RD Birokrātijas apkarošanas centrā saņemti 150 iesniegumi

Apollo
0 komentāru

Pirmajos sešos darba mēnešos Rīgas domes Birokrātijas apkarošanas centrā (BAC) ir saņemti vairāk nekā 150 iedzīvotāju iesniegumi. Lielā daļā gadījumos centra darbinieki palīdzējuši iesniedzējiem rast problēmu risinājumu, panākot pašvaldības iestāžu pienākumu izpildi vai izskaidrojot iesniedzējiem viņus interesējošo jautājumu risināšanas kārtību un iesakot rezultatīvāko rīcības variantu, informē Rīgas domē.

RD Birokrātijas apkarošanas centrā saņemti 150 iesniegumi

Foto: Ieva Čīka/LETA

«Viens no domes Birokrātijas apkarošanas centra uzdevumiem ir palīdzības sniegšana iedzīvotājiem konkrētu jautājumu risināšanā, kurus dažādu iemeslu dēļ ilgstoši nav izdevies atrisināt,» norāda BAC vadītājs Sergejs Novikovs. Šo jautājumu izskatīšanā centrs veic koordinatora funkciju, sadarbojoties ar citām pašvaldības iestādēm un atsevišķām domes komitejām, kuru kompetencē ir minēto jautājumu izlemšana.

Novikovs pastāstīja, ka cita starpā BAC vērsušies vairāki iedzīvotāji, izsakot neapmierinātību ar dažādu pašvaldības iestāžu un struktūrvienību sniegtām formālām atbildēm. Centra darbinieki konstatējuši, ka vairākos gadījumos sniegtās atbildes patiešām nesatur iesniedzēju prasīto informāciju. Visos gadījumos centrs pieprasījis un sniedzis iesniedzēju prasīto informāciju, bet attiecīgajām iestādēm norādījis uz trūkumiem atbilžu sagatavošanā.

Saņemot informāciju no iedzīvotājiem par pašvaldības iestāžu darbinieku birokrātisku rīcību un konstatējot pašvaldības darbinieku pienākumu nekvalitatīvu pildīšanu, nekorektu vai birokrātisku rīcību, centrs nosūtīja vairāk nekā 20 vēstules attiecīgo iestāžu vadītājiem ar norādījumiem izskatīt konkrētos faktus un lemt par darbinieku saukšanu pie disciplinārās atbildības.

Saskaņā ar BAC rīcībā esošo informāciju, daļa no darbiniekiem, par kuru rīcību tika saņemtas sūdzības vai tā tika atzīta par neprofesionālu, reorganizācijas gaitā no pašvaldības iestādēm tika atbrīvoti, daļā gadījumu šo darbinieku rīcība tika izskatīta attiecīgajā Ētikas komisijā vai arī veikti citi pasākumi nekorektas vai birokrātiskas rīcības nepieļaušanai turpmāk.

Centram uzsākot darbu, visvairāk sūdzību bija par neapmierinošu pašvaldības namu apsaimniekotāju darbību, savukārt pēc vairāku SIA valdes priekšsēdētāju nomaiņas  sūdzību skaits ir samazinājies, norāda Novikovs.

Veicot iedzīvotāju iesniegumos izklāstītā pārbaudi un izvērtējot informāciju par trūkumiem pašvaldības darbā, BAC nosūtīja vairākus desmitus vēstuļu attiecīgajām Rīgas domes struktūrām, norādot uz nepieciešamību risināt minētos jautājumus un izsakot priekšlikumus to darbības uzlabošanai.

Veicot pasākumus korupcijas risku mazināšanas jomā, BAC darbinieki organizēja Rīgas domes deputātu tikšanos ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) vadītājiem, apspriežot jautājumu par ierobežojumiem un aizliegumiem likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” izpratnē. BAC darbinieki regulāri sniedz apmeklētājiem konsultācijas korupcijas apkarošanas jomā.

Kā vienu no turpmākā darba prioritātēm centrs izvirzījis „Vienas pieturas aģentūras” principa īstenošanu Rīgas domes darbībā.

Tiek strādāts pie pakalpojumu saņemšanas iespēju paplašināšanas, sniegto pakalpojumu vienkāršošanas, to sniegšanas termiņu saīsināšanas, nodrošinot centralizētu kontroli, norāda BAC vadītājs.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

23.08.2017
Ienākt apollo.lv