Par labu dzejniecei Dragunai piedzen 10 000 latu par goda aizskārumu

Apollo
0 komentāru

Rīgas apgabaltiesa ceturtdien uzdeva darba «Tenkas» autoram dzejniekam Rihardam Bargajam, literatūras mēnešraksta «Karogs» izdevējam un interneta portālam «Delfi» atvainoties dzejniecei Agitai Dragunai un atsaukt viņas godu un cieņu aizskarošu publikāciju.

Kā norādīts spriedumā, par dzejnieces godu un cieņu aizskarošu atzīta «tenka»: «dzejnieki agita draguna un ronalds briedis vienu laiku gulēja kopā un miegā tik nemierīgi grozījās, ka regulāri no rītiem modās, šķērseniski pārkrituši viens pār otru, tādējādi veidojot prefektu hitleriskās vācijas kāškrustu. šis fakts abus nabadziņus mocīja un satrauca tik ļoti, ka viņi beigu beigās tomēr nolēma pašķirties, ko veiksmīgi arī izdarīja.»

Par aizskarošu atzītā publikācija ar nosaukumu «Tenkas» bijusi publicēta mēnešrakstā «Karogs» 2007. gada augusta numurā un 2007. gada 15. septembrī pārpublicēta interneta portāla «Delfi» sadaļā «Kas notiek?».

Rīgas apgabaltiesa šodien uzlika par pienākumu AS «Delfi» gādāt, lai «Karogā» ar nosaukumu «Tenkas» publicētais un interneta portālā «Delfi» pārpublicētais Bargā teksts vairs nebūtu atrodams interneta meklētājos vai arī būtu atrodams vienīgi komplektā ar atvainošanos.

Apgabaltiesa no Bargā par labu Dragunai ceturtdien piedzina 2000 latu kompensāciju, no AS «Delfi» tika piedzīti 4000 latu un 4000 latu piedzīti no literatūras mēnešraksta «Karogs».

Tāpat no atbildētājiem Bargā, AS «Delfi» un «Karogs» piedzītas valsts nodevas par labu valstij — kopumā 625 lati.

Pasludināto spriedumu 20 dienu laikā iespējams apstrīdēt apelācijas kārtībā Augstākajā tiesā, aģentūru LETA informēja tiesas pārstāvis Ilvars Tomsons.

LETA jau ziņoja, ka Draguna prasību tiesā iesniedza 2008. gada februārī un lūdza piedzīt par viņas goda un cieņas aizskārumu kopumā 200 000 latu, kā arī atzīt konkrēto «tenku» par godu un cieņu aizskarošu.

«Karoga» galvenā redaktore Ieva Kolmane aģentūrai LETA iepriekš sacīja, ka neuzskata, ka «Karogs» būtu aizskāris Dragunas godu un cieņu, jo žurnāla literatūras sadaļā ticis publicēts literārs darbs ar nosaukumu «Tenkas», kam arī pievienota piebilde, ka jebkura sakritība ar reālo dzīvi uzskatāma par nejaušību.

Mediju uzņēmuma «Delfi» pārstāvis Juris Mendziņš aģentūrai LETA iepriekš apliecināja, ka Draguna iepriekš izvirzījusi pretenzijas par konkrētu tekstu, taču portāls uzskata, ka konkrētais literārais darbs ticis pārpublicēts no «Karoga», kam tad arī būtu jāuzņemas atbildība, ja aizskarta kādas personas privātā dzīve. Viņš pauda uzskatu, ka konkrētā informācija neesot ziņa, ko varot atsaukt, bet gan literārs darbs, ko varot mainīt tikai autors.

Pēc aģentūras LETA arhīva datiem, Igaunijas lielākais mediju koncerns «Ekspress Grupp» 2007. gadā par 54,1 miljonu eiro (38 miljoniem latu) iegādājās mediju uzņēmumu «Delfi», kuram pieder vairāki populāri interneta portāli Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Ukrainā.

Savukārt Valsts kultūrkapitāla fonds literārā mēnešraksta «Karogs» izdošanai 2007. gadā konkursa kārtībā piešķīra 68 000 latu.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

25.11.2017
Ienākt apollo.lv