Pieci mīti un patiesība par degvielu un tās īpašībām

Apollo
50 komentāri

Degvielas kvalitātei ir būtiska nozīme, nodrošinot efektīvu automašīnas darbību. Sabiedrībā pastāv dažādi mīti un aizspriedumi par degvielas kvalitāti Latvijā, tāpēc lielākais pašmāju degvielas tirgotājs AS «VIRŠI-A» piedāvā piecus mītus un patiesības par to.

Pieci mīti un patiesība par degvielu un tās īpašībām

Ieva Lūka / LETA

Augstas kvalitātes degvielu var iegādāties tikai Skandināvijā

Degvielai ir jāatbilst konkrētiem kvalitātes parametriem, kas definēti Latvijas un Eiropas Savienības likumdošanā – dīzeļdegvielai ir jāatbilst EN 590 standartam, savukārt 95E markas benzīnam - EN 228 standartam, tādējādi tās kvalitāti nenosaka valsts, kurā tā iegādāta.

Lai degviela būtu labāka, tai noteikti nepieciešamas piedevas

Pastāv mīts, ka, lai automašīna brauktu ātrāk, ekonomiskāk un dzinējs kalpotu ilgāk, degvielai jāpievieno papildu piedevas. Taču tā nebūt nav. Galvenais, lai degviela atbilst normatīvajiem standartiem, sezonalitātei, un tās kvalitāti būtu atzinuši automašīnu ražotāji. Latvijas degvielas tirgotājs uzskata, ka standartiem atbilstošai degvielai piedevas nav nepieciešamas. Degvielas ietaupījumam ļoti liela nozīme ir braukšanas paradumiem - saraustīta braukšana, nepareiza ātrumkārbas pārnesuma izvēle, lieka gaisa pretestība un citi apstākļi var negatīvi ietekmēt patēriņu.

Visiem gadalaikiem ir viens dīzeļdegvielas veids

Atbilstoši klimatiskajiem apstākļiem, dīzeļdegvielai ir dažāda aukstumizturība, ziemas sezonai tā iedalās trīs klasēs, proti: A0 klase, kur degviela sāk sabiezēt pie - 10 grādiem un sasalst pie - 20; A1 klase - degviela sāk sabiezēt pie - 16 grādiem un sasalst pie - 26; un A2 klase - degviela sāk sabiezēt pie - 22 grādiem, bet sasalst pie - 32 grādiem.

Autovadītājs nevar ietekmēt degvielas kvalitāti

Par degvielas kvalitāti līdz tās nonākšanai automašīnas bākā atbildīgs ir tirgotājs, tomēr klientam ir jāseko, lai degvielas tvertnē nenotiek dažādu degvielas veidu sajaukšanās, un tam, kāds ir automašīnas kopējais tehniskais stāvoklis – degvielas filtru tīrība, sveču, kvēlsveču, startera un akumulatora stāvoklis, lai automašīna darbotos nevainojami. Tāpat ir svarīgi ziemas periodā degvielas tvertni turēt iespējami pilnu, lai neveidotos apsarmojums un līdz ar to - kondensāts.

Autovadītājs nevar pieprasīt degvielas kvalitātes pārbaudi

Ja rodas aizdomas par degvielas kvalitāti, autovadītājs var pieprasīt tās pārbaudi jebkurā akreditētā laboratorijā. Ja, veicot pārbaudi, tiek konstatēts, ka degvielas kvalitāte ir atzīstama par atbilstošu noteiktajam standartam, izmaksas par veiktajām pārbaudēm jāsedz autovadītājam.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

21.11.2017
Ienākt apollo.lv