«Mazda» izziņo pirmo komerciālo benzīna dzinēju ar kompresijaizdedzi

Apollo
11 komentāri

Mazda Motor Company izziņojusi jaunu ilgtermiņa stratēģiju tehnoloģiju izstrādes jomā līdz 2030. gadam ar nosaukumu «Sustainable Zoom-Zoom 2030». Stratēģijas izpildes ietvaros ir paredzēts izstrādāt jaunas tehnoloģijas, un uzņēmums atklāja savus plānus 2019. gadā ieviest nākamās paaudzes dzinēju ar nosaukumu SKYACTIV-X. SKYACTIV-X būs pasaulē pirmais komerciālais benzīna dzinējs, kurā izmantota kompresijaizdedze.

«Mazda» izziņo pirmo komerciālo benzīna dzinēju ar kompresijaizdedzi

Mazda

Oriģinālās 2007. gadā izziņotās «Sustainable Zoom-Zoom» stratēģijas ietvaros uzņēmums ir centies apvienot braukšanas prieku ar izcilu veiktspēju vides un drošības jomā. Ņemot vērā straujās pārmaiņas automobiļu rūpniecības nozarē, jaunajā stratēģijā ir izmantota ilgtermiņa perspektīva un izklāstīts, kā Mazda izmantos braukšanas prieku – automobiļa lielāko pievilcības faktoru –, lai palīdzētu risināt problēmas, ar kurām saskaras cilvēki, zemeslode un sabiedrība kopumā.

Turpmāk sniegts pārskats par «Sustainable Zoom-Zoom 2030» stratēģiju un nākamās paaudzes SKYACTIV-X dzinēju.

1. Sustainable Zoom-Zoom 2030

Mazda uzskata, ka tās misija ir veidot skaistu pasauli un bagātināt cilvēku dzīves un sabiedrību. Uzņēmums turpinās meklēt veidus, kā iedvesmot cilvēkus ar automobiļu radīto vērtību.

Zemeslode

Ar saglabāšanas iniciatīvām radīt ilgtspējīgu nākotni, kurā cilvēki un automobiļi dzīvo uz skaistas, bagātīgas zemes.

Mazda pieeja

• Izvērst pasākumus oglekļa dioksīda samazināšanai no ieguves līdz patēriņam, ņemot vērā izmešus visā transportlīdzekļa dzīves ciklā

• Mērķis samazināt korporatīvo vidējo saražotā oglekļa dioksīda rādītāju no ieguves līdz patēriņam līdz 50% no 2010. gada līmeņa līdz 2030. gadam un sasniegt 90% samazinājumu līdz 2050. gadam

• Sasniegt to, piemērojot politiku, kurā prioritāte ir efektivitātes uzlabojumi un pasākumi tīrākiem izmešiem reālos apstākļos

• Saskaņā ar šo politiku turpināt strādāt, lai uzlabotu iekšdedzes dzinējus, kas tiks izmantoti lielākajā daļā automobiļu visā pasaulē vēl daudzus gadus uz priekšu un tādējādi būs lielākais ieguldījums oglekļa dioksīda izmešu samazināšanā, kā arī apvienot rezultātus ar efektīvām elektriskajām tehnoloģijām

• No 2019. gada sākt ieviest elektromobiļus un citas elektriskās piedziņas tehnoloģijas reģionos, kuros ir augsts tīrās enerģijas izmantošanas rādītājs elektroenerģijas ražošanā, vai ierobežot noteiktus transportlīdzekļus, lai samazinātu gaisa piesārņojumu

Sabiedrība

Ar automobiļiem un sabiedrību, kas rūpējas par drošību un sirdsmieru, radīt sistēmu, kas bagātina cilvēku dzīves, piedāvājot neierobežotu mobilitāti cilvēkiem jebkurā pasaules malā.

