Pētījums: Ziemā strauji pieaug negadījumu skaits ar nobraukšanu no ceļa

Apollo
9 komentāri

Lai pārbaudītu, cik aktuāla problēma ziemā ir nobraukšana no ceļa, kas visbiežāk notiek slideno ceļu, nepiemēroto riepu un to sliktās saķeres dēļ, apdrošināšanas sabiedrība «Balta» izpētīja pēdējo trīs gadu KASKO atlīdzību datus, secinot, ka tieši rudenī un sniegotajos mēnešos šoferi zaudē kontroli pār savu spēkratu daudz biežāk nekā vasarā. Turklāt ziemā šie nobraukumi no ceļa ir smagāki - vidējā atlīdzība par šādu negadījumu pērn no septembra līdz novembrim bija 2648 lati, bet vasarā no jūnija līdz augustam tie bija 1989 lati.

Pētījums: Ziemā strauji pieaug negadījumu skaits ar nobraukšanu no ceļa

Foto: foshydog, CC BY-NC-ND 2.0

«Aplūkojot pēdējo trīs gadu KASKO atlīdzību statistiku, izteiktus «pīķus», kad autovadītāji cieš negadījumos, nobraucot no brauktuves, varam novērot ziemā. Tad ceļus klāj sniegs un apledojums, piemēram, 2010.gadā sniegs parādījās jau decembrī, un tad arī šo negadījumu skaits strauji pieauga. Salīdzinot 2010.gada novembri un decembri, pieteikumu skaits decembrī pieauga par 92%, citos gados šis rādītājs ir pat lielāks,» skaidro «Balta» atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Tāpat «Balta» dati rāda, ka pēdējos pāris gados kārtīga ziema ar sniegu iestājās vien janvārī un februārī, kad varēja novērot izteiktu negadījumu skaita pieaugumu, autovadītājiem nobraucot no ceļa. Tas arvien apliecina, cik liela nozīme ir atbilstošām riepām, lai spētu ziemā un slidenā laikā pārvietoties droši, tāpēc «Balta» aicina autovadītājus jau laikus parūpēties par riepu pārbaudi, logu šķidrumu nomaiņu un citiem darbiem sava spēkrata sagatavošanā ziemas salam.

Pēc «Balta» pieredzes, aktīvajā riepu mainīšanas laikā rudenī un ziemas sākumā biežākie negadījumi ir nobraukumi no ceļa, saslīdēšana, kā arī nespēja nobremzēt.

«Lai arī autovadītāji ir laikus nomainījuši riepas, dažkārt tomēr ir iespējams piedzīvot arī nepatīkamus starpgadījumus, piemēram, slidenā laikā automašīnai ar nomainītām ziemas riepām saīsinās bremzēšanas ceļš, un, ja tai seko spēkrats ar vasaras riepām, tad pēkšņa šķēršļa gadījumā sadursmes risks ir lielāks. Tāpēc autovadītājiem nepieciešams atcerēties, ka, lai saņemtu atlīdzību par negadījumu, likumā noteiktajos termiņos spēkratam jābūt aprīkotam ar ziemas riepām, savukārt vainīgie OCTA apdrošināšanas ietvaros var saņemt regresa prasību,» skaidro Savickis.

Ziemas mēnešos, kad Latvijā ir sniegs, nobraukumi no ceļā ir stipri biežāki nekā vasarā. Kā atzīst  Savickis, nobraukumu no ceļa nevar saistīt tikai ar riepu stāvokli, tāpat nav izslēgti citi iemesli, piemēram, izvairīšanās no šķēršļa, uzmanības novēršana. Turklāt ziemā šie negadījumi ir daudz nopietnāki, jo BALTA pēdējo gadu dati rāda, ka vidējā atlīdzība par nobraukšanu no ceļa vasarā vidēji ir 2000 latu, bet ziemā – vairāk nekā 2500 latu.

Kā liecina pagājušā gada pieredze, laicīga riepu nomaiņa autovadītājiem sagādāja gana lielas problēmas. Pērn pirmais sniegputenis tika piedzīvots oktobra beigās, kad autobraucējus pārsteidza slidenas brauktuves, slikta redzamība, situāciju pasliktināja arī ziemas apstākļiem nepiemērotās riepas. «Balta» secināja, ka diemžēl vairāk nekā 50% atlīdzību iesniedzēju nebija sagatavojušies ziemas sezonai un pirmā sniegputeņa laikā brauca ar vasaras riepām.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

23.09.2017
Ienākt apollo.lv