Mediju magnāts «WebMediaBrands» iegādājies latvieša blogu

Apollo
0 komentāru

Starptautisks interneta mediju magnāts «WebMediaBrands», kas kotējas ASV fondu biržā, šā gada sākumā iegādājies latvieša Māra Daģa veidoto blogu, raksta laikraksts «Diena».

Mediju magnāts «WebMediaBrands» iegādājies latvieša blogu

Foto: Scanpix/Reuters

Darījuma summu Daģis nenosauc, to izpaust liedz līgums.

Laikraksts vēsta, ka Daģim «patīk ķimerēties», tādēļ toreizējais telekomunikāciju students, tagadējais IT jomas uzņēmējs sāka rakstīt savu rotorblog.com un četros gados uzaudzējis ikmēneša lietotāju skaitu līdz 250 000. Latvijā esot vēl uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi blogeri, kuru radītais saturs tuvākajā laikā varētu izpelnīties starptautisku atzinību, ļaujot to autoriem hobiju vērst biznesā.

Kā laikrakstam pastāstījis Daģis, viņam «Rotorblog» pirms četriem gadiem bijis «projektiņš, lai būtu, ar ko brīvajā laikā paspēlēties». Iesākumā rakstījis par tehnoloģijām, pēdējos gados nofokusējis savu tēmu - sociālie mediji. Tur ir «Facebook», «LinkedIn», arī «YouTube», «Apple» un pārējie vārdi, ap ko griežas sociālie mediji.

«Tas ir blogs, kas iespaido cilvēku pārdomas un priekšstatus par tehnoloģijām, par to, kā tās efektīvāk izmantojamas, lai optimizētu savu darbu. Lietotāji nav gīki, drīzāk tie, kuri iet uz to,» viņš nosmejas. Līdz šim visu veidojusi triju cilvēku komanda - Māris un divi ārvalstu autori. Šogad noslēgtais līgums ar «WebMediaBrands» paredz, ka Māris turpinās darbu «vēl kādu noteiktu laiku» - rakstīs un konsultēs jauno vadību, vēsta avīze.

Vaicāts uzskaitīt iemeslus, kas padara «Rotorblog» pievilcīgu 250 000 ikmēneša lietotāju acīs, viņš saka - vispirms tas, ka blogam jau ir savu četru gadu vēsture. Otrs - informācija tiek regulāri atjaunota. Trešais - pati sociālo mediju tēma ir pateicīga. «Ja raksti par «Facebook», tur tam būs liela rezonanse. Ja par «Twitter», tas pats. Cilvēki grib zināt, kādas ir labākās aplikācijas «iPhone» vai datoram, un uz šī pamata var pamatīgi augt un attīstīties.«

Jau no paša sākuma viņi rakstījuši angliski un uz to arī noraksta bloga ātro izaugsmi. «Uz ārzemēm gāju uzreiz, tiklīdz ienācu interneta lauciņā. Sapratu, cik daudz tur ir iespēju. Tāpēc Latvijā daudzas lietas neaiziet - ja rakstīsi par kulināriju, tas interesēs cilvēkus 50, un uz šīs bāzes tu nevarēsi attīstīties. Ja rakstīsi globālā līmenī, salasīsies 50 no katras valsts un varēs izvērsties,» saka «Rotorblog» izveidotājs. Visvairāk viņa blogu lasa ASV, daudz arī Anglijā. Māris iesaka koncentrēties uz ko vienu, un jo šaurāk, jo labāk. Tēmu ziņā viņš ierosina turēties pēc iespējas tālāk no vispārpieņemtā - jo dziļāka niša, jo labāk. Tas sniegs lielākas iespējas atlasīt auditoriju un arī pelnīt.

Runājot par peļņu, Māris saka - darījums ar «WebMediaBrands» nav pirmais, kas blogam nesis peļņu. «"Rotorblog» ienākumus nes jau no paša sākuma ar reklāmu. Tikai līdz šim tas nebija nopietni - man nācās maksāt autoriem, bija arī citas izmaksas,» saka Māris.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.11.2017
Ienākt apollo.lv