzņēmuma izaugsmi par vienu no pasaules vadošajām autobūves kompānijām. Tādēļ mums ir liels prieks, ka varam vienā telpā parādīt interesentiem gan autoražotāja pirmsākumus, gan šodienas sasniegumus,» stāsta «Moller Auto Rīga» direktore Ilze Zoltnere.

«Auto Union» Rīgā nonāca 1976.gadā, kad «Latvijas Antīko automobiļu» kluba priekšsēdētājs Viktors Kulbergs nejauši uzzināja, ka sestdienas talkas laikā Maskavas ZiL autobūves rūpnīcā paredzēts sagriezt metāllūžņos vienu šādu mašīnu. Pēc neatlaidīgas formalitāšu kārtošanas vairākās ministrijās sacīkšu automobili izdevās izglābt un pārvest uz Rīgu. Lai arī tas bija sliktā stāvoklī, vēlāk atklājās, ka tas ir vienīgais pasaulē saglabājies pilnā komplektā kalnu sacīkšu «Auto Union» modelis.

Automobili restaurēja no 1996. līdz 1999.gadam «Crostwaite & Gardiner» darbnīcās Anglijā sadarbībā ar «Audi AG», to uzbūvējot praktiski no jauna kā absolūtu analogu korozijas bojātajam oriģinālam.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

22.11.2017
Ienākt apollo.lv