NASA «izgāzusies» ar secinājumiem par ezerā atrasto «svešu» dzīvības formu

2 komentāri

ASV Nacionālās Aeronautikas un kosmosa pārvaldes (NASA) speciālisti, kas pirms nepilniem diviem gadiem paziņoja, ka ezerā Kalifornijā atraduši «svešu» dzīvības formu, būs spiesti atzīt, ka ar secinājumiem pārsteigušies.

NASA «izgāzusies» ar secinājumiem par ezerā atrasto «svešu» dzīvības formu

Foto: Reuters/Scanpix

NASA savulaik paziņoja, ka atraduši kādu baktēriju, kas dzīvo Mono sālsezerā Kalifornijā. Atrastais mikroorganisms spējot dzīvot ar arsēnu bagātā vidē, kas citām dzīvām būtnēm ir nāvējoši indīgs.

Šis atklājums ļāva izdarīt pieņēmumu, ka šis mikroorganisms dzīvo uz citām planētām, ne tikai uz Zemes.

Zinātnieki domāja, ka atrastais mikroorganisms ir sākotnējās Zemes dzīvības formas pārstāvis, kas spēj izdzīvot īpaši sarežģītos apstākļos.

Tomēr divi pētījumi, kas veikti Cīrihē un Vankūverā, liecina, ka «svešās» dzīvības formas jeb baktērijas «GFAJ-1» DNS sastāv no fosfora un tajā nav arsēna, ar ko tā it kā esot barojusies.

Zinātnieku pētījumos pierādīts, ka jaunatklātā baktērija arsēna vidē tomēr neizdzīvo.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

Laika ziņas