PV valdes loceklis pauž aizdomas par vilcienu iepirkuma rīkošanu viena pretendenta interesēs

Apollo
0 komentāru

 AS »Pasažieru vilciena» (PV) rīkotajā jaunu pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu konkursā apdraudēta 140 miljonu eiro lielā Kohēzijas fonda līdzekļu saņemšana, PV, iespējams, apzināti konkursu rīkojot viena pretendenta interesēs, portālu «Apollo» informēja PV valdes loceklis Mārtiņš Greste.

PV valdes loceklis pauž aizdomas par vilcienu iepirkuma rīkošanu viena pretendenta interesēs

Foto: Ieva Čīka/LETA

Iepirkumu konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu sastāvu iepirkumu no trim 1.kārtā atlasītājām kompānijām otrajā kārtā no turpmākas dalības konkursā ar ekonomiski nepamatoties tehnisko prasību grozījumiem praktiski izslēgta viena kompānija, savukārt pārējās divas kompānijas iesniegušas vienu piedāvājumu faktiski bezkonkurences apstākļos, norāda Greste.

Tāpat iepirkuma gaitā vairākkārtīgi tika mainīts komisijas sastāvs un uzņēmuma valde, kas mainot pēdējā brīdī konkursa nosacījumus, izslēdza no konkursa vienu pretendentu. Lai izvērtētu radušos situāciju, nepieciešams kompetentas institūcijas – Finanšu ministrijas vai UIB slēdziens.

«Faktiski var uzskatīt, ka konkurss pēc būtības nav noticis, jo konkursā ar vienu pretendentu nevar runāt par labāko, ekonomiski izdevīgāko piedāvājumu,» pauž Greste.

«Jāņem vērā arī tas, ka konkursa vienīgā piedāvājuma apstiprināšanu vētīs Eiropas Komisija. Tādēļ, ir apdraudēta Kohēzijas fonda finansējuma saņemšana 140 miljonu eiro apmērā,» uzver Greste.

Šobrīd PV apstiprinātais piedāvājums pēc neoficiāliem datiem ir par 30 miljoniem eiro dārgāks nekā līdzīgam Igaunijā īstenotam projektam. Neadekvāti dārgas ir arī jauno dīzeļvilcienu uzturēšanas izmaksas. Šaubas pastāv arī par piedāvājuma atbilstību tehniskajām prasībām.

Lai pieņemtu izsvērtu un kompetentu lēmumu, nepieciešams izvērtēt piedāvājuma cenas atbilstību tirgus situācijai, apzinot arī līdzīgu projektu izmaksas citās Eiropas valstīs, kā arī izrēķināt projekta efektivitāti, ņemot vērā piedāvātās iepirkuma un uzturēšanas izmaksas un vilcienu efektivitātes rādītājus.

Tā kā sagaidāma pastiprināta EK intereses par šo projektu, nepieciešams izvērtēt risku zaudēt Kohēzijas fonda finansējumu, pastāvot bažām, ka šis risks ir nesamērīgi liels pret potenciālo ieguvumu – dārgiem, pasažieriem neērtiem un neekonomiskiem vilcieniem, kas pat nebūs ražoti Latvijā, uzsver Greste.

Viņš uzskata par nepieciešamu nekavējoties izbeigt šo iepirkuma procedūru un izsludināt jaunu konkursu vienā kārtā, nodrošinot konkurenci un samazinot risku zaudēt Kohēzijas fonda finansējumu.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

20.11.2017
Ienākt apollo.lv