LNT un TV5 liks uzsvaru uz vietējā ražojuma TV produkciju

Apollo
0 komentāru

Atšķirībā no konkurentiem telekompāniju LNT un TV5 stratēģija ir – «mest ārā» ārzemju produkciju un ražot vietējo, intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» pauda AS «Neatkarīgie nacionālie mediji» (NNM) padomes priekšsēdētājs, telekompānijas LNT dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Andrejs Ēķis.

LNT un TV5 liks uzsvaru uz vietējā ražojuma TV produkciju

Foto: Gatis Dieziņš/LETA

Uzņēmējs norāda, ka šī iemesla dēļ beidzot var sākt runāt par televīzijas industriju Latvijā, ko veido nevis ārzemju produkcija, bet pašu ražojumi.

Telekompānijas LNT un TV5 pārdošanas direktors un NNM padomes loceklis Guntars Traubergs atzīst, ka patlaban pašu ražotā un iepirktā produkcija LNT veido 50% no raidlaika. «Vēl pirms diviem trim gadiem iepirkām 70%, paši ražojām – 30%. Patlaban vairs neražojam seriālu, tas atlikts labākiem laikiem un gaida sponsoru, bet aprīlī ēterā atgriezīsies «reitingotā» «Prāta Banka», pauda Traubergs.

Ēķis atklāt, ka LNT iepērk produkciju par aptuveni diviem miljoniem dolāru gadā (aptuveni miljons latu). «Labākajos ziedu laikos apgrozījām aptuveni 10 miljonus latu. Tagad apgrozām aptuveni septiņus miljonus latu un produkciju iepērkam, tāpat kā iepriekš, par diviem miljoniem dolāru gadā,» atzīst Ēķis.

Uzņēmēji atzīst, ka LNT un TV5 dominē trīs galvenās tendences - uzsvars uz lokālu saturu, vietējās produkcijas ražojumi un pārdošana, kas orientēta uz konkrētiem produktiem.

Traubergs atzīst, ka pārdošanas stratēģija cieši saistīta ar televīzijas konceptu. «Viena lieta ir klasisko reklāmas klipu izvietošana, ko piedāvā vēl septiņas televīzijas Latvijā, taču mēs piedāvājam iespēju reklamēties dažādos kreatīvos projektos. Piedāvājam gan «product placement» (reklāmu integrēšanu raidījumu, šovu, seriālu t.tt. saturā), gan sponsorēšanu, gan arī mūsu televīzijas ražotu produktus, piemēram, «Okartes Akadēmija»,» atzīst Traubergs.

Viņš atzīst, ka 30% reklāmas ieņēmumi LNT nāk no pārdošanas, kas orientēta uz konkrētiem projektiem.

Ēķis pauž, ka «Okartes akadēmija» ir projekts, kas nedēļā aizņem aptuveni 30 stundas LNT raidlaika nedēļā.

«Mūsu konkurentu svētdienas vakara šovs raida trīs stundas nedēļā. «Okartes akadēmijas» galvenais sponsors – «Latvijas Mobilais telefons» noklāj visu šova raidlaiku, to nevar salīdzināt ar dažiem klipiem reklāmas pauzēs. «Okartes Akadēmija» ir sasniegusi lielāku auditoriju tādā nozīmē, ka šovam ir viena auditorija no rīta, cita, piemēram, skolēni, – pēcpusdienā, vēlāk vakarā – cilvēki, kas atnākuši no darba,» atzīst Ēķis.

Viņš norāda, ka patlaban televīzijām ir svarīgi radīt uz biznesu orientētus projektus. «Agrāk radījām kādu produktu un tad meklējām sponsorus. Patlaban, pirmkārt, jautājam, kas interesē klientus. Tā bija arī ar LMT. Viņi teica, ka «Tele2» priekšapmaksas karte «Zelta Zivtiņa» ir dominējusi reklāmas tirgū ilgus gadus un «Okarte» līdz tam nebija īsti neko likusi pretī. «Okarte» ir produkts, kas jāreklamē konkrētai auditorijai – jauniešiem. Šī iemesla dēļ mūsu mērķis nav pati lielākā auditorija vispār vai pati lielākā auditorija svētdienas vakaros,» atzīst Ēķis.

Traubergs atzīst, ka aptuveni 60% no šova izmaksām sedz galvenais sponsors. «Tas ir dārgākais šovs Latvijas šovu vēsturē, kas izmaksājis aptuveni 250 000 latu. Izmaksu ziņā – tas ir tieši tik, cik mēs ieguldītu, lai divas trīs stundas dienā rādītu ārzemju produkciju,» pauž Traubergs.

Kā ziņots, marta sākumā mediju magnāta Ruperta Mērdoka kontrolētā «News Corporation» pārdeva LNT un «TV5» kompānijai NNM, kuras padomes priekšsēdētājs ir LNT dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Ēķis.

Uzņēmumu reģistrā pieejamie dokumenti liecina, ka NNM pamatkapitāls ir 25 000 latu un sabiedrības dibinātājam Ēķim pieder visas uzņēmuma akcijas. Vai Ēķis joprojām ir vienīgais īpašnieks, nav zināms, jo šādas ziņas par akciju sabiedrībām nav jāsniedz.

LNT paziņojumā bija teikts, ka pircējs ir LNT menedžments. NNM padomē bez Ēķa ir vēl divi ilggadēji LNT darbinieki - Olga Sīkstule-Misāne un Guntars Traubergs. Savukārt uzņēmuma valdē darbojas LNT finanšu direktors Normunds Kalniņš.

Šī gada 15.martā tiesa tā dēvētās digitālās televīzijas krimināllietas gaitā pēc prokurora Monvīda Zelča lūguma uzlikusi arestu Ēķa īpašumtiesībām LNT un TV5. Tiesa nolēma uzlikt arestu Ēķa piederošai mantai - NNM. Tas darīts, lai notiesājoša sprieduma gadījumā varētu īstenot lēmumu par mantas konfiskāciju vai kompensāciju.

2007.gada maijā «News Corp» iegādājās 100% LNT un 70% telekanāla TV5. Pēc gada «News Corp Europe» no Latvijas uzņēmēja Valērija Belokoņa kontrolētās SIA «Belokon News» pārņēma arī atlikušos 30% TV5, konsolidējot aktīvus Latvijā.

LNT apgrozījums 2008.gadā bija 11 miljoni latu un uzņēmums strādāja ar 0,15 miljonu latu peļņu. TV5 2008.gadā strādāja ar 1,57 miljonu apgrozījumu un 0,73 miljonu latu zaudējumiem.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.08.2017
Ienākt apollo.lv