Lietotu motociklu tirgus 2005

Apollo
0 komentāru

Lietotu motociklu tirgus 2005

Foto: «Latvijas Avīze»

Lai arī ar lielām pūlēm, bet siltais laiks ir klāt. Šosezon atkal «vecie puikas», kam lieka naudiņa iekrājusies, pie sevis nodomā: «Eku, šeku, varbūt mocīti?»

Tie laiki, kad ar kovrovecu vai javiņu uz ballēm braucām, vēl atmiņā spilgti. Un jaunā paaudze nebūt neatpaliek no senioriem. Tāpēc šoreiz īsi par lietoto motociklu tirgu Latvijā un par to, kas tad būtu jāzina. Latvijas lietotu motociklu tirgus sadalās trīs piegādes reģionos, no kurienes ieved lietotus motociklus: Eiropa (pārsvarā Vācija), ASV un Japāna.

Līdz 1000 eirām

Padomjlaika motocikli, 80. gadu vidējās klases braucamie, pārsvarā auditorijai, kuras hobijs ir skrūvēt, virpot, būvēt un citādi apliecināt savu inženiertehnisko prasmi. Tātad «amatnieku klase», vienkārša mototūrista «lamatas milzu lempjiem». Ja tomēr nolemjat eksperimentēt, tās ir jūsu tiesības. Bet mēs esam brīdinājuši.

1000–2000 eiru

Vidējās klases 400–600 cm3 ielas motocikli ar sportisku noslieci vai amerikāniskā «čoperveida» imitācija. 90. gadu sākuma japāņi «Kawasaki GPX600 R», «Suzuki GSX-F750» vai «Yamaha XV Virago 535». Ja spidometrs vēstī 11 000 km, tad droši vien sekos stāsts par vientuļu lauku mācītāju, kurš jaunībā bijis motosportists un, sentimenta vadīts, iegādājies sportiska rakstura mocīti. Blefs! Šitie 50% tiek ievesti no «šrotlandes», pa vairākiem kopā ar jaunākiem un dārgākiem (tā lētāk). Transporta izdevumi plus 500 eiras ir šāda braucamrīka izmaksas. Skarbi. Bet neesat naivi — kapitālismā dāvanas nepastāv. Pārbaudiet, vai jūsu transporta līdzeklis nav domāts Japānas tirgum. Un, ja tā ir, steidzami painteresējieties, vai rezerves daļu piegāde neilgs visas motosezonas garumā. Un ticamākais, ka vēl ap 300–400 latiem jums būs jāiegulda, lai nepaliktu pusceļā starp mājām un galamērķi. Drošs pārvietošanās rādiuss ne vairāk kā 150 km. Un mobilo telefonu labāk uzlādēt.

2000–3000 eiras

Tūrisma un ielas klase. 90. gadu vidus «Yamaha TDM 850», «BMW 650 F», «Yamaha Virago XV 1100».

Tā ir cenu robeža, no kuras varam sāk meklēt ko sakarīgu. Varam rast spēkratu, kurš mūsu sajūtas priecēs ne vienu vien sezonu. Uzmanību vajag pievērst tam, vai motocikls nav cietis nopietnu avāriju, vai stūres stiprinājuma rumba neslēpj metinājuma pēdas un dzinējs nav izdaiļots ar asfalta seguma rupjā graudainuma atstātām tik raksturīgām švīkām. Galvenā nelaime var būt motocikla dzinēja korpusā trieciena radītās mikroplaisas. Otra lieta — rāmja ģeometrijas neatgriezeniskas pārmaiņas. Un tad vēl amortizatoru darba virsmas. Tām jābūt spoguļgludām, bez rūsas un skrambu pēdām. Šo detaļu nomaiņa ir visdārgākā un var sabojāt jūsu braukšanas prieku.

3000–4000 eiru

Lietoto motociklu «Karaļu klase». 90. gadu vidus un otrās puses visplašākais piedāvājums, kur varam atrast draugu ilgam laikam. «Čoperi», «ielinieki», «baiki» ir jūsu rīcībā. «Suzuki Intruder VL 800», «Honda Transalp 600», «Kawasaki Ninja 600». Nav jābaidās, ka motocikla spidometrā atainotie 35 000 km būtu šķērslis iegādei. Tehnika pie rūpīgas attieksmes lūst reti. It sevišķi japāņu. Ja motors ir šķidrumdzeses, tad tā ir garantija, ka pārkaršana diez vai to būs skārusi. Tomēr ieteiktu izbraukt ar nolūkoto spēkratu. Ja nu jums to neļauj, meklējiet citu vietu un pārdevēju. Tomēr vairākums tehnikas šai cenu robežā ir normālā tehniskā stāvoklī.

