Pirmais brauciens: Volkswagen T-Roc Attēlu galerija

Apollo
1 komentārs

Pirmie kilometri paaugstinātā «golfiņa» īstajā dzimtenē Portugālē.

Lai gan Volkswagen ir vācu marka, jauno T-Roc ražo koncerna rūpnīcā Setubalā, netālu no Portugāles galvaspilsētas Lisabonas. Atverot T-Roc durvis, pretim raugās jaunā Volkswagen Polo panelis, taču pēc izmēriem un ietilpības harismātiskais krosovers drīzāk ir paaugstināts Golf. Tas ir pirmais SUV tipa automobilis Volkswagen vēsturē, ko var dabūt divās krāsās, proti, ar kontrastējošu jumtu, un dažām modifikācijām par to pat nav jāpiemaksā. Vienpadsmit korpusa un trīs jumta krāsas kopā veido 24 kombinācijas, taču mans pārliecinošs favorīts kopš pirmā brauciena ir White Silver, kura maģisko gaismas spēli nespēj attēlot neviena fotogrāfija vai videoklips.

Kas tas ir?

T-Roc ir līdz šim mazākais Volkswagen krosovers jeb drīzāk tomēr SUV, jo divās dārgākajās komplektācijās tomēr aprīkots ar 4Motion visu riteņu piedziņu. Mānīgi noslīpinātais siluets un miniatūrais interjers rada tikpat mānīgu iespaidu, ka T-Roc ir Polo SUV. Patiesībā tas ir tikai dažus centimetrus īsāks par Golf, un arī riteņu bāze (2,59 pret 2,62 m) ir tuvāka bestselleram nekā jaunajam Polo. Šīs nevainīgās blēdīšanās dēļ T-Roc var lepoties ar apjomīgāko bagāžnieku savā klasē, jo oficiāli tas skaitās mazās klases SUV, tāpat kā, piemēram, Seat Arona.

Vai atminaties tādu Golf II Country ar Syncro pilnpiedziņu un uzrautu priekšu? Uzskatiet, ka T-Roc ir «lauku» Golfa tiešs pēctecis, tikai ar 27 gadu novēlošanos. Cenu lapā atrodami 1.0, 1.5 un pat 2 litru TSI benzīna motori, kā arī 1,6 vai 2 litru turbodīzeļi, pārsvarā ar priekšpiedziņu, toties plašām iespējām lietot DSG pārnesumkārbas, - tādu nav tikai pašiem mazākajiem motoriem.

T-Roc ir pazīstams arī ar virtuālo mērskalu displeju, šeit dēvētu par Active Info Display, un tam ir 8 collu skārienjutīgs infodisplejs viduskonsolē, kuru var noformēt septiņās dažādās krāsās, protams, ne visās vienlaikus. Atbilstoši gados jaunai mērķauditorijai T-Roc izceļas ar lielisku savienojamību, amerikāņu Beats audiosistēmu par piemaksu, kā arī automātisko bremzēšanas sistēmu un joslu uzraudzību bez papildu maksas.

Kā tas brauc?

Sākumā - mazliet stīvi. T-Roc testa braucienos bija pieejamas tikai jaudīgākās motoru versijas, kam 4Motion un 7 pārnesumu DSG ir standartaprīkojums. Izkustoties spēkpilnais dīzelis (150 ZS) šķiet tāds kā negribīgs, it kā tam būtu pieteikts nesalauzt pašu pirmo T-Roc eksemplāru. Tomēr, iesilstot motoram, atmaigst arī sajūtas, un nu jau šķiet, ka par sākotnēji kokaino sajūtu drīzāk atbildīgi neparasti lielie riteņi un kičīgajam noformējumam mazliet neatbilstīgā stūres iekārta. To var saprast - stūre ir atbildīga par to, lai spilgtais auto ar visu, kas tajā iekšā, allaž nevainojami trāpītu līkumā, taču šeit, sērferu piekrastes bezrūpībā tāda attieksme šķiet pārspīlēti sausa.

Braucot divatā, ātri izlec ergonomiskas atšķirība no Polo. Pats par sevi skaidrs, ka jūs sēžat augstāk no zemes, taču tā uzreiz nemaz nepielec, ka arī tālāk viens no otra. T-Roc ir pat platāks par Golf, un tas ir diezgan uzkrītoši - tāpat kā cietā plastmasa paneļa augšpusē. Volkswagen runasvīrs, jautāts par to, tikai nopūšas: tas esot visbiežāk uzdotais jautājums, jo jaunajā Polo, redz, paneļa augša esot mīksta. Oficiālais skaidrojums saistīts ar tehnoloģiskām īpatnībām, neoficiālais droši vien ar cenu. Man personīgi ir pilnīgi vienalga, vai tā augša ir cieta vai mīksta, jo netaisos uz tās gulēt, taču par vienu gan esmu pārliecināts - krāsaini priekšējā paneļa ieliktņi nav un nebūs Volkswagen stils. Nav jau Nissan Juke un pat ne VW Up! Toties man patīk T-Roc Sport, kam ir ne tikai melni griesti un sarkani bremžu suporti kā GTI modeļiem, bet arī progresīvā stūres iekārta, kas samazina apgriezienu skaitu un vispār tuvina vadāmību tai, kādu sola T-Roc koncepcija.

Kas to pirks?

Ņemot vērā, ka Sport jau tāpat maksā gandrīz trīs tūkstošus vairāk par Style, tam diez vai būs daudz atbalstītāju tautā - tāpat kā pašreizējam topmodelim ar 190 zirgspēkiem un maksimālo ātrumu krietni virs 200 km/h (vēlāk būšot ne tikai T-Roc R-Line bet arī T-Roc R ar vismaz 310 zirgspēkiem). Nē, T-Roc loģiskais smaguma centrs nostāsies kaut kur ap 1.5 TSI, 150 zirgspēkiem un DSG kārbu, kas kopā padarīs šo krosoveru par atraktīvu piepilsētas auto.

Vienkāršākajā izpildījumā tāds T-Roc maksā 22 295 eiro, kam gribēsies pielikt klāt pāris būtiskas ekstras. Tas ir daudz, daudz vairāk, nekā Volkswagen prasa par Golf, taču arī vismaz 3000 eiro mazāk, nekā vajadzētu maksāt par aptuveni salīdzināmu Tiguan. No cenu politikas viedokļa viss ir kārtībā, konceptuāli T-Roc ar lozungu «SUV no GTI izgudrotāja» arī trāpa tieši mērķi, taču vai Latvijas tirgus ir gatavs drosmīgam, vēl nepazīstamam modelim ar Bentley Bentayga formas «bukti» pakaļējā spārnā? Fleet biznesam T-Roc var izrādīties pārlieku šiks, savukārt privātajiem pircējiem jau tā galva griežas no reibinoši raibā piedāvājuma, un kur teikts, ka krosoveru ruletes bumbiņa iekritīs tieši T-Roc ailē? Jācer, ka to tur ievirzīs tehnika, izpildījums un aprīkojums, kuriem šajā klasē pagaidām tik tiešām nav līdzīgu.

Volkswagen T-Roc sākuma cena ir 18 497 eiro.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

18.11.2017
Ienākt apollo.lv