Policija stingrāk uzraudzīs motociklistus

Apollo
0 komentāru

Ceļu policija sola šovasar īpaši stingri uzmanīt motociklu vadītājus, jo motociklistu skaits ir strauji audzis. Šogad pāris mēnešos reģistrēti gandrīz 500 jauni motocikli, pavisam Latvijā — gandrīz 25 000. Tiesības braukt ar šo transporta līdzekli ir vairāk nekā 140 000 vadītāju.

24 gadus vecais Arnis piektdien ar savu motociklu pirmo reizi šosezon devās uz darbu. Arņa «Honda» trīs sekundēs spēj ieskrieties līdz 100 kilometriem stundā, un tieši maksimālais ātrums ir tas, ko braucējs visbiežāk pārkāpj. «Ar moci braucu jau divus gadus, par laimi, šajā laikā policija mani ir apturējusi tikai divreiz. Kad kārtoju tiesības, visgrūtāk padevās nevis pati braukšana, bet gan moča pacelšana uz kājiņām. Tagad viss ir kārtībā,» saka Arnis. Uz ielas viņš auto šoferus daļa divās daļās — tajos, kuri motociklistus respektē, un tajos, kuri viņus ienīst un jebkurā brīdī cenšas nogriezt ceļu.

«Braucēji izvēlas motociklus galvenokārt divu iemeslu dēļ — pirmais ir stils. Braukt ar moci taču ir daudz stilīgāk nekā vienkārši ar automašīnu. Otrs iemesls — pilsētā mašīnu kļūst arvien vairāk un pieredzējušam braucējam ar motociklu ir daudz vienkāršāk izlavierēt lielajos sastrēgumos,» «Neatkarīgajai» norāda viens no pieredzes bagātākajiem motobraukšanas instruktoriem Latvijā — Oļegs Anohins. Lielais mācīties gribētāju skaits licis instruktoram strādāt no rīta līdz vakaram. «Agrāk, pirms desmit gadiem, es apmācīju aptuveni 100 topošo motociklistu gadā, pērn to bija jau vairāk nekā 300, šogad būs vēl vairāk. Tagad strādāju no 8 rītā līdz 20 vakarā, lai tiktu galā ar visiem kursantiem. Beidzamajos gados motocikli ir kļuvuši daudz pieejamāki, daudzi līdz šim braukāja bez tiesībām, tagad policija viņus biežāk ķersta, tā ka viņi vēlas legalizēties,» stāsta Anohins.

Motociklu vadītāju kursos piesakās gan jauni, gan veci braukt gribētāji — jaunieši pārsvarā izvēlās tā dēvētos superbaikus, bet nopietni vīri — čoperus. Anohins mazāk pieredzējušiem braucējiem iesaka vispirms iegādāties mazjaudīgu motociklu un tikai pēc tam pāriet pie jaudīgiem aparātiem. Instruktora audzēkņiem parasti lielākās grūtības sagādā nevis braukšanas teorija vai obligātās figūras laukumā, bet gan praktiskā braukšana pa pilsētu. Tādēļ tai velta visvairāk mācību stundu.

To, vai topošais motociklists uz ielas būs agresīvs un pārkāps noteikumus, gandrīz vienmēr var pateikt jau praktiskās braukšanas eksāmena laikā, uzskata Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Rīgas nodaļas eksaminācijas inspektors Ilgvars Krēsliņš: «Ja ātrums un satiksmes noteikumu pārkāpšana ir asinīs, to var redzēt eksāmenā. Bez iemesla mēs nevaram nevienam motociklistam atteikt izsniegt tiesības — ja viņš ir eksāmenu veicis bez kļūdām, mēs nevaram pierādīt, ka viņš blēdījies un tikai tēlojis godīgo.»

Braukšanas eksāmenu CSDD pirmajā reizē parasti nokārto aptuveni 60 procentu kursantu. Krēsliņš topošo motociklistu sagatavotību vērtē kā atšķirīgu, un tas ir atkarīgs no katra paša čakluma. «Protams, tie braucēji, kuriem ir jau vieglā auto pieredze, spēj vieglāk izkļūt no nestandarta situācijām. Mazāk pieredzējušie, pēkšņi nonākot situācijā, kas šablonā nav paredzēta, apjūk.»

Valsts policija sākusi nopietni gatavoties šai vasarai un sola, ka motociklisti tiks uzmanīti īpaši. Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš norādīja, ka motobraucēji vienmēr ir bijusi satiksmes riska grupa, un aicināja ievērot visus satiksmes noteikumus, jo, pārgalvīgi braucot, viņi apdraud ne tikai sevi, bet arī citus satiksmes dalībniekus.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.10.2017
Ienākt apollo.lv