PTAC: Aizkraukles banka klientiem draudējusi

Apollo
0 komentāru

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piektdien izdevis pagaidu noregulējuma lēmumu, kas uzliek Aizkraukles bankai (AB) pienākumu nekavējoties izbeigt maldinošu un agresīvu komercpraksi, ko tā bija sākusi veikt pret saviem hipotekārā kredīta ņēmējiem.

PTAC: Aizkraukles banka klientiem draudējusi

Foto: Lita Krone/LETA

Izvērtējot PTAC rīcībā esošos materiālus, izriet, ka AB janvāra vidū izsūtīja klientiem vēstules, kurās norādīja, ka saskaņā ar AB un klientu starpā noslēgtajiem kredīta līgumu noteikumiem banka lūdz iesniegt konkrētus dokumentus, dodot nesamērīgi īsu laiku to iesniegšanai, kā arī neiesniegšanas gadījumā draudot piemērot sankcijas. Tādējādi secināms, ka AB, īstenojot konkrēto komercpraksi, izmantojusi piespiešanu vai nesamērīgu ietekmi, draudot patērētājiem veikt nelīgumiskas un nelikumīgas darbības, proti, piemērot līgumsodu tādā gadījumā, kādā AB nav uz to tiesības, portālam «Apollo» pavētīja PTAC.

Banka klientiem adresētajās vēstulēs papildus informēja, ka, sākot ar 2009. gada 1. februāri, mainās AB norēķinu kontu izcenojumi. Turpmāk ikmēneša komisijas maksu par konta apkalpošanu nosakot piecu latu apmērā, patērētājam ar to neesot mierā, banka piedāvāja slēgt papildu vienošanos, kurā pastarpināti paredzēta arī paaugstināta kredīta procentu likme.

PTAC norāda: arī tad, ja AB, pamatojoties uz netaisnīgu vai neskaidru līguma noteikumu, patērētājam nenozīmīga līguma pārkāpuma gadījumā (piemēram, ja patērētājs ir noslēdzis overdrafta vai kredītkartes līgumu citā bankā vai nav laikus nomaksājis komunālos maksājumus, kavējis kredīta līguma maksājumus par dažām dienām, tirgus apstākļu dēļ ir samazinājusies patērētāja ieķīlātā īpašuma vērtība, no patērētāja neatkarīgu apstākļu dēļ samazinājušies patērētāja ienākumi u. tml.) piedāvā izvēli — lauzt līgumu (maksāt līgumsodu) vai noslēgt papildu vienošanos ar paaugstinātu procentu likmi un būtiski saīsinātu kredīta atmaksas termiņu — arī šāda bankas rīcība atzīstama par negodīgu, proti, agresīvu komercpraksi, jo patērētāju nostāda situācijā, kurā nav rīcības izvēles iespēju. Īpaši negatīvi vērtējama gadījumos, kad patērētājs ir laikā veicis hipotekārā kredītā līgumā noteiktos maksājumus.

Izvērtējot PTAC rīcībā esošos lietas materiālus un ņemot vērā, ka turpmāka AB agresīvā darbība, patērētājiem piedāvājot noslēgt papildvienošanās ar mainītiem būtiskiem hipotekārā kredīta līguma noteikumiem, būtiski ierobežo patērētāju izvēles brīvību un patērētāji var pieņemt lēmumus par tādu līgumu noslēgšanu, kas ievērojami pasliktina viņu tiesisko un ekonomisko stāvokli, var radīt tūlītēju un būtisku kaitējumu patērētājiem, PTAC konstatēja, ka ir lietderīgi AB uzlikt tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi, jo ar negodīgas komercprakses izbeigšanu tiks nodrošināta patērētāju tiesību un ekonomisko interešu aizsardzība.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.08.2017
Ienākt apollo.lv