PTAC pārmet «Plus punktam» pretrunīgu rīcību un sabiedrības maldināšanu

Apollo
0 komentāru

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzskata, ka mazumtirgotājs SIA «Plus punkts» rīkojas klaji pretrunīgi, labprātīgi apņemoties novērst pārkāpumu - 0,05 latu apkalpošanas maksas iekasēšanu par atsevišķām precēm - un tādejādi atzīstot vainu pārkāpuma izdarīšanā, bet publiski apstrīdot patērētāju sargu viedokli par pārkāpuma esamību šādas maksas piemērošanā, aģentūru LETA informēja PTAC.

PTAC pārmet «Plus punktam» pretrunīgu rīcību un sabiedrības maldināšanu

Foto: Edijs Pālens/LETA

Kaut arī «Plus punkts» PTAC ir iesniedzis rakstveida apņemšanos konkrētā termiņā novērst PTAC konstatēto negodīgo komercpraksi, «Plus punkts» plašsaziņas līdzekļos turpina apgalvot, ka nepiekrīt PTAC viedoklim par negodīgas komercprakses īstenošanu.

Šāda rīcība ir uzskatāma par klaji pretrunīgu gan no ētiskā, gan juridiskā viedokļa, uzskata PTAC, turklāt «Plus punkts» maldina sabiedrību, radot iespaidu, ka nav izdarījis pārkāpumu, neraugoties uz to, ka ar rakstveida apņemšanās iesniegšanu ir atzinis savu vainu pārkāpumā.

PTAC norāda, ka lietas izskatīšanas gaitā, izvērtējot «Plus punkta» veiktās komercprakses raksturu un nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu patērētāju kolektīvo interešu aizsardzību, centrs ierosinājis, lai «Plus punkts» rakstveidā apņemas novērst konstatēto pārkāpumu.

Atbilstoši Negodīgas komercprakses aizlieguma likumam PTAC bija tiesīgs šādu iespēju komersantam nepiedāvāt, bet pieņemt saistošu lēmumu, tostarp par administratīvā soda piemērošanu līdz pat 10 000 latu apmērā.

PTAC atzīmē, ka, iesniedzot rakstveida apņemšanos, komersants juridiski atzīst savu vainu konstatētajā pārkāpumā un apņemas novērst īstenoto pārkāpumu labprātīgi.

«Plus punkts» brīvprātīgi izvēlējās izmantot PTAC piedāvāto iespēju, un tāpēc centrs neierosināja administratīvā pārkāpuma lietu un nepiemēroja sankcijas.

Ņemot vērā publiski pausto «Plus punkta» viedokli, PTAC aicina patērētājus informēt PTAC, ja gadījumā «Plus punkta» tirdzniecības vietās tiktu piemērota iepriekšminētā apkalpošanas maksa.

Kā ziņots, saņemot PTAC vēstuli, kurā norādīts uz iespējamo nelabvēlīga lēmuma pieņemšanu attiecībā uz mazumtirgotāja SIA «Plus punkts» īstenoto negodīgo komercpraksi, uzņēmums rakstveidā apņēmies no 15.augusta pārtraukt piemērot apkalpošanas maksu.

«Plus punkts» apkalpošanas maksu piecu santīmu apjomā bija ieviesis piecām preču kategorijām, kurām piegādātāji noteikuši maksimālo pārdošanas cenu un kuru «Plus punkts» nevar ietekmēt: preses izdevumiem, «Latvijas Loto» biļetēm, «Mobilly», «Wallie Card» un «Bite» produktiem.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

23.08.2017
Ienākt apollo.lv