PTAC soda Latvijas Pastu par negodīgu komercpraksi

Apollo
0 komentāru

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzlicis 2000 latu sodu valsts akciju sabiedrībai «Latvijas Pasts» par negodīgas komercprakses īstenošanu, informē PTAC.

PTAC soda Latvijas Pastu par negodīgu komercpraksi

Foto: Lita Krone/LETA

PTAC konstatējis, ka Latvijas Pasts patērētājiem līdz ar preses abonēšanas katalogiem 2009.gada oktobrī un novembrī nosūtot iepriekš sagatavotus rēķinus par preses izdevumu abonēšanu 2010.gadam, ir pārkāpis Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu.

Pagājušā gada oktobrī un novembrī Latvijas Pasts saviem klientiem nosūtījis nosūtījusi reklāmas materiālus, kuros iekļauti jau iepriekš sagatavoti rēķini par attiecīgu preses izdevumu abonēšanu. Rēķins attiecināts uz konkrētu patērētāju, bet, ņemot vērā tā kopējo noformējumu, rēķins ir elektroniski sagatavots tipveida dokuments. Rēķinā norādīts patērētāja vārds, uzvārds, adrese, rēķina abonementa numurs, rēķina izrakstīšanas datums un numurs, kā arī tajā ietverts noteikts abonētā preses izdevuma nosaukums un abonēšanas periods

Tāpat rēķinā patērētājam sniegta informācija: «Lūdzu samaksājiet šo rēķinu līdz (..). Maksājot, kā maksājuma mērķi, obligāti norādiet – «RĒĶINS, ABONEMENTS NR.(..)»». Tāpat rēķinā tālāk tekstā (salīdzinoši mazākiem burtiem) sniegta papildu informācija par rēķina apmaksāšanu un preses izdevumu abonēšanu, cita starpā norādot arī: «Ja tomēr esat izlēmuši abonēt citus izdevumus vai vēlaties citu abonēšanas periodu, rēķinu lapas otrajā pusē apmaksāt nav nepieciešams».

PTAC norāda, ka Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 11.panta 21.punktā noteikts, ka par maldinošu jebkuros apstākļos atzīstama komercprakse, ja tās īstenotājs «reklāmas materiālā iekļauj rēķinu vai līdzīgu dokumentu par samaksu, tādējādi radot patērētājam nepatiesu iespaidu, ka viņš ir pasūtījis reklamēto preci vai pakalpojumu».

Izvērtējot Latvijas Pasta rīcību, PTAC konstatējis, ka uzņēmums, nosūtot klientam reklāmas materiālu ar attiecīgā satura rēķinu, ir negatīvi ietekmējusi patērētāja ekonomisko rīcību, jo ir radījis viņiem maldinošu priekšstatu par to, ka viņš konkrēto reklamēto pakalpojumu – preses izdevumu abonēšanas pakalpojumu – ir pasūtījis, kas neatbilst patiesībai.

PTAC uzsver, ka šāda komercprakse, kas maldina patērētāju attiecībā uz pakalpojuma pasūtījumu un maksājuma veikšanas pienākumu, ir vērtējama kā negodīga un patērētāja izvēles un rīcības brīvību ierobežojoša un negatīvi ietekmējoša

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.11.2017
Ienākt apollo.lv