4000–6000 eiras

Cenu robeža, kur labs motociklu pazinējs var atrast visplašāko spektru. Gadsimtu mijas «Yamaha R-1», «Honda CBR 900», «Kawasaki Vulcan 1500», «Yamaha Drag Star XV 650», «Honda Shadow 1100». Ar sporta motocikliem ir jābūt ļoti uzmanīgiem. Ja pērkat to lietotu, būtu vēlams zināt tā vēsturi. Ja nu gadījumā tā nav zināma (kā tas arī loģiski būs), tad ziniet — sacīkšu režīms ir ienaidnieks motocikla ilgmūžībai. Tāpēc «sportiniekus» pārbaudiet pie speciālista. Zema apgrieziena V veida dzinēji šai cenu robežā pārsvarā murrās kā pārēdušies runči. Un atkal pavērojiet vizuālo izskatu.

6000 un vairāk eiru

Ir jābūt nopietniem argumentiem, lai ar tik lielu naudu eksperimentētu un pie šodienas līzinga iespējām pirktu lietotu motociklu. Ja nu vienīgi tas nav lietots «lielais brālis»«Harley Davidson». Harleja glorificētā cena ir līdzvērtīga nekustamajam īpašumam. Ja varat lielo dzinēju (tāds, kas ir virs 1300 cm3) iegūt par 8000–11 000 eirām, tā ir laba cena lietotam hārlejam.

Par «japāņiem» un «eiropiešiem»

Lielā četrinieka «Honda», «Yamaha», «Kawasaki», «Suzuki» firmas ir faktiski līdzvērtīgas. Ja nu vienīgi «Honda» izturības ziņā ir kādu milimetru priekšā saviem līdziniekiem.

Eiropas ražotāju BMW, «Aprilia», «Ducati», «Triumph» motocikli būs specifiskāki apkopēs un to rezerves daļas būs nedaudz dārgākas nekā japāņu analogi. Turklāt Latvijā ir tikai daži patiesi labi servisi motocikliem.

Uģis Spēlmanis, SIA «Tanders»: — Šobrīd lietotu motociklu pieprasījums Latvijas tirgū ir nostabilizējies starp 3000 un 6000 eirām. Priecē, ka ļaudis izvēlas vairāk vidējās klases un jaudas parametrus. Tādus motociklus, ar kuriem var tikt galā paša spēkiem. R-1 vai 1800 cm3 "čoperu» pieprasījums ir krities. Nepelnīti aizmirsti 125 cm3 motocikli, kuri salīdzinājumā ar skūteriem ir drošāki vadībā. Dominē Japānas tirgus ražojumi, jo to cena, kvalitāte un servisa apkopes ir vissabalansētākās savās izmaksās.

Uģis Vītols, Lietoto automašīnu tirgotāju asociācijas prezidents: — Lietotu motociklu tirgus Latvijā ir pārāk mazs, lai tajā izvirzītos kāds izteikts spēlētājs. Ir divas galējības — dārgie motocikli virs 10 000 eirām un lētie līdz 2000 eirām. Slānis, kurš Vācijā veido lielāko tirgus daļu nišā starp 4000–8000 eirām, Latvijā ir tik plāns, ka ar to veidot stabilu un ilgu motociklu tirdzniecības tīklu nav rentabli.

Uzziņa

Daži noteikumi, ja tomēr pērkat lietotu motociklu

  • Kaulējies. Ja neatlaiž — nepērc! Ja atlaiž par daudz — arī nepērc!
  • Kārtīgi apskati dienas gaismā. Katra švīka — 100 eiras no cenas nost!
  • Iedarbini un izbrauc. Ja klab un grab — nepērc!
  • Ja pārdevējs ir paviršs, aizskarošs un uzvedas kā arābu vergturis — nepērc!
  • Uz cenu nišā līdz 1000 eirām pirmie četri punkti neattiecas.
  • Noskaidro visu par servisa un rezerves daļu piegādes termiņiem un iespējām.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Receptes

Vairāk

Valūtu kursi

17.10.2017
Ienākt apollo.lv