Reklāmists aicina uzņēmējus aktīvāk izmantot reklāmu izaugsmes veicināšanai

Apollo
16 komentāri

Latvijas reklāmas tirgus turpina stagnēt, kas liecina, ka uzņēmēji pasīvi izmanto reklāmu kā instrumentu savas un attiecīgi arī valsts ekonomikas izaugsmes veicināšanai, pastāstīja reklāmas un mediju speciālists Ivars Sudmalis.

Reklāmists aicina uzņēmējus aktīvāk izmantot reklāmu izaugsmes veicināšanai

Foto: No personīgā arhīva

Komentējot «Latvijas Reklāmas asociācijas» (LRA) publiskotos datus par Baltijas reklāmas tirgus izaugsmi pērn, Sudmalis norādīja, ka tā apjoms tomēr pieaug ļoti lēni un investīcijas uz vienu iedzīvotāju Latvijā ir pusotru reizi mazākas nekā Igaunijā – attiecīgi 34,7 eiro (24,39 lati) un 54,1 eiro (38,02 lati).

«Salīdzinājumā ar Latviju, Igaunijas reklāmas tirgus un uzņēmēji ir aktīvāki – mediji un reklāmdevēji meklē jaunus risinājumus sadarbībai, jo ir skaidrs, ka izaugsmi var sasniegt investējot reklāmā un atpazīstamībā,» secinājis Sudmalis.

Reklāmas tirgus stagnācija liecina arī par to, ka Latvijas uzņēmēji neizmanto izaugsmes potenciālu, ko var sniegt mērķtiecīgas investīcijas reklāmā, veicinot produktu un pakalpojumu pārdošanu.

«Latvijā ir piesātināta mediju telpa, kādēļ mediju auditorijas ir pietiekami sadrumstalotas. Šādās situācijās palielinās reklāmas un mediji speciālistu nozīme, kas, kombinējot tradicionālos medijus un jaunās tehnoloģijas, izvēlas efektīvākos kanālus un palīdz uzņēmumiem sasniegt to mērķus. Reklāmas tirgus potenciāls Latvijā noteikti nav izsmelts un tas var pieaugt gan uz tā saucamo jauno, gan tradicionālo mediju rēķina,» skaidrojis Sudmalis.

Viņaprāt, pašreizējā straujā jauno tehnoloģiju attīstība, kā arī ģeogrāfiskais tuvums Eiropai padara Latviju par ideālu vietu jaunu produktu un zīmolu izveidei un attīstībai, sākotnēji tos piedāvājot mazākai auditorijai, bet pēc tam jau izvēršot darbību plašākās mērķa grupās Eiropā un Krievijā.

Jānorāda, ka šā gada 26.martā Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) un TNS publicētajiem datiem Latvijā pērn ir bijis straujākais reklāmas tirgus pieaugums Baltijā. Tomēr tajā pašā laikā apjoma ziņā tas ir mazākais starp visām trim valstīm – pat Igaunijā, kur iedzīvotāju skaits ir mazāks nekā Latvijā, kopējais tirgus apjoms ir lielāks nekā Latvijā.

LRA un TNS dati liecina, Latvijā reklāmas tirgus pieaudzis par 3%, salīdzinot ar 2011.gadu, sasniedzot 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu). Tikmēr Lietuvā reklāmas tirgus audzis par 0,7% un sasniedzot 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu), bet Igaunijā – par 0,3% un sasniedzot 72,5 miljonus eiro (50,95 miljonus latu).

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

24.11.2017
Ienākt apollo.lv