Pedagogi vēlas paaugstināt iegūto kvalitātes pakāpi

Apollo
13 komentāri

Gandrīz 2500 pedagogu, kuri Eiropas Sociālā fonda projekta "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" laikā ieguvuši kādu no kvalitātes pakāpēm, izteikuši vēlēšanos nākamajā mācību gadā pretendēt uz augstākas - 4.un 5.kvalitātes pakāpes iegūšanu. Savukārt vairāk nekā 2150 pedagogu, kuriem projekta laikā nebija iespēju iegūt kādu no kvalitātes pakāpēm, izteikuši vēlēšanos to izdarīt nākamajā mācību gadā. Pedagogi, jo īpaši profesionālajā izglītībā strādājošie, joprojām aicināti izmantot iespēju un pieteikties kvalitātes pakāpju ieguvei, portālu «Apollo» informēja  Inta Stīpniece, Izglītības un zinātnes ministrijas vecākā konsultante sabiedrisko attiecību jautājumos.

Pedagogi vēlas paaugstināt iegūto kvalitātes pakāpi

Foto: Lita Krone/LETA

Projektu "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" IZM kopīgi ar sadarbības partneriem Latvijas novados un pilsētās īstenoja no 2009.gada 1.septembra līdz 2012.gada 5.novembrim. Projekta laikā 3.kvalitātes pakāpi ieguva 15 215 pedagogi, 4.pakāpi - 1581 pedagogs, bet visaugstāko novērtējumu, 5.kvalitātes pakāpi, ieguva 174 pedagogi.

Pretendēt un iegūt kvalitātes pakāpi pedagogiem bija dota iespēja arī šajā, 2012/2013.mācību gadā. Pedagogu atsaucība bijusi liela - 2493 pedagogiem novērtēšanas komisijas rosinājušas piešķirt 3.kvalitātes pakāpi, 104 - 4.kvalitātes pakāpi. Savukārt vēlmi apliecināt savu profesionalitāti visaugstākajā līmenī izteikuši 10 pedagogi. Šī mācību gada novērtēšanas rezultāti pēc datu pārbaudes būs zināmi mācību gada noslēgumā.

No 2012.gada 1.septembra pedagogi, kuri ieguvuši profesionālās darbības kvalitātes 4.pakāpi, par veikto pedagoģisko darbu saņem piemaksu 8 procentu apmērā, savukārt pedagogi, kuri ieguvuši 5.kvalitātes pakāpi, par veikto pedagoģisko darbu saņem 12 procentu piemaksu. No 2013.gada 1.septembra piemaksu 8% apmērā saņems arī tie pedagogi, kuri projekta ietvaros ieguvuši 3.kvalitātes pakāpi.

Saņemot kvalitātes pakāpes apliecību, pedagoga ieguvums ir ne tikai lielāks atalgojums, bet arī pozitīvs sabiedrības novērtējums, kas viennozīmīgi paaugstina pedagoga profesijas prestižu. Pedagogi paši dažādās diskusijās gan par pedagogu atalgojumu, gan novērtēšanu, gan pedagogu motivācijas programmu, izrādījuši neviltotu interesi ne tikai par iespēju apliecināt sava darba kvalitāti, pretendējot uz kādu no kvalitātes pakāpēm, bet arī izteikuši atbalstu sistēmai kopumā. Tā, piemēram, projekta ietvaros veiktās pedagogu anketēšanas rezultāti liecina, ka lielākā daļa - 89 % aptaujāto pedagogu - atbalsta pedagogu darba samaksas diferenciāciju atbilstoši darba kvalitātei.

IZM uzsver, ka pedagoga karjeras plānošana tiek saistīta ar kompetences un darba rezultātu novērtēšanu, un tieši izaugsmes iespējas ir galvenais stimuls, kas veicina pozitīvu profesionālās darbības motivāciju. Augstākās izglītības ieguve ne vienmēr garantē panākumus darbā un labu darba izpildījumu. Svarīgāka ir pedagoga pamatkompetenču - personisko, profesionālo un sociālo kompetenču - vienlaicīga un nepārtraukta attīstība un īstenošana ikdienā, kas ietekmē profesionālo darbību un tās rezultātus mācību un audzināšanas darbā.

Pedagoga darba kvalitātes pakāpe ir pedagoga profesionālās darbības kvalitātes rādītājs, kas raksturo viņa profesionālās darbības līmeni. Pedagoga profesionalitāte paredz nepārtrauktu profesionālo attīstību visas karjeras laikā, ar attīstību saprotot darbību, tās analīzi un vērtējumu, sintezējot zināmo un jauno.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Receptes

Vairāk

Valūtu kursi

23.11.2017
Ienākt apollo.lv