Premjers prasa skaidrojumus par «airBaltic» pilotu algām

Apollo
0 komentāru

Premjers Valdis Dombrovskis (JL) no satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) prasījis skaidrojumus par izskanējušo informāciju, ka Latvijas nacionālā lidsabiedrība «Air Baltic Corporation» («airBaltic») savus pilotus pārformējusi darbā uz citu uzņēmumu un uz citu valsti un no šīs valsts lētāk pērkot pilotu pakalpojumus.

Premjers prasa skaidrojumus par «airBaltic» pilotu algām

Foto: Scanpix/Reuters

Dombrovskis pēc valdības sēdes žurnālistiem atzina, ka ministram uzdevis konkrētus jautājumus, vai šajā gadījumā nav saskatāma izvairīšanās no nodokļu nomaksas.

Tāpat šī informācija un situācijas izvērtējums būšot noderīgs brīdī, kad tiks lemts par aviokompānijas pamatkapitāla palielināšanu.

Pēc tam, kad Gerhards būšot sniedzis savas atbildes un skaidrojumus, premjers solīja sniegt plašāku komentāru un vērtējumu.

LETA jau ziņoja, ka Valsts ieņēmumu dienests (VID) pārbauda informāciju par «airBaltic», kas gaida palīdzību no valsts pamatkapitāla palielināšanai, rīcību, savus pilotus pārformējot darbā uz citu uzņēmumu un uz citu valsti un no šīs valsts lētāk pērkot pilotu pakalpojumus.

VID Komunikācijas daļā aģentūru LETA gan informēja, ka nodokļu tiesību akti neaizliedz Latvijas sabiedrībai saņemt jebkuru pakalpojumu, tostarp pilotu pakalpojumus, no ārvalsts sabiedrības.

LETA jau ziņoja, ka «airBaltic» viceprezidents Jānis Vanags Latvijas Televīzijas raidījumam «De facto» atzina: pilotu pakalpojumi šobrīd tiek pirkti kā ārpakalpojums.

Viņš gan izvairījās precizēt, cik lielu ietaupījumu tas devis, jo tā esot komerciāli jūtīga informācija. Vanags atzīst, ka no šīs ārvalstu kompānijas tiekot pirkti to pašu piloti pakalpojumi, kurus pirms tam «airBaltic» nodarbināja pati un kas apmācīti pēc «airBaltic» standartiem.

Raidījums pieļāva, ka piloti pārformēti darbā Kiprā.

«Parex Asset Managemnt» prezidents Roberts Idelsons raidījumam atzina, ka viena no populārākajām valstīm, izmantojot šādus pakalpojumus, ir Kipra. Ja Latvijā sociālās apdrošināšanas iemaksas, ko veic darba devējs un darba ņēmējs, ir 33,09%, tad Kiprā sociālās apdrošināšanas iemaksas ir 16,3%.

Nav zināms, cik lielu ietaupījumu «airBaltic» devusi visu pilotu pārformēšana darbā uz kādu ārvalstu, iespējams, Kipras, kompāniju, toties ir skaidrs, ka Latvijas valsts budžetam šī nauda iet secen.

Satiksmes ministru Kasparu Gerhardu (TB/LNNK) gan tas neuztrauc. Viņš pauda uzskatu, ka tas ir labi, ja uzņēmums izmanto Eiropas Savienības sniegtās iespējas šajā jomā.

Daudzi uzņēmumi, izlasījuši šī gada Saeimas pieņemtajos budžeta grozījumos, ka, iespējams, no 2011.gada sociālais nodoklis Latvijā tiks pacelts vēl par 4%, visticamāk, gribēs sekot «airBaltic» piemēram un arī meklēs ceļu uz kādu zemāku nodokļu valsti. Tiesa, tas nederēs visiem uzņēmumiem, jo to drīkst darīt tikai ar tiem Latvijas darbiniekiem, kuri ārpus mūsu valsts pavada 182 dienas gadā. Valsts nodokļu ieņēmumiem tā nav laba ziņa, uzsver «De facto».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

16.08.2017
Ienākt apollo.lv