«Rīgas apriņķa avīzes» plāno pārdot nezināmam uzņēmumam

Apollo
0 komentāru

SIA «Rīgas Apriņķa avīzes» gandrīz 70% kapitāla daļu īpašnieks plāno tās pārdot par 103 575 latiem AS «KNK mediji», biznesa portālam «Nozare.lv» apstiprināja uzņēmuma valdes loceklis un kapitāldaļu turētājs Uldis Dvinskis.

Attēlā: SIA «Rīgas Apriņķa Avīze» direktors Juris Saukāns.

Attēlā: SIA «Rīgas Apriņķa Avīze» direktors Juris Saukāns.

Foto: Lita Krone/LETA

Kā šodien raksta portāls «Ir.lv», «KNK mediji», kas plāno iesaistīties reģionālo mediju biznesā, patlaban risina sarunas par «Rīgas Apriņķa Avīzes» iegādi, bet «KNK mediji» meitas uzņēmums SIA «Ogres Balss» ir iegādājusies interneta portālu «Ogrenet».

Kā atzīst Dvinskis, viņš sarunas sācis pavasarī ar «KNK mediji» pārstāvi Veru Buldinsku, taču īstie akciju sabiedrības īpašnieki viņam nav zināmi.

Pēc Dvinska rīcībā esošās informācijas, «KNK mediji» īpašnieki izlēmuši dibināt uzņēmumu pēc laikraksta pozitīvas atbildes par iespējamo kapitāldaļu pārdošanu. Viņš norāda, ka veiksmīgu sarunu rezultātā laikrakstam būs jauni īpašnieki septembra sākumā. Atlikušie 30% kapitāladaļu piederot 12 dažādām pašvaldībām.

Sākot sarunas ar potenciālajiem laikraksta pircējiem, Dvinskis saņēmis skaidru apliecinājumu, ka līdz ar īpašnieku maiņu redakcionālā neatkarība un kolektīvs tiks saglabāti, tādēļ viņam patlaban nav bažas par nezināmajiem «KNK mediji» patiesajiem īpašniekiem. «Mēs noteikti saglabāsim politisko neatkarību arī turpmāk,» piebilst Dvinskis.

To pašu biznesa portālam «Nozare.lv» norāda laikraksta direktors Juris Saukāns, kurš iepriekš bija uzņēmuma līdzīpašnieks. Saukāns savas kapitāldaļas vasaras sākumā pārdevis uzņēmuma valdes loceklim Dvinskim. Darījuma summu Saukāns neatklāj, vien piebilst, ka tā bija «pietiekami interesanta».

Līdz ar kapitāldaļu pārdošanu viņš saglabājis savu amatu laikrakstā kā direktors un pagaidām jūtas pietiekami drošs gan par savu, gan kolēģu darba vietu. «Žurnālisti laikrakstā ir pietiekami profesionāli, lai jaunie īpašnieki nevēlētos tos nomainīt. Par savu vietu arī pagaidām esmu drošs,» stāsta Saukāns.

Laikraksta direktors gan nav informēts, kas ir jūnija sākumā dibinātās akciju sabiedrības «KNK mediji» īpašnieki, taču noraida politiskās ietekmes iespējamību uz redakciju.

«Patlaban esam atraduši tādu modeli, kas ļauj mums nopelnīt un pašvaldībām ietaupīt. Izvēlējāmies nekonkurēt ar pašvaldību laikrakstiem, bet sadarboties, tajā pašā laikā saglabājot redakcijas neatkarību. Kādēļ gan mums būtu jācīnās un jākonkurē ar bezmaksas pašvaldību izdevumiem, kuri sniedz gandrīz to pašu informāciju, ja tajā pašā laikā varam šo informāciju iekļaut sava izdevuma sastāvā kā daļu no tā, saglabājot redakcijas neatkarību,» atzīmē Saukāns. Patlaban «Rīgas apriņķa avīzē» aptuveni trešdaļa informācijas tiek publicēta kā pašvaldību apmaksāta.

Kā raksta «Ir.lv», Buldinska savulaik strādājusi dažādos «Dienas mediju» reģionālajos laikrakstos. Viņa portālam norādījusi, ka veiksmīga darījuma gadījumā uzņēmums plāno nodarboties ar šīs avīzes izdošanu 17 Pierīgas novados, tajā skaitā Siguldas, Jūrmalas un Olaines pilsētās, kā arī šīs avīzes un «Ogrenet» portālu attīstīšanu.

Pēc Buldinskas teiktā, šo mediju redakcionālajai brīvībai nekas nedraud. «Esmu no «Dienas» skolas, mums citādi nemācīja. Kas tur notiek patlaban, nezinu,» teica Buldinska. Savukārt uz jautājumu, kas ir uzņēmuma īpašnieki, Buldinska portālam atbildēja, ka nezinot. «Mani uzrunāja Eva Lūse un jautāja, vai es negribu atgriezties izdevējdarbībā. Es piekritu,» portālam «Ir.lv» skaidro Buldinska.

Savukārt Lūse, kas ir jaunā uzņēmuma padomes locekle un joprojām strādā Latvijas Radio, par jauno uzņēmumu sīkāk neko nevēlējās atklāt, uzsverot, ka viss patlaban esot vien ideju stadijā.

Portāls norāda, ka Lūse ir aktīva «Visu Latvijai!» biedre, bet jaunajam medijam, kuru sākšot veidot pēc vēlēšanām, saikne ar partiju nebūs.

Kā biznesa portālam «Nozare.lv» pastāstīja Latvijas Radio ģenerāldirektors Dzintris Kolāts, Lūse par savu darbību topošajā mediju uzņēmumā informējusi Ziņu dienesta vadītāju.

Taču Kolāta rīcībā nav informācijas, ka Lūse būtu aktīva partijas biedre. Kā viņam paskaidrots, Lūse kandidējusi no «Visu Latvijai!» saraksta 2009.gada pašvaldību vēlēšanās, kas bijis par pamatu šādam apgalvojumam. To viņš lūdzis precizēt nacionālās apvienības «Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK valdes līdzpriekšsēdētājam Raivim Dzintaram.

«Es par 99% esmu pārliecināt, ka Lūse nav partijas biedre, taču to lūdzu noskaidrot. 2009.gads tomēr nav 2011.gads, un pa šo laiku daudz kas mainījies. Turklāt kolēģes darbībās līdz šim nav tikusi novērota tendence atbalstīt kādu konkrētu politisko spēku,» klāsta Kolāts.

Viņš plānojis ar Lūsi tikties šodien vai pirmdien un pārrunāt šo jautājumu, lai varētu novērtēt situāciju un izlemt par tālāko darbību. Taču patlaban Kolāts šajā gadījumā nesaskata kādas žurnālistu ētikas problēmas, jo mediju formāti ir atšķirīgi un Lūse jaunajā uzņēmumā pilda vien padomes locekles amatu, par to atalgojumu nesaņemot.

Kā raksta «Ir.lv», saskaņā ar «Lursoft» datubāzē pieejamo informāciju, «KNK mediji» apmaksātais pamatkapitāls ir 25 000 latu. Uzņēmuma padomes locekļu vidū ir arī Evas Lūses vīrs Aigars, kurš ir arī padomes priekšsēdētāja amatā. Kā uzņēmuma darbības veids norādīts laikrakstu iespiešana, interneta portālu darbības nodrošināšana un citi.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

23.11.2017
Ienākt apollo.lv