Lujāns: jāmazina iespaids par Rīgu kā seksa tūrisma metropoli

Apollo
0 komentāru

Ārvalstu tūristi arvien vairāk par ceļojuma galamērķi izvēlas Rīgu, taču plašā naktsklubu, striptīza bāru un «masāžas salonu» reklamēšanās rada nevēlamu priekšstatu par Rīgu kā «seksa tūrisma» centru, pēc iepazīšanās ar Latvijas Tūrisma biroja Londonā šogad veiktā pētījuma rezultātiem norāda Rīgas Domes priekšsēdētāja vietnieks Juris Lujāns (LPP).

Kā informē Rīgas Domes priekšsēdētāja vietnieka preses sekretārs Edgars Vaikulis, pētījums liecina, ka britu jauniešu vidū pieaug interese par došanos uz Rīgu tā saucamajās īsajās pilsētas brīvdienās uzdzīves nolūkā jeb stagg party. Tradicionāli šī tendence aizsākusies no puišu grupām, kas ārzemēs izklaidējas pirms kāzām vecpuišu ballītēs, bet tagad termins «stagg» tiek attiecināts uz visām jauniešu grupām, kas uz ārvalstīm dodas šādā uzdzīves nolūkā.

Šai tūristu kategorijai raksturīga pastiprināta alkohola un citu apreibinošo vielu lietošana, trokšņaina uzvedība un zems kultūras līmenis attieksmē pret attiecīgo valsti, tās kultūru, iedzīvotājiem un citiem tūristiem, kas bieži ir maksātspējīgāki. J. Lujāns ierosina, ka reklāmas materiālos par atpūtu Rīgā, arī starptautiskās lidostas «Rīga» reklāmas stendos un izklaides un atpūtas ceļvedī «Riga This Week», lielāka uzmanība jāvelta kultūras un aktīvās atpūtas iespējām, mazāk reklamējot striptīza klubus, kazino un spēļu zāles. 

«Tūrisma nozare Latvijā tikai tagad sāk attīstīties, un mēs neesam tik bagāti, lai varētu atļauties šķirot tūristus vēlamajos un nevēlamajos. Taču mums nevajadzētu pieļaut, ka šāda reklāma par Rīgu sāk dominēt, tādējādi bojājot arī valsts tēlu kopumā. Bet jaunieši uz šejieni brauks arvien vairāk, un to mums viņiem nevajadzētu liegt», secina Rīgas Domes priekšsēdētāja vietnieks.

Pētījumā arī atklājies, ka britu tūristu vidū Rīga galvenokārt asociējas ar vecpilsētas viduslaiku apbūvi, jūgendstila ēkām Rīgas centrā un skaistām sievietēm. «Tas ir nenoliedzams fakts, ka Latvijas sievietes ir skaistākās pasaulē, un mēs nedrīkstam nenovērtēt šā Latvijas tēla nozīmi. Tikai tam vajadzētu kļūt nevis par seksa tūrisma dzinuli, bet gan lai reklamētu Latvijas galvaspilsētu kā, piemēram, skaistumkopšanas un modes metropoli. Rīgai ir visas iespējas par tādu kļūt,» prognozē J. Lujāns, ņemot vērā, ka Rīgā un arī citur Latvijā ir ļoti augsta skaistumkopšanas pakalpojumu kvalitāte, bet cenas ir vairākas reizes zemākas nekā Rietumeiropā.

Rīgas Domes priekšsēdētāja vietnieks lūgs Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centru sadarbībā ar ceļveža «Riga This Week» izdevējiem izvērtēt šos priekšlikumus, kā arī aicina citas pašvaldības un valsts institūcijas analizēt nepieciešamās izmaiņas Latvijas tūrisma nozares mārketinga politikā.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

17.10.2017
Ienākt apollo.lv