Mazais princis ir izaudzis Attēlu galerija

Apollo
0 komentāru

Ar leģendārās spēles «Prince Of Persia» (PoP) būtību un saturu sīkāk varat iepazīties kulta autora V.Peļevina darbā «Princ Gosplana». Tikmēr princis novembrī atdzimst jaunā veidolā ar nosaukumu «Prince of Persia: Sands Of Time».

90% datorspēļu recenzentu savu ieskatu PoP uzsāk aptuveni šādi: «Jau dodoties uz izstādi (izstrādātāju «Ubisoft» kantori, anonīmo beta-testeru biedrības sanāksmi, utt.), es berzēju rokas, iedomājoties, cik gan perversam jāizskatās persiešu princim jaunajā tūkstošgadē. Būs kādu laiku gar ko zobus trīt.» Neapšaubāmi, ideja par viena leģendārās arkādes/platformera pārnešanu 3D pasaulē neko vairāk kā ironisku smīnu (redzami apm. 20 zobi) neizsauc. Es vēl saprastu, ja produkts tiktu ražots tikai GBA — platformai, uz kuras regulāri tiek saražota kaudze spēļu, kas izsauc grūtsirdīgas atmiņas. Varbūt karalisko asiņu īpašnieks varētu iemājot mobilajā telefonā. Lai bērni lauž! («Ir darīts!», piebilst redakcija un izsniedz apskatei spēles demo versiju, kas iekļauta Siemens C55 programmnodrošinājumā). Vai arī pat tiktu izdots atsevišķā Golden Edition eksemplārā narkomāniem, kuru perēkļa stūrī stāv kāds noputējis pirmās paaudzes Play Station. Ticiet man, ideja trīsdimensiju PoP izdot uz PC un next-gen konsolēm var ienākt prātā tikai firmai «Ubisoft», kura pēc speciālistu un arī maniem atzinumiem dažreiz, šķiet, pat nepamana, ko pati izdod.

\"\"
Welcome to Matrix!
Un tomēr. Šī gada galvenajā industrijas notikumā, E3 izstādē Losandželosā, reizēm varēja novērot dīvainu skatu. Cilvēki stāv pie stendiem ar «Halo 2», «Half-Life 2» vai pat «Dūma» teātrī… taču galvas pagrieztas uz citu pusi. Tur monitorā ņemas mūsu Omārs Šarifs, kā apsēsts lēkādams pa sienām un ar abām rokām «šķinķojot» labi pazīstamos dūšīgos sargus, kā arī citus monstrus. Izteikti kinematogrāfiskās situācijās ap Omāru sastingst laiks, un nebēdnīgās «Ubisoft» PR meičas ar papīra lapiņām rokā visus klātesošos informē: «Trīstonnīgais ievainots, trīstonnīgais beigts!» «Black turkey down,» noelšas publika, mēģinot atcerēties oriģinālā Persijas prinča saturu. Spēle kļūst par neapšaubāmu E3 šoustoperu un automātiski arī par gaidītāko novembra taitlu.

Spēles mājas lapa
Prince of Persia: Sands of Time
 
Ideja sekojoša. Kāds persiešu karalis kopā ar ģimenes atvasi bērnišķīgā alkatībā izlaupa pili Indijas vidienē, kurā atrod divus vērtīgus artefaktus — smilšu pulksteni (Hourglass of Time) un inkrustētu dunci (Dagger of Time). Abi ir nenosakāmas vērtības antikvāri mākslas priekšmeti. Intrigu rezultātā pirmais no tiem tiek brutāli saplēsts, un tā smiltiņas tiek izsniegtas vietējā vezīra kaķītim, kurš pēc pirmā kontakta ar objektu pārvēršas… smilšu briesmonī! Tāpat kā jebkurš cits, kurš pieskaras Laika Smiltīm. Vienīgais izņēmums ir mūsu iecienītais maharadžas lolojums — nepilngadīgo huligānu no bēdīgā likteņa pasargā Laika Duncis, kuram šī nebūt nav vienīgā priekšrocība. Bet pagaidām Omārs Šarifs tiek atstāts vienatnē ar milzīgu pili-labirintu, kurā nāksies cīnīties ar laika stihijas izraisītajām sekām. Aiziet, kamera!

