Pilsētas auto ar nākotnes dzinēju – «Toyota» Auris Hybrid Attēlu galerija

Apollo
0 komentāru

Šis modernais mazā izmēra hečbeks ar Hybrid Synergy Drive tehnoloģiju apvieno sevī visu nepieciešamo modernai pilsētas dzīvei. Nelielā «Toyota» Auris HSD pirmsākumi ir meklējami 2009.gada Frankfurtes auto šovā, kur tas tika prezentēts koncepta veidolā un jau nākamajā gadā sākās tā masveida ražošana.

Jaunais «Toyota» Auris par spīti saviem izmēriem ir pieejams ar ļoti plašu dzinēju klāstu. Izmēģinājuma brauciena laikā mums bija tā priekšrocība iepazīties ar hibrīddzinēju, taču kopsummā Auris ir iespējams iegādāties ar vienu no septiņiem pieejamajiem dzinējiem. No benzīna dzinējiem ir pieejami 1,3l, 1,6l un 1,8l motori ar jaudas diapazonu no 99 – 147zs. Savukārt no dīzeļdzinējiem ir pieejami 1,4l, 2,0l un 2,2l motori ar jaudu sākot no 90-177zs.

Ar transmisijām gan ir pašvaki un vienīgā patiesā automātiskā kārba ir pieejama ekskluzīvajam hibrīddzinējam. Kaut kas attāli radniecīgs zem nosaukuma MultiMode ir pieejams arī 1,6l benzīnniekam un 1,4l dīzelim. Tā principā darbojas kā manuāla transmisija ar automātiskās transmisijas vieglumu. Šī sešpakāpju pārnesumkārba bez sajūga pedāļa darbojas pilnībā automātiski, samazinot degvielas patēriņu.

Jaunajā Toyota Auris izmantotais hibrīdzinējs ir atrodams arī pasaules populārākajā hibrīdauto Toyota Prius un premium klases Lexusā Ct200h. Tas apvieno sevī labāko no abām dzinēju pasaulēm – lielisku ekonomiju un jaudu. Ar darba tilpumu 1,8l tas spēj attīstīt 136zs jaudu un ievērojot ECO braukšanas režīmu sasniegt 4,0l/100km patēriņu pilsētas robežās.

Tuvāk pievēršoties braukšanas režīmiem jaunajam «Toyota» Auris HSD to ir četri – EV, Power, ECO un Normal. Katram no tiem ir savi plusi un mīnusi. EV režīmā automašīna patērē tikai un vienīgi akumulatoros pieejamo elektrību. Šādā režīmā var nesteidzoties nobraukt nelielus attālumus, piemēram, lavierējot pa lielveikalu stāvlaukumiem. Tiklīdz elektrības rezerves ies uz beigām vai ātrums pārsniegs ~25km/h pieslēgsies benzīna dzinējs. Power režīms domāts aktīvākai braukšanai un izmantos visu pieejamo dzinēja resursu maksimālai dinamikai. ECO režīms ir paredzēts mierīgai braukšanai pilsētas robežās, kur abi automašīnas jaudas avoti harmonijā viens otru papildina, iegūstot patiesi zemu degvielas patēriņu. Normal režīmam nav izstrādāts atsevišķs slēdzis, taču nospiežot kādu no pieejamajiem trīs divreiz tiek iegūts nekatrais režīms, kurš tad arī autora izpratnē ir Normal. Šajā režīmā akcelerācijas pedālis nav tik jūtīgs kā Power režīmā vai arī iemidzis kā ECO režīmā. Tā teikt, zelta vidusceļš.

Teju tikpat plašs kā dzinēju klāsts ir arī piedāvātās komplektācijas, kuras pirmo reizi ir sasniegušas rekordlielu skaitu sešas – Linea Terra, Linea Sol, Linea Sol Plus, Linea Special, Linea Sol S un Luxury. Vidēji katrs nākamais līmenis ir par 785 EUR dārgāks, taču vislielākais cenas kāpums ir pārejot no Liena Sol Special uz Linea Sol S, kas ir uzreiz 1271 EUR.

Bāzes aprīkojums neko daudz sevī neietver un piedāvātā Auris hibrīdversija ir pieeja sākot no Linea Sol komplektācijas. Mūzikas cienītājiem labā ziņa ir tā, ka USB pieslēgvieta ir pieejama jau no bāzes komplektācijas, taču nekas vairāk uzskaites cienīgs arī nebūs. Paralēlie piedāvātajiem aprīkojuma līmeņiem var izvēlēties arī papildaprīkojumu, kas gan vairāk saistīts ar automašīnas izskatu un praktiskiem risinājumiem, piemēram, piekabes āķis vai dubļusargi.

Gaitas īpašības šim auto nav nekādas pārsteidzošās un uz ceļa tas uzvedas paredzami. Kamēr auto vēl jauns piekare ir mīksta un patīkama. Lai arī uz papīra vidējais degvielas patēriņš pilsētas režīmā ir minēts 3,8l/100km pēc testa bauciena tas bija 5,7l/100km, taču tas ir iekļaujot arī sportiskāka tipa braukšanu. Ja pārvietotos visu laiku ECO režīmā, tad arī iespējams varētu noslīdēt zem 5,0l/100km. Braucot pa šoseju ar ieslēgtu kruīza kontroli pie 100km/h vidējais patēriņš nokrita līdz 4,1l/100km.

Uzreiz pamanāmi trūkumi šim auto ir maz, taču lietas, kas uzreiz lec acīs ir apdares materiāli. Cietā plastmasa netika žēlota un no tās ir izgatavots ne tikai viss panelis, bet arī lielākā daļa automašīnas interjera. Plastmasu krāsojums arī ir zemas kvalitātes un biežāk izmantotās vietās krāsa jau ir sākusi lobīties nost.

Kopvērtējumā šis ir labs auto mazas ģimenes vajadzībām ar ļoti zemu degvielas patēriņu, labām gaitas īpašībām un par pieejamu cenu. Šī auto galvenais trumpis ir tā hibrīddzinējs ar klusu gaitu, niecīgu CO2 izmešu daudzumu un pietiekoši lielu jaudu brīdī, kad tā ir nepieciešama.

Dizains: 7
Komforts: 6
Patēriņš: 9
Vadāmība: 7
Cena: 7
Vidējais: 7,2

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Apollo E-veikali

31

2014. gada 31. augusts

Vārda dienas

Aigars, VilmaAigvars, Saksija, Valisa, Valita, Vallida, Valma, Labite

Apollo Izglītība

Laika ziņas

Vairāk
Mākoņains
Rīga pašreiz +12 ℃
Mākoņains

Vējš: 1 m/s

Saule lec: 06:24
Saule riet: 20:23
Dienas ilgums: 13:59

Apollo Tūrisms

Valūtu kursi

31.08.2014
Ienākt apollo.lv