Loebs sagrauj iepriekšējo Paikspīkas rekordu; Horeliks piedzīvo smagu avāriju Video

Apollo
2 komentāri

Deviņkārtējais pasaules autorallija čempions Sebastjens Loebs vakar Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās latiņu pacēla krietni augstāk. Iepriekšējo rekordu talantīgais francūzis ir labojis par teju pusotru minūti. Savukārt latviešu autosportists Jānis Horeliks ar «eO PP01» sacīkšu mašīnu svētdien piedzīvoja smagu avāriju.

Loebs sagrauj iepriekšējo Paikspīkas rekordu; Horeliks piedzīvo smagu avāriju

Foto: AFP/Scanpix

Loebs ar savu «Peugeot 208 T16 Pikes Peak» sacensībām sagatavoto sporta automobili kalna virsotni sasniedza astoņās minūtēs un 13,878 sekundēs. Iepriekšējais rekords bija deviņas minūtes un 46,164 sekundes.

Latviešu autosportists Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju.

Joprojām nav pieejama sīkāka informācija, tomēr cilvēki sociālajos tīklos ziņo, ka latvieša automašīna apvēlusies uz jumta un aizdegusies, bet sportists pēc tam nogādāts medicīnas iestādē.

Avārija, visticamāk, notikusi, jo sacīkšu norises vietā bija ļoti slikti laika apstākļi.

Kā ziņots, «eO PP01» automašīnu veidojis plaši atzītais Latvijas auto konstruktors Andris Dambis.

Paikspīkas izturības sacīkstes šogad notiek jau 91.reizi. Sportisti mēro aptuveni 20 kilometrus (12,42 jūdzes) garu distanci, kas stiepjas kalna virsotnē 4300 metrus virs jūras līmeņa.

Dambja komandas mērķis sacensībās bija sasniegt jaunu distances veikšanas rekordu.

Komanda pirms sacensībām uzsvēra, ka līdz šim elektroautomobiļi nav spējuši uzvarēt sacensību absolūtajā vērtējumā, taču īsajā un līkumotajā trasē tie pamazām kļūst par spēku, ar kuru rēķināties. Litija jonu akumulatori un elektriskie motori tehnoloģiski attīstās, kļūstot mazāki un jaudīgāki. Turklāt atšķirībā no iekšdedzes dzinējiem elektromotori nezaudē jaudu retinātā gaisā.

Izmantojot vairāku gadu desmitu motoru sporta pieredzi, Dambis jauno automobili uzprojektēja sešu mēnešu laikā. Tā konstrukcijas pamatā ir cauruļu rāmja šasija, bet oglekļa šķiedras virsbūve ir izgatavota Dānijā.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

21.11.2017
Ienākt apollo.lv