Multimediji — sekot līdzi laikam

Apollo
0 komentāru

Kā piesaistīt sevi interesējošo mērķauditoriju uzņēmuma mājas lapai? Mūsdienās vairs nepietiek ar vienkāršu faktu izklāstu, kas jūs esat un ko darāt, jo, ja vēlaties, lai cilvēki ik dienu apmeklē kompānijas «www» burtu virknējumu, nopietna uzmanība jāpievērš izvietotajiem rich-media jeb multimedijiem, kas piedāvā gan attēlu, gan skaņu, kā arī dažādas interaktivitātes iespējas.

klaviatūra

Foto: AFI

Straujā tehnoloģiju attīstība sev līdzi nesusi pārmaiņas, kas, pirmkārt, ietekmē mārketingu un reklāmu. Arvien grūtāk piesaistīt patērētāja uzmanību, izvēloties tradicionālos masu saziņas līdzekļus, piemēram, izvietojot reklāmu avīzēs vai televīzijā. Pēdējos gados vairāk uzņēmumu sapratuši, ka ļoti svarīga ir interneta vide un, izmantojot tieši to, klientiem var nodot visu nepieciešamo informāciju, sākot ar produktu aprakstiem un beidzot ar telefona numuriem un kompānijas atrašanās vietu. Taču, ja mērķis ir liels mājas lapas apmeklētāju skaits, svarīgi izvietot arī fotogrāfijas, filmiņas un spēles.

Multimediji var būt noderīgi izmantošanai kompāniju mājas lapās dažādos veidos. Piemēram, tos var izmantot, lai paplašinātu zīmolu, palīdzētu pārdot produktu vai izskaidrotu pakalpojuma lietošanas procesu ar video. Multimediji var sniegt lietotājiem arī jaunas zināšanas un informāciju. Piemēram, ieslēgtas web kameras bērnu uzturēšanās vietās — bērnudārzos un skolās — ļauj vecākiem, izmantojot īpašas paroles, vērot iestādē notiekošo un būt pārliecinātiem, ka ar viņu atvasēm viss ir kārtībā. Pēdējos gados arī šīs pieejas Latvijā tiek arvien plašāk lietotas.

Līdz šim, domājot par multimedijiem, popularitāti pasaulē iemantojušas divas mājas lapas: www.youtube.com un www.myspace.com. Tajās ikviens var līdzdarboties vides veidošanā, kā arī piedalīties dažādās aktivitātēs. Taču ir arī lieliski piemēri tepat Latvijā, kur tirdzniecības centru mājas lapa sagaida ar maigu melodiju, piedāvā piedalīties konkursos, neizejot no mājām un laimējot noderīgas balvas, kā arī vienkārši uzzinot sev noderīgo informāciju.

Multimediju izmantošana mājas lapās īpaši svarīga ir uzņēmumiem, kuri orientējas uz jauniešu auditoriju, kas uzauguši laikā, kad veidojies internets, un ir ieinteresēti jaunumu jomā tieši šajā vidē. Ja uzņēmums izveidojis atraktīvu un interesantu reklāmas klipiņu, kas piesaista lapas apmeklētāju uzmanību un rada interesi, tad pastāv iespēja, ka cilvēki to vēlēsies lejupielādēt un nosūtīt arī draugiem vai kolēģiem. Tādējādi šis klipiņš var kļūt par ne tikai par virtuālā mārketinga daļu, bet arī bezmaksas reklāmu uzņēmumam. Taču, lai radītu cilvēkos vēlmi lejupielādēt šādu materiālu un pārsūtīt to citiem, ir ļoti nopietni jāpārdomā klipa saturs un forma — tas nevar būt vienkārši kā reklāma, bet vairāk kā oriģināls stāsts ar humora devu, kurā iesaistīts arī produkts vai zīmols.

Multimediju izmantošana kļūst arvien izplatītāka un daudzveidīgāka: tādas lietas kā podkāstus un videočatus jau var uzskatīt par standarta izpausmes līdzekļiem, lai nogādātu ziņas un mārketinga informāciju auditorijai. Jāatzīst, ka šo rīku lietošana mājas lapu veidošanā ir dārgāka nekā ierastās informācijas izvietošana teksta formātā, bet tas noteikti atmaksājas, jo tiek sasniegta daudz plašāka auditorija un, ja mājas lapa izdevusies gana interesanta, cilvēki izjutīs vēlmi tajā iegriezties vēl un vēl.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

16.12.2017
Ienākt apollo.lv