Līdz 13.augustam pagarina Edmunda Lūča izstādi Šveicē

Apollo
0 komentāru

No   2.jūlija Šveicē aplūkojama mākslinieka Edmunda Lūča izstāde, kas ietver vienpadsmit lielformāta mākslas darbus. Ņemot vērā pozitīvo rezonansi plašsaziņas līdzekļos un izteikto apmeklētāju interesi, izstāde tiek pagarināta līdz 13.augustam.

Lucernas galerijā «Müller» tiek prezentēts mākslinieka pēdējo gadu veikums, kurā liela nozīme tiek piešķirta Venēcijai, kas Eiropas kultūras kontekstā rada atpazīstamas asociācijas, jūtas raisošus tēlus un simbolus. Dažādojot gleznieciskās izteiksmes līdzekļus, ar Venēcijas tēlu un airētāju kā pārcēlāju mākslinieks runā par robežsituācijām, kas ir nozīmīgas gadsimtu mijā, kad Eiropas kultūra, zaudējusi nevainības ilūzijas, pārdzīvo satricinājumu un izaicinājumu laiku.

Arī pilsētas lielākajā laikrakstā «Neue Luzerner Zeitung» minēts, ka Edmunds Lūcis rāda piesātinātu krāsu toņos luminetu glezniecību. Rakstā par izstādi tiek uzsvērts mākslinieka gaišo krāsu klājums un niansēts slāņojums, kas noved pie formām un zīmēm. «Paralēli diskusijai ar mākslas vēstures paraugiem, viņa darbos parādās suverēnas arhitektūras formas un dzīvnieki. Glezna «Joko Ono Venēcijā» runā sajūtu pilnu valodu un kalpo kā piemērs viņa CEuvre ar slīdošu formu un krāsu pārejām, kā arī plūstošiem ūdens spoguļojumiem. Šeit saspēlē neoromantisms un neoekspresionisms». Izstāde ar mazu, pabeigtu un saskaņotu (harmonisku) gleznu izvēli tiek raksturota kā piedzīvojumu pilns un ekstravagants darbs, kas ierindojas Eiropas mākslas tradīcijā un gleznu meklējumos.

Noslēguma pasākumā 8.augustā izstādes interesentiem bija iespēja iesaistīties sarunās ar mākslinieku par to, kāpēc tieši viņam tik tuva Venēcijas gaisma. Vislielāko interesi izstādes apmeklētājos izraisīja ne tikai vairākās gleznās dominējošais lauvas tēls, bet arī glezna, kas radīta Mākslas dienu ietvaros uz Rīgas Centrāltirgus jumta rīkotajā plenērā «Noķert trusi». Lai arī katram izstādes interesentam ir savs viedoklis par redzēto, visplašākā diskusija izvērsās par gleznu «Kuce laiza Bonnard», kas daudziem atstājusi visspilgtāko iespaidu no izstādes. Katram, kas pazīstams ar Bonnard grafiku, bija patīkama atkalredzēšanās ar zēnu un suni - motīvu, kas bieži sastopams 20.gs.franču gleznotāja Bonnard darbos.

Ņemot vērā pozitīvo rezonansi plašsaziņas līdzekļos un apmeklētāju ieinteresētību, izstāde tiek pagarināta un būs aplūkojama līdz 13.augustam. Lai arī šo izstādi var uzskatīt par noslēgtu, mākslinieka Edmunda Lūča glezniecība, kas iezīmējas kā daudzslāņaina, koloristiski smalka un tonāli niansēta, ievirzījusi sarunas par iespējamo turpmāko sadarbību ar galeriju nākamās izstādes rīkošanā.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Receptes

Vairāk

Valūtu kursi

20.08.2017
Ienākt apollo.lv