Pirmie iespaidi: Volkswagen Amarok ar V6 dīzeļdzinēju Attēlu galerija

Apollo
1 komentārs

Mūsdienās Latvijas un pat Eiropas tirgū pikaps ar V6 dīzeļdzinēju ir retums. Lielākoties šiem darba zirgiem ir četru cilindru motori, kam samazināts darba tilpums, lai skaitītos ekoloģiski un atbilstu izmešu limitiem. Volkswagen turpretī ir gājuši citu ceļu un ar savu Amarok nu jau kādu laiku ir atteikušies no divlitrīgā dzinēja un tā vietā tagad piedāvā 3 litru V6 spēka agregātu.

Latvijā populārākie pikapi pieejami ar 2,2, 2,3, 2,4 litru četru cilindru turbo dīzeļiem un tikai Ford Ranger ir pieejams 3,2 litru piecu cilindru agregāts. Bet ar V6 motoru ir tikai viens, un tas ir Amarok, turklāt motors tam sagatavots trīs dažādās jaudas versijās. Pēc vajadzības un personīgajām vēlmēm cilvēks var izvēlēties Amarok ar 163, 204 vai 224 zirgspēkiem un atkarībā no šīs izvēles ar sešu pakāpju manuālo vai astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Pilnpiedziņa gan jebkurā gadījumā būs iekļauta cenā. Šis taču tomēr ir iecerēts kā darba zirgs neatkarīgi no komplektācijas dāsnuma. Būs gan arī izņēmumi, jo vājākajam dīzeļmodelim ir arī versija ar aizmugurējās ass piedziņu, bet 204 ZS modelim papildus klāt nāk iespēja izvēlēties ne pastāvīgo, bet gan pieslēdzamo pilnpiedziņu.

Cik ir sanācis braukt ar šāda tipa automobiļiem, tad jāatzīst, ka nekas nevar būt labāks par V6 motoru. Protams, tas ir dārgāks, taču veiktspējas un darbības nosvērtuma ziņā četru cilindru agregātiem ar to ir grūti konkurēt. Pie tam V6 agregāts lieliski sader ar Volkswagen vēlmi vienam no saviem «strādīgākajiem» autombiļiem piedēvēt premium mašīnas tēlu. Nav arī grūti noticēt. Lai arī pat vairāk nekā 50 tūkstošus eiro vērtajam demo auto priekšējā paneļa apdares plastmasa izvēlēta ar domu, ka kāds noteikti to skrāpēs ar skrūvgriezi, sajūtas ir, ja tā var teikt - premiālas.

Par to var pateikties vāciskajai salona ergonomijai, bagātīgajam aprīkojumam, vizuālajam noformējumam, tai skaitā resnajām, dekoratīvajām caurulēm kravas kastē aiz kabīnes, un visbeidzot arī veiktspējai un pārliecībai, ko dāvā 4MOTION pilnpiedziņas sistēma ar bloķējamu diferenciāli un jau minētais 3 litru motors jaudīgākajā izpildījumā ar 224 ZS un 550 Nm.

Taisnības labad gan jāsaka, ka dziļi bezceļos braukt tā arī nesaņēmos, jo nav vēlmes brist tālu pēc traktora. Tomēr līdzšinējā pieredze ar Amarok, tai skaitā arī ar modeli pirms feislifta, kad tam vēl bija 2 litru 184 ZS dīzeļdzinējs, rāda, ka pat glītā, braucienam uz teātri sagatavotā uzvalkā ietērpts VW pikaps spēj pārvarēt stāvus kāpumus un kritumus, braukt pretdabiskā slīpumā un pieveikt ūdens šķērsli ar peldošiem, tikko uzlauztiem ledus gabaliem. Par patieso automobiļa veiktspēju gan vislabāk stāsta pievienotais video, ar kuru pirms kāda laika krustojās ceļi interneta plašumos. Tajā redzams testa brauciens ar Amarok, kurā nav šaubu, ka tiek pilnībā ignorēti visi Visumā pastāvošie fizikas likumi. Nu, gandrīz visi. Vai kāds tā uzdrīkstētos braukt ar personīgo auto? Iespējams, taču, visticamāk, tikai tad, ja ar zelta stieņiem kravas kastē būtu jābēg no likuma rokas stingrā tvēriena.

Citādi šis par komercauto dēvētais transportlīdzeklis itin labi ir lietojams arī kā ikdienas auto. Tas labi izskatās, ir ar plašu pasažieru telpu, ērts un ar plašām papildaprīkošanas iespējām. Vienīgi bagāžnieka tradicionālā šā jēdziena izpratnē nav, taču var uzstādīt slēdzamu kravas kastes pārsegu. Mantas brauciena galamērķī būs sakratījušās, taču nebūs izbirušas ceļmalā vai tikušas garnadžiem.

Tā kā lielākā daļa izmēģinājuma brauciena noritēja pa ceļu ar cietu un samērā gludu segumu, varu teikt, ka pat šāda kravas kaste nav nogurdinoša; ierausies platajā sēdeklī, ieslēdz 8 pakāpju automātu, kas lielajam motoram ir vienīgā opcija, D režīmā un dodies ceļā. Tikai uzmanīgi ar labo pedāli, jo motors ir varen jutīgs un ātri vien var ieskriet zonā, kur interesanti sāk izrādīt vīri košās vestēs un ar zizli rokā.

Iepretim Volkswagen Amarok bāzes modeļa aprakstam tirgotāja cenu lapā norādīts skaitlis nedaudz virs 31 tūkstoša eiro. 224 zirgspēku versijas sākuma cena ir nedaudz virs 38 tūkstošiem. Ja izvēlas no plašā opciju klāsta, piemēram, 19 collu riteņus, kastes pārsegu vai pat cieto jumtu, īpaši komfortablus sēdekļus, labāko no multimediju sistēmām utt., tad 50 tūkstoši būs minimums, ar ko jārēķinās, raugoties patīkami nokomplektēta Amarok virzienā.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

23.10.2017
Ienākt apollo.lv