Rīgas Domes autoparkā vēl «treknāki gadi» nekā ministrijās

Apollo
0 komentāru

Ja 15 ministrijas, nomājot automašīnas, gadā iztērē kopumā aptuveni 300 000 latu, tad Rīgas Dome gada laikā šādu summu pamanās iztērēt viena pati, liecina «LETA video» veiktais pētījums.

Rīgas Domes autoparkā vēl «treknāki gadi» nekā ministrijās

Foto: AFI

Turklāt Rīgas Dome savus auto nomā no pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» (RS), kura piedāvātās cenas ir daudz augstākas nekā privātfirmu piedāvājumi.

Dažādu Domes komiteju un komisiju vajadzībām tiek nomātas «Toyota Avensis» markas automašīnas, kuru vidējā nomas maksa ir 700 latu mēnesī. Gadā par šādu transportlīdzekli Dome maksā aptuveni 8500 latus.

Privātie uzņēmumi intervijā «LETA video» saka: mēs varam piedāvāt lētāk, cenā iekļaujot arī visus «Rīgas satiksmes» piedāvātos papildpakalpojumus, piemēram, remontus, riepu maiņas, apdrošināšanas un citus.

«Tas ir vismaz par trešdaļu dārgāk. Manuprāt, tā ir diezgan pārspīlēta summa. Mums par «Toyota» iznomāšanu sanāktu kādi 5000 latu gadā,» norāda SIA «Noma grupa» transporta nomas konsultants