Līdzšinējie Rīgas maršruta taksometri izvērš nelegālu pārvadājumu biznesu

Apollo
29 komentāri

Pasažieru pārvadātājs «Eko Bus» izvērsis pārvadājumus ne tikai Rīgas teritorijā, bet arī starp pilsētām, «nosmeļot» klientus oficiālajiem regulāro pārvadājumu organizētājiem, taču Rīgas domes Satiksmes departamenta Kontroles dienests «Eko Bus» darbību nevar apturēt vai ierobežot, jo saskaņā ar pašreizējo regulējumu uzņēmuma darbība nav nelegāla.

Līdzšinējie Rīgas maršruta taksometri izvērš nelegālu pārvadājumu biznesu

Foto: Edijs Pālens/LETA

Satiksmes departamentā konstatēts, ka «Eko Bus» darbojas 200., 224., 233., 233.a, 247. un 216.mikroatobusu maršrutos, kā arī ir konstatēti starppilsētu pārvadājumi, piemēram, no Rīgas uz Jūrmalu. Kopumā konstatēts, ka maršrutos darbojas ap 30 līdz 40 neregulāro pārvadājumu transportlīdzekļu.

Departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola atzina, ka transportlīdzekļi ir tie paši, kuriem iepriekš ar departamentu bijuši noslēgti līgumi par pasažieru pārvadājumu organizēšanu un kuri palikuši bez legālā rūpala pēc tam, kad maršrutus pārņēma pašvaldības SIA «Rīgas satiksme», kas pēc ilglaicīgas iepirkuma konkursa procedūras noslēdza līgumu ar SIA «Rīgas mikroautobusu satiksme».

Līdzšinējie pārvadātāji, kas iepriekš saņēmuši daudz kritikas un sūdzību par pakalpojumu kvalitāti, reģistrējušies kā neregulārie pārvadātāji, bet pēc būtības turpina regulāros pārvadājumus par dempinga cenām paralēli «Rīgas satiksmes» minibusiem un citiem pārvadātājiem.Ahuna-Ozola norādīja, ka Kontroles dienests savas kompetences ietvaros veic neregulārā pārvadātāja kontroli un pārvadātāju dokumentācijas atbilstību normatīvajiem aktiem, kas reglamentē neregulāro pārvadājumu jomu. Ja tiek konstatēti pārkāpumi, piemēram, nav noslēgti darba līgumi, netiek ievērota autovadītāju darba laika uzskaite u.c., par konstatētajiem pārkāpumiem, ja tie ir Kontroles dienesta kompetencē, tiek uzsākta administratīvā lietvedība. Savukārt par pārkāpumiem, kas nav Kontroles dienesta kompetencē, piemēram, par ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu, darba līguma neesamību, tiek ziņots atbildīgajām institūcijām.

Tāpat Kontroles dienests strādā ciešā sadarbībā ar Valsts policiju - rīko kopējus reidus, jo par daudziem pārkāpumiem var sodīt tikai policija.

Satiksmes departamenta Kontroles dienests šo pārvadātāju darbību nevar apturēt, jo pārvadātāji darbojas likuma robežās un nav klasificējami kā nelegāli. Lai pierādītu, ka šie pārvadātāji ir nelegāli, ir nepieciešamas normatīvo aktu izmaiņas - jāveic grozījumi Autopārvadājumu likumā, precīzi definējot neregulāros pārvadājums, un jāizstrādā Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē neregulārā pārvadājuma jomas darbību.

Tikmēr pašreiz «Eko Bus» darbības izvēršanās zināmā mērā ir sabiedrības atbildība, izmantojot šos pārvadājumus, cilvēki paši veicina to skaita pieaugumu, piebilda departamenta pārstāve.

Kā ziņots, uzņēmums «Taksi.LV» šā gada martā vērsies atbildīgajās institūcijās, informējot, ka taksometru maršrutā Ķengarags-Centrs, ko pēc līguma ar AS «Rīgas satiksme» apkalpo uzņēmums, darbojas nelegāli pārvadātāji ar transporta marķējumu «Eko Bus». Transportlīdzekļi brauc pa «Taksi.lv» maršrutu, uzņemot pasažierus pieturās un galapunktos, izbraucot tieši pirms «Taksi.lv» automašīnām.

Nelegālais pārvadātājs «Eko Bus» par braucienu iekasē 40 santīmus un izsniedz pasažieriem lapeli ar uzrakstu «Piemaksas biļete», lai gan pēc normatīvajiem aktiem braukšanas maksa šajā maršrutā ir 50 santīmi un ir jāizsniedz normāla biļete, skaidro uzņēmumā.

«Taksi.lv» norāda, ka nelegāla pasažieru pārvadāšana, ko veic uzņēmums «Eko Bus», ir likumu un normatīvo aktu pārkāpums, kas rada būtisku apdraudējumu sabiedrībai un konkrētā maršruta pasažieru interesēm.

«Taksi.lv» par nelikumīgajām darbībām informējis Rīgas domes Satiksmes departamentu, «Rīgas satiksmi», Konkurences padomi, Valsts policiju, Valsts ieņēmumu dienestu un Valsts darba inspekciju. Pēdējā gan «Eko Bus» darbībā nekādus pārkāpumus nav saskatījusi.

Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta informācijas, firmai «Eko buss» nav atļaujas par kāda konkrēta maršruta apkalpošanu, kā arī nav licences par pasažieru pārvadāšanu, taču jāņem vērā, ka neregulārajiem pārvadātājiem šādas atļaujas vai licences nav vajadzīgas.

Satiksmes departamenta Kontroles dienests atbilstoši kompetencei veic regulāro un neregulāro pasažieru pārvadājumu kontroli, tostarp veicot pastiprinātu kontroli SIA «Eko Bus» nodrošinātajos pārvadājumos, un patlaban notiek administratīvā lietvedība par konstatētajiem iespējamajiem pārkāpumiem. Izmeklēšanā iesaistīta arī Ekonomikas policija, Valsts ieņēmumu dienests un citas institūcijas.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.11.2017
Ienākt apollo.lv