Mazda pieeja

• Izstrādāt progresīvākas drošības sistēmas saskaņā ar Mazda proaktīvās drošības principiem, strādājot ar mērķi novērst ceļu satiksmes negadījumus

• Vēl vairāk uzlabot drošības pamatelementus, piemēram, pareizu braukšanas pozīciju, pedāļu izkārtojumu un labu redzamību, kā arī standartizēt tos visos modeļos

• Sekmēt turpmāku i-ACTIVSENSE drošības funkciju standartizāciju, kas palīdzēs autovadītājiem atpazīt un novērtēt iespējamus apdraudējumus; papildus Japānai, kur tās jau kļūst par standartu, pakāpeniski, sākot ar 2018. gadu, ieviest šo standartu citos tirgos

• 2020. gadā sākt testēt autonomas braukšanas tehnoloģijas, kas šobrīd tiek izstrādātas saskaņā ar Mazda uz cilvēku orientēto Mazda palīgpilota koncepciju ar mērķi līdz 2025. gadam ieviest sistēmas standartu visos modeļos

• Izmantojot savienojamības tehnoloģijas, radīt jaunu uzņēmējdarbības modeli, kas ļauj automobiļu īpašniekiem palīdzēt cilvēkiem mazapdzīvotos apgabalos vai cilvēkiem, kuriem ir grūti pārvietoties

Cilvēki

Vairot klientu garīgo labsajūtu no apmierinājuma, ko sniedz rūpes par zemi un ieguldīšana sabiedrībā ar automobili, kas piedāvā neviltotu braukšanas prieku.

Mazda pieeja

• Pilnveidot Jinba-ittai braukšanas izjūtu, kas atklās cilvēku potenciālu un atdzīvinās cilvēkus gan fiziski, gan garīgi

• Pamatojoties uz filozofiju «iedvest automobilī dzīvību», turpināt pilnveidot KODO dizainu, pārvēršot transportlīdzekļu dizainu par mākslu, kas bagātina visu to cilvēku emocijas, kas tos ierauga

2. SKYACTIV-X nākamās paaudzes dzinējs

Tehnoloģiskas inovācijas

• SKYACTIV-X ir pasaulē pirmais komerciālais benzīna dzinējs, kurā izmantota kompresijaizdedze, kurā degmaisījums aizdegas nekavējoties, kolīdz virzulis to saspiež

• Patentētā aizdedzes metode ar nosaukumu «ar dzirksteli kontrolēta kompresijaizdedze» ir atrisinājusi divas problēmas, kas līdz šim neļāva komercializēt benzīna dzinējus ar kompresijaizdedzi: ir maksimāli palielināta telpa, kurā kompresijaizdedze ir iespējama, kā arī panākta plūstoša pāreja no kompresijaizdedzes uz dzirksteļaizdedzi

Īpašības

• Šis jaunais patentētais iekšdedzes dzinējs apvieno benzīna dzinēja un dīzeļdzinēja priekšrocības, piedāvājot izcilu veiktspēju vides, jaudas un paātrinājuma ziņā

• Kompresijaizdedze un turbokompresors, kas uzlabo degvielas ekonomiju, nodrošina neredzētu dzinēja atsaucību un par 10–30% lielāku griezes momentu salīdzinājumā ar pašreizējo SKYACTIV-G benzīna dzinēju

• Kompresijaizdedze nodrošina raitu sadegšanu4, kas palielina dzinēja efektivitāti par 20–30% salīdzinājumā ar pašreizējo SKYACTIV-G dzinēju un 35–45% uzlabojumu salīdzinājumā ar Mazda 2008. gada dzinēju ar tādu pašu darba tilpumu. SKYACTIV-X degvielas ekonomijas ziņā ir pat līdzvērtīgs jaunākajam SKYACTIV-D dīzeļdzinējam vai vēl labāks par to

• Pateicoties augstai efektivitātei pie dažāda dzinēja ātruma un dzinēja noslodzes, tas piedāvā daudz lielāku brīvību pārnesumskaitļu izvēlē, nodrošinot izcilu degvielas ekonomiju un braukšanas veiktspēju

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

21.11.2017
Ienākt apollo.lv