Peters: lidosta «Rīga» ir konkurētspējīgākā Latvijas «prece»

Apollo
0 komentāru

Lidostas «Rīga» vadība satraukta par sarežģījumiem, kas var apdraudēt gan lidostas, gan visas aviācijas nozares attīstību kopumā. Valdības lēmums — 80% peļņas novirzīt valsts budžetā — un dotāciju samazinājums var apdraudēt lidostas attīstību.

Peters: lidosta «Rīga» ir konkurētspējīgākā Latvijas «prece»

Foto: Lita Krone/LETA

«Starptautiskā lidosta «Rīga» ir konkurētspējīgākā Latvijas «prece». Ignorējot šo faktu un nesperot loģiskus, pārdomātus soļus, kas pat neprasa no valsts līdzekļus, valsts var zaudēt simtiem miljoniem latu,» uzsver VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.

Ministru kabinets uzdevis Satiksmes ministrijai informēt līdz 31. decembrim par starptautiskās lidostas «Rīga» infrastruktūras attīstības īstermiņa un ilgtermiņa risinājumiem. Lēmums 80% peļņas novirzīt valsts budžetā, kā arī plānotā četrkāršā valsts dotācijas apjoma samazināšana rada nelabvēlīgus apstākļus gan spējai nodrošināt ilgtspējīgu attīstību, gan ārvalstu investīciju piesaistei, gan pasažieru, lidsabiedrību drošībai un apkalpošanas kvalitātei.

Saskaņā ar starptautiskās biznesa konsultāciju un auditoru kompānijas «Ernst & Young» pētījuma datiem 2007. gadā gaisa transporta nozares netiešā ietekme uz Latvijas IKP bija 2,2–2,8% jeb 312–396 miljonu latu robežās, savukārt 2006. gadā tā bija 2,1–2,9% jeb 234–321 miljonu latu robežās.

«Mēs nedrīkstam ignorēt faktu, ka 2007. gadā aviācijas nozare deva Latvijas IKP teju 400 miljonus latu. Lēšu, ka 2008. gadā šis ieguldījums bija tikpat būtisks. Situācija prasa izstrādāt un īstenot ar visām iesaistītajām pusēm saskaņotu aviācijas nozares politiku, kas radītu labvēlīgus apstākļus starptautiskās lidostas «Rīga» attīstībai,» uzsver Peters.

Īpašas bažas raisa konkurences pastiprināšanās starp Baltijas valstu lidostām, jo īpaši, Viļņas lidostas pieņemtais lēmums samazināt pasažieru nodevu. Starptautiskā lidosta uzskata, ka Viļņas lidostas lēmums pieņemts, pateicoties Lietuvas valdības, Viļņas lidostas saskaņotai un pārdomātai politikai, kas vērsta uz īpaši labvēlīgu apstākļu radīšanu lidsabiedrību un pasažieru plūsmas piesaistei Viļņas lidostai.

«Sasniegt mērķi ir vieglāk nekā sasniegto saglabāt. Pašlaik starptautiskā lidosta «Rīga» apkalpo teju divas trešdaļas no Baltijas valstu lidostās pārvadātajiem pasažieriem. Vēl pirms pieciem gadiem visām trim Baltijas valstīm bija vienādas pozīcijas. Tikai pateicoties skaidri noteiktam mērķim, pārdomātai stratēģijai un mērķtiecīgam darbam, mums izdevies sasniegt tās pozīcijas, kādas mums ir šobrīd. Konkurence starp lidostām ir asa. Kļūdas un nepārdomāta rīcība tiks izmantota, lai iegūtu to tirgus daļu, kuru nespējam rūpīgi nosargāt. Sekas var būt dramatiskas — nokļūt atpakaļ provinciālas nozīmes lidostas statusā,» norāda Peters.

«Lidosta «Rīga» un aviācijas nozare nav pašpietiekama un nav izolēta no Latvijas ekonomikas, tā ir viens no būtiskākajiem katalizatoriem investīciju piesaistei, saistīto nozaru attīstībai un joprojām ir Latvijas vizītkarte. Latvija var zaudēt ne tikai naudu, ko dod pasažieri, bet arī savu «seju». Lidosta ir pirmais, ar ko sastopas gan iebraucošie, gan tranzīta pasažieri,» norāda Peters.

Lidostas «Rīga» vadība aicina izvērtēt pozitīvo ietekmi uz tautsaimniecību un kopā ar aviācijas nozarē iesaistītajām pusēm vienoties par lidostas īstermiņa un ilgtermiņa mērķiem, kā arī nepieciešamajiem priekšnoteikumiem to īstenošanai — turpmāko tarifu politiku, konkurences politikas vadlīnijas un infrastruktūras attīstību.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.08.2017
Ienākt apollo.lv