Par Godmaņa avāriju tomēr tiesās busiņa šoferi un drošībnieku

Apollo
0 komentāru

Rīgas Autotransporta prokuratūra nodevusi Rīgas Centra rajona tiesai krimināllietu, kurā apsūdzēti abi šoferi, kas bija iesaistīti ceļu satiksmes negadījumā, kurā galvas traumu guva toreizējais premjers Ivars Godmanis, aģentūru BNS informēja prokuratūras preses centrs.

Par Godmaņa avāriju tomēr tiesās busiņa šoferi un drošībnieku

Foto: Apollo, R.Oliņš

Apsūdzības satiksmes mikroautobusa vadītājam un Godmaņa automašīnas šoferim uzrādītas par ceļu satiksmes noteikumu un transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tās dēļ cietušajam nodarīts smags miesas bojājums.

Par šādu noziegumu var sodīt ar brīvības atņemšanu līdz desmit gadiem, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības līdz pieciem gadiem.

Drošības policijas priekšnieka palīdze Kristīne Apse-Krūmiņa aģentūrai BNS iepriekš atklāja, ka pēc dienesta pārbaudes, kas notika pēc avārijas, ir izanalizēta notikušā negadījuma apstākļi un cēloņi un uzlabota valsts augstākās amatpersonas apsargājošo DP darbinieku apmācība.

Sadarbībā ar Iekšlietu ministriju ir uzlabots normatīvais regulējums Ministru prezidenta pavadīšanas jomā, piebilda Apse-Krūmiņa.

DP darbinieks un Godmaņa automašīnas šoferis pašlaik pilda citus dienesta pienākumus, taču DP pārstāve neatklāja, vai tas ir saistīts ar automašīnas vadīšanu.

Pērn 18.jūnijā Godmanis (LPP/LC) Brīvības un Kalpaka bulvāra krustojumā cieta avārijā, kas notika, saskrienoties pasažieru mikroautobusam Sigulda-Rīga ar valdības dienesta automašīnu «Audi A8».

Negadījumā galvas traumu guva Godmanis, kāju traumēja arī busiņa pasažiere. Bez Ministru prezidenta automašīnā atradies šoferis, miesassargs un premjera biroja vadītājs Juris Radzēvičs, kuri negadījumā gan necieta.

Mikroautobusa vadītājs Dzintars, kura vadītajā busiņā atradās 17 cilvēki, toreiz žurnālistiem pastāstīja, ka viņš šķērsojis krustojumu pie zaļās gaismas, taču premjera auto - pie sarkanās. «Sadursme bija neizbēgama,» norādīja šoferis, kurš sadursmes brīdī necieta.

Dienesta pārbaudē gan nevienu no Drošības policijas darbiniekiem nesodīja un secināja, ka krustojuma šķērsošanas brīdī abās valdības automašīnās bija iedarbinātas bākugunis un speciālie skaņas signāli. Ierīces arī fiksējušas, ka abu transportlīdzekļu maksimālais ātrums krustojuma šķērsošanas brīdī bijis 24 kilometri stundā.

Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka operatīvo transportlīdzekļu vadītāji drīkst neievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības, taču to vadītājiem jādara viss iespējamais, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība. Līdz ar to abu premjera eskorta automašīnu vadītājiem, ieslēdzot bākugunis un skaņas signālu, bija tiesības neievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.11.2017
Ienākt apollo.lv