PTAC apstiprinājis Vadlīnijas kolektīvās iepirkšanās jomā

Apollo
0 komentāru

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) izstrādājis un pirmdien, 1.jūlijā, apstiprinājis Vadlīnijas godīgas komercprakses īstenošanai kolektīvās iepirkšanās jomā.

PTAC apstiprinājis Vadlīnijas kolektīvās iepirkšanās jomā

Foto: Evija Trifanova/LETA

Kā informē PTAC pārstāve Ilze Žunde, centrs 2012.gadā uzsāka un 2013.gadā turpināja īstenot uzraudzības projektu «Komercprakses un līgumu noteikumu uzraudzība kolektīvās iepirkšanās tiešsaistes jomā». Uzraudzības projekta laikā, PTAC izvērtējot iegūto informāciju, atzina par nepieciešamu izstrādāt vadlīnijas uzņēmējiem godīgas komercprakses īstenošanai kolektīvās iepirkšanās jomā.

Vadlīnijām ir būtiska nozīme, jo tās palīdzēs komercprakses īstenotājiem kolektīvās iepirkšanās jomā izprast galvenās normatīvo aktu prasības, lai tie savā praksē nepieļautu negodīgas darbības/bezdarbību attiecībā pret patērētājiem, tostarp nepiemērojot netaisnīgus līguma noteikumus, informē PTAC pārstāve.

Uzraudzības projekta īstenošanas gaitā PTAC izvērtēja 31 kolektīvās iepirkšanās mājaslapas, kurās patērētājiem piedāvāts iegādāties e-kuponus dažādu preču pirkšanai un pakalpojumu saņemšanai. Veicot izpēti, PTAC konstatēja neatbilstības visās no izvērtētajām mājaslapām, konstatējot negodīgas komercprakses īstenošanu, normatīvajiem aktiem neatbilstošu reklāmu un netaisnīgus/neskaidrus līguma noteikumus. Lai novērstu pārkāpumus, PTAC visos gadījumos sazinājās ar e-kuponu pārdevējiem, izteica ierosinājumus labprātīgi novērst mājaslapās konstatētos pārkāpumus, kā arī pieprasīja lietu izpētei nepieciešamo informāciju, informē Žunde.

Viņa norāda, ka papildu konstatētajiem pārkāpumiem PTAC projekta ietvaros veica pārbaudi par mājaslapās īstenotās komercprakses atbilstību profesionālās rūpības prasībām, izvērtējot e-kuponu skaita samērojamības, piemēroto atlaižu, piedāvājumos norādīto preču/pakalpojumu cenu, piedāvājumu apraksta kvalitātes, darījumu drošības kontroles sistēmas, kā arī atteikuma tiesību izmantošanas un patērētāju sūdzību izskatīšanas iespēju nodrošināšanas atbilstību.

Vadlīnijas izstrādātas, ņemot vērā PTAC kā uzraudzības iestādes līdzšinējo praksi un veikto lietu izpēti, tirgū konstatētās tendences, patērētāju sūdzību analīzi, ārvalstu pieredzi, kā arī pēc Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas īstenotā pētījuma un apspriešanās ar konkrētās nozares tirgus dalībniekiem (par vadlīniju projektu uzņēmēji tika informēti tiešas elektroniskās saziņas veidā, kā arī organizējot diskusiju klātienē), informē centrā.

Vadlīnijās ir aptvertas galvenās prasības godīgas komercprakses īstenošanai, īpašu uzmanību veltot būtiskās informācijas nodrošināšanas prasībām, netaisnīgiem līguma noteikumiem un tehnisko noteikumu izpildei atbilstoši profesionālās rūpības prasībām. Vadlīnijās atspoguļoti izplatītākie pārkāpumi un to iespējamie novēršanas/nepieļaušanas risinājumi. Atsevišķa vērība pievērsta kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem, ņemot vērā šo pakalpojumu specifiku.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.11.2017
Ienākt apollo.lv