Nostrādā ugunsdrošības signalizācija, bet neviens nezina, ko darīt

Apollo
0 komentāru

2010.gada 1.martā Rigondas gatvē 1, Rīgā atskanēja ugunsdzēsības signalizācija, kura tika uzstādīta 2009.gadā. Jāpiebilst, ka nelaimi vēstošais zvans nebija sadzirdams dzīvoklī, tikai iznesot atkritumus to varēja dzirdēt.

Nostrādā ugunsdrošības signalizācija, bet neviens nezina, ko darīt

Foto: Scanpix/Reuters

Zvanot uz ugunsdzēsības un glābšanas dienesta tālruni 112, tika noskaidrots, ka informācija tiks pārbaudīta. Pēc brīža trauksmes zvans pārstāja zvanīt. Tomēr nepagāja ne pusstunda, kad, atverot balkona durvis, tika sadzirdēts brīdinājuma zvans. Atkārtoti zvanot uz tālruni 112, operatore informēja, ka nepieciešams sazvanīt namu pārvaldi, jo dienas laikā šādus zvanus ir jāpārbauda namu pārvaldei!

Nedaudz nesapratu, vai tiešām ugunsgrēka gadījumā tagad primāri jāiesaista namu pārvalde un, ja tiešām māja deg, namu pārvaldes personāls skries ar ūdens spaini dzēst liesmas! Nebija daudz laika filozofēt par lietu kārtību, jo mājās tomēr atrodas arī divi mazi bērni. Steidzu meklēt tālruni uz kuru zvanīt, bet tā kā namu pārvalde ir pārveidota, zvanīju «Kurzemes namu apsaimniekotājam» uz avārijas dienesta tālruni 67609088, kur savukārt mani savienoja ar personu, kas atbildīga par ugunsdrošību.

Šī persona man neko nespēja paskaidrot, kā arī nespēja atbildēt uz jautājumi – kas man ir jādara, ja šāda trauksme tiek sadzirdēta nakts vidū? Šādu nekompetenci no personas, kas atbildīga par ugunsdrošību tiešām negaidīju. Vienīgais, ko man ieteica – zvanīt firmai, kas uzstādīja signalizāciju uz pulti, firmas tālrunis ir 22003350. Sazvanot minēto tālruni operatore arī neko nespēja paskaidrot, pat nespēja atrast mūsu adresi savā datubāzē, prasīja kaut kādu mistisku paroli vai kodu. Kam man kods, kas man ko tādu dos? Jauki! Jutos kā «pazudusi tulkojumā». Pēc operatores jautājuma «ko es gribu?» sāku saprast, ka mans vienkāršais jautājums - ko darīt parastam iedzīvotājam, ja signalizācija nostrādā?, varbūt nams jau deg zilās liesmās un vienīgais glābšanas ceļš ir lēciens pa logu? nav nemaz tik vienkāršs. Nu ko, situācija vēl nebija tik dramatiska, lai mestos no septītā stāvā pa logu, liesmas vai dūmus arī vēl neredzēju, bet vēlme noskaidrot, kas būtu jādara nākotnē, tikai pastiprinājās.

Zvanīju atkārtoti «Kurzemes namu apsaimniekotājam» (KNA) pa tālruni 67411184, kur arī nesaņēmu atbildes uz saviem elementārajiem jautājumiem. Operatores nekompetence bija manāma, jo teikums «ziniet arī es pirmo reizi saskaros ar šādu situāciju, un nezinu, kas jādara» izsaka visu.

Šādu nekompetenci nebūt negaidīju, tāpēc nolēmu, ka vienīgais, kas laikam ko zin ir pats KNA priekšnieks. Naivām cerībām pilna, zvanīju KNA pa tālruni 67610086, lai uzzinātu priekšnieka vārdu un uzvārdu, un lūgtu, lai mani ar viņu savieno, naivi. Sekretāre bija kā mūris, kuram cauri nevar tik viegli tikt, tomēr atstāju informāciju, ka gaidu priekšnieka zvanu, jo tomēr vēlos noskaidrot, KAS PARASTAM IEDZĪVOTĀJAM IR JĀDARA, JA DZIRD MĀJĀS TRAUKSMES SIGNĀLU?

Šobrīd sēžu un domāju, kam mums tāda signalizācija, ja mēs nezinām, kas jādara, pat vairāk, ja NEVIENS nezina, kas jādara, tikai aizsūta mani pie cietiem. Šķiet signalizācija bija nepieciešama ķeksīša pēc, lai imitētu darbību un, iespējams, saņemtu prēmiju par labo darbu.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

23.11.2017
Ienākt apollo.lv