\"\"
Virve, mans draugs
Kā jau noprotat, galvenās pārmaiņas PoP ir radījusi tieši trešās dimensijas pieslēgšana spēlei. Lai arī pirmajā mirklī tas varētu izklausīties pēc vidēja ranga haltūras, «Ubisoft» ir pamanījušies izmantot šo priekšrocību pilnā apjomā. Kāds agrāk bija mūsu fundamentālais uzdevums? Pareizi — izrikšot cauri lamatām, pareizi ieskrieties un pārlekt dažāda mēroga aizām, pareizi aprēķināt attālumu un, ieķeroties virves galā, pārlidot uz pareizo pusi. Tas viss spēlē ir saglabājies. Taču tagad mums tiek dota vienreizēja iespēja skriet arī pa sienām un griestiem, liekot pils sargiem neticīgi kniebt sev ikros un ar autobusu doties Straupes virzienā. Tā nemēdz būt. Vai arī tomēr mēdz? Ar dažādu taustiņu kombinācijām varonis demonstrē pat Rīgas cirkā nepieredzētus akrobātikas brīnumus, sajūsminot publiku līdz asarām.

Kā saglabājies PoP geimplejs? Ieklausieties portāla «Gamespy» recenzentā: «Vienā plus zīmes formas istabā visa grīda ir noklāta ar augšup vērstām naglām. Istabas vidū no griestiem karājas vienīgā virve. Ienākot no dienvidu ieejas, es lecu, ieķeros virvē un tarzānēju uz pretējo, ziemeļu pusi, kur nospiežu pogu, un tad, neatejot no kases, lidoju atpakaļ — uz centru. Tad es mainu lidojuma virzienu uz austrumiem, kur nospiežu jau citu pogu, lai atvērtu durvis istabas rietumu flangā. Drebošām rokām un tekot sviedriem aiz apkakles, es aizmiedzu acis un lidoju vēlreiz pāri naglu grīdai. Pēdējā brīdī kājas pagūst pieķerties zemei. Ir! Notraušu sviedrus uz laimīgi smaidu. Tikmēr durvis aizveras. He, he!». Kā paši redzat, cilvēks zaudē spēkus, jau mēģinot aprakstīt šo procesu, kur nu vēl realizēt dzīvē. Un tas nozīmē, ka klasiskais geimplejs ir vēl aizvien ar mums.

\"\"
Tūlīt birs gan zobi, gan smiltis
Programmas nagla — laika duncis. Bez ierastajām miesnieka operācijām tam vēl ir piecas īpašības, kuras ir saistītas ar laiku. Un tā, sākam uzskaitīt. 1) Delay — nonākot sarežģītā situācijā, varam palēnināt laiku, ieejot slo-mo režīmā. Starp citu, ja kaujas laikā kamera izlemj, ka ir nokļuvusi spēlētājam neērtā stāvoklī, darbība apstājas, kamēr kamera maina leņķi uz visērtāko. Veči, Matrica! 2) Haste — tieši pretējs efekts. Omārs Šarifs momentā pārvēršas par Džekiju Čanu un spārda pretinieku žokļus kā steroīdus pārēdies Karlsona propellers. «Neo — he’s incredibly fast!» 3) Revival — ļauj princim pagriezt pēdējās piecas sekundes atpakaļ. Ikdienā šādu paranormālā dunča funkciju pie mums parasti uzņemas podziņa save/load game. 4) Restraint — sālsmaize «Diablo II» faniem. Pirms epilēt monstriem kājas, pārvēršam tos monumentālās ledus statujās. 5) Destiny — iedarbinot šo spēku, balss no debesīm mums pavēstīs, uz kuru pusi spēlē tagad ir jāgriež priekšgals un kur precīzi jāiegremdē murds!

Dunča spēki, protams, nav neizsmeļami, un maksimālais lādiņš aprobežojas ar ciparu pieci. Taču, nogalinot kādu puslīdz svarīgu pretinieku, savā īpašumā var iegūt jaunus smilšu krājumus. Ja mūsu darbarīks ir pilns, tad liekās smiltiņas diemžēl paliek vezīra kaķītim. Kā vēsta ar spēles demo versiju familiārās personas, sarežģītie akrobātikas triki izskatās sarežģīti tikai no malas. Pavadot ar PoP restorānā kādu stundiņu, jums liksies, ka visu mūžu to vien esat darījis, kā ekstremāli lēkājis no Preses nama jumta uz Radison SAS reklāmas banneri. Sakarā ar to jāpiemin vēl kāda interesanta detaļa. Proti, masās valda uzskats, ka Persijas princis šobrīd ir uzskatāms par galveno konkurentu… jā, kapeņu izlaupītājai Larai Kroftai! Ne bez pamata tiek piezīmēts, ka Tomb Raider pēc savas būtības ir tīrs oriģinālā Prince Of Persia klons, kas stagnējot ir izpelnījies jaunu etalona žetonu. Cilvēki, jāsāk domāt, kā būs ar kino! Vai Džūda Lovs nepievils masas?

PoP grafika, pateicoties jaunai «Ubisoft» stratēģijai (tagad ar visu kompānijas svarīgāko spēļu vizuālo pusi nodarbojas nevis Parīzes nodaļa, bet «Ubisoft Montreal»), paliek uzticīga uzliktajai latiņai. Pils un personāži ir modelēti izcili, bet vide, vadoties pēc jaunās kantora koncepcijas, ir padarīta maksimāli interaktīva. Tas nozīmē, ka, ja varonis, paejot garām puķupodā mītošai pelargonijai, ar kirzas zābaka galu nejauši iebrauks augā, pelargonijas lapiņas attiecīgi nolīgosies. Profesionālajā slengā to dēvē par inverso kinemātiku, bet laikrakstu lapas bez īpašām šaubām liek PoP skrīnšotus uz savām galvenajām lapām.

\"\"
Panāc pretī, ūdensroze mana!
Vienīgās bažas rada spēles «krossplatformera» statuss. Izstrādājot vienu produktu faktiski visām (!) spēļu platformām, rezultāts ļoti bieži mēdz ieslīgt ilgstošās pretrunās pats ar sevi, reizēm piemirstot, kur īsti atrodas. PoP primārā auditorija ir PS2, taču, lai aplaimotu arī Xbox un GameCube drillētājus, «Ubi Soft» kā apsēsti strādā pie uzlabotas grafikas tieši šīm platformām. Par PC ne vārda. Kaut gan jau tagad var droši prognozēt, ka ar klaviatūras palīdzību var izrādīties krietni par īsu — ja vēlēsimies princi redzēt visā tā darbības spožumā, nāksies savam absolūti personiskajam datoram slēgt klāt dažādus pretdabiskus priekšmetus. Jebkurā citā ziņā spēle, šķiet, varētu kļūt par visveiksmīgāko seno un aizvēsturisko arkāžu inovāciju mūsdienās pēc Supermario. Gaidām atrisinājumu.

Resursi internetā:

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

Laika ziņas

Vairāk

Apollo E-veikali

25

2014. gada 25. oktobris

Vārda dienas

Beāte, BeatriseHilārs, Hilārijs, Hilars, Hilarijs, Hilarija, Hilards, Gilarijs, Beāta, Beatrisa, Beate, Beata

Apollo Izglītība

Laika ziņas

Vairāk
Skaidrs
Rīga pašreiz +2 ℃
Skaidrs

Vējš: 6 m/s

Saule lec: 08:19
Saule riet: 17:56
Dienas ilgums: 9:37

Apollo Tūrisms

Valūtu kursi

25.10.2014
Ienākt apollo.lv