Pircējs vīlies ražotāja solījumos; precei 25 gadu garantija, bet apmaiņu neveic

Apollo
167 komentāri

«Fiskars Xact» lāpsta, kurai ražotājs devis 25 gadu garantiju, pēc divām lietošanas reizēm saplīst, tomēr garantijas pieteikums pircējam atteikts. Kāpēc tā notika? Portāls «Apollo» skaidroja, vai šajā gadījumā nav notikusi patērētāju maldināšana.

Attēlam ilustratīva nozīme

Attēlam ilustratīva nozīme

Foto: pamhule, CC BY-NC 2.0

Portāla lasītājs Armands pirms aptuveni trīs nedēļām iegādājies «Fiskars Xact» rakšanas lāpstu, kurai ražotājs devis 25 gadu garantiju. «Man izdevās šo lāpstu izmantot divas reizes, pēc kā es pamanīju, ka asmeņa gals ir bišķi noliecies. Lāpsta ir paredzēta (pēc apraksta), un es viņu izmantoju augsnē, kura ir akmeņaina, tādēļ pamanot šo defektu uzskatīju, ka man ir gadījies ražošanas brāķis un tas tiks ātri nomainīts, taču realitāte bija citādāka,» raksta Armands.

Viņš saņēmis atbildi no «ĀK Mocevičiaus firmas Gianalas», Latvijas filiāles pārstāves Diānas Vimbas, kura ir «Fiskars» grupas tirdzniecības vadītāja. Vēstulē minēts, ka garantija attiecas tikai uz lāpstas rokturi, kātu un metinājuma vietām. Kā arī norādīts, ka ir notikusi nepareiza produktu ekspluatācija, tādējādi garantijas maiņa atteikta.

«Tātad šajā gadījumā «Fiskars» negodprātīgi izmanto vārdu salikumu - 25 gadu garantija, nekur atklātā veidā neminot, ka garantija attiecas tikai uz noteiktām lāpstas daļām. Nemaz nerunājot, ka viņi aprakstos var minēt, ka lāpsta der akmeņainām augsnēm, bet garantiju atteikt, sakot, ka produkts ir nepareizi ekspluatēts,» secinājis Armands.

«Esmu uzrakstījis vēstuli «Fiskars» (izmantojot kontaktu formu fiskars.eu) ar vēlmi saņemt paskaidrojumu, taču nezinu, kad un vai es saņemšu kādu atbildi. Taču vismaz vēlētos informēt citus patērētājus, ka «Fiskars» garantija un apraksts ir tikai izkārtne un, iespējams, PTAC vajadzētu pasekot, vai «Fiskars» neizmanto šo garantiju negodprātīgā ceļā,» vēstules beigās piebilda lasītājs.

Armands portālam «Apollo» nosūtīja arī «Fiskars» grupas tirdzniecības vadītājas Diānas Vimbas atbildi, kurā minēts sekojošais: «Šī gada 29. septembrī saņēmām garantijas pieteikumu no SIA «MIG Baltic» klienta par «Fiskars Xact» (131483) lāpstu, kurā minēts, ka lāpstai pēc divu reižu lietošanas smilšainā un nedaudz akmeņainā augsnē ir konstatēts bojājums spicās lāpstas daļā.

«Xact» lāpsta ir izgatavota no rūdīta bora tērauda un cieši piemetinātu pie kompozītmateriālu un tērauda kāta, kas nodrošina vieglāku svaru, izturību un ilgmūžību. Stiprinātais asmens ar neslīdošu platformu kājas novietošanai ir lieliski piemērots cietas augsnes apstrādāšanai, kamēr tās rokturis nodrošina rakšanas kontroli. Šis bojājums netiek uzskatīts kā ražošanas defekts, jo ražotāja garantija ir attiecināta uz lāpstas rokturi, kātu, metinājuma vietām. Šī lāpsta tiek klasificēta kā nepareiza produkta ekspluatācija. Garantijas maiņa tiek atteikta.»

«Apollo» sazinājās ar «Fiskars» grupas tirdzniecības vadītāju Diānu Vimbu, lai palūgtu komentāru par šo gadījumu. D.Vimba atklāj, ka garantija attiecas vienīgi uz ražošanas brāķi, nevis nepareizu produkta ekspluatāciju, kā tas konstatēts šajā gadījumā. Tas arīdzan bijis galvenais iemesls, kāpēc garantijas pieteikums noraidīts. 

Portāls sazinājās arī ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC), kā arī nosūtīja saņemto informāciju, lai lūgtu skaidrojumu, vai šajā gadījumā patērētājs netiek maldināts.

Pretī saņēmām PTAC pārstāves Vinetas Ores sagatavotu ziņu par šo gadījumu: «Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 27.pantu patērētājs var izmantot savas likumīgās tiesības pieteikt prasījumu pārdevējam par preces neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes dienas. Patērētājs iesniedz prasījuma pieteikumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam divu mēnešu laikā.»

Garantija, savukārt, norādot, ka patērētājam ir noteiktas tiesības saskaņā ar normatīvajiem aktiem (2 gadi! skat.augstāk), un ka garantija šīs tiesības neietekmē.

Tātad garantijas dokuments ir papildu saistība, ko papildus Likumā noteiktajam ir uzņēmies veikt pārdevējs/ražotājs, un, ja šajos noteikumos atrunāta kāda darbība, tad solījums ir jāpilda.

Patērētāja rīcība, ja iegādāta līguma noteikumiem neatbilstoša prece:

1) Jebkurš strīds, kas rodas starp patērētāju un pārdevēju, risināms pārrunu ceļā, strīda pusēm cenšoties panākt vienošanos.

2) Ja strīdu starp patērētāju un pārdevēju nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā, patērētājs iesniedz pārdevējam rakstveida iesniegumu, kurā norāda:

savu vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;

- iesnieguma iesniegšanas datumu;

- strīda būtību, savu prasījumu un tā pamatojumu.

3) Iesniegumam pievieno darījumu apliecinošu dokumentu kopijas, kā arī citus iesniegumu pamatojošus dokumentus (ja iespējams).

Pārdevējs 15 darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas sniedz patērētājam rakstveida atbildi uz iesniegumu un informē par iespējamo prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja minētajā laikposmā nav panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma izpildes veidu.

Ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs uzskata, ka patērētāja prasījums nav pamatots, vai ir gatavs piedāvāt patērētājam citu strīda risinājumu, tas rakstveidā par to informē. Pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums pamatot patērētāja prasījuma atteikumu. Ja pārdevējs nesniedz atbildi uz iesniegumu, uzskatāms, ka pārdevējs atsakās izpildīt patērētāja prasījumu. Ja atbilde nav sniegta vai patērētājs nepiekrīt pārdevēja sniegtajai atbildei, patērētājam ir tiesības vērsties PTAC ar iesniegumu (http://www.ptac.gov.lv/content/iesniegt-s-dz-bu).  

Iesūti savu ziņu «Apollo SOS!» un iegūsti putekļu sūcēju!

Klāt rudens ražas laiks, tāpēc laikā no septembra līdz novembrim ziņu portāls «Apollo» aicina Latvijas iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus iz dzīves sadaļā «Apollo SOS!» par dažādām piedzīvotām nejēdzībām, cilvēku neizdarībām un izdarībām. Neturēsim sveci zem pūra un aktualizēsim sabiedrībai svarīgus tematus, kas skar mūs visus!

«Apollo» redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Labākā raksta autors tiks apbalvots ar Karcher putekļu sūcēju.

Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai video materiālus. 

«Apollo» redakcija izvērtēs iesūtītos materiālus, un uzvarētājs tiks noteikts pēc redakcijas iekšējā balsojuma. Kritēriji, pēc kuriem redakcija vērtēs iesūtītos materiālus - ziņas kvalitāte, oriģinalitāte un aktualitāte.

Sūti savu stāstu uz redakcija@apollo.lv!

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

22.02.2017
Ienākt apollo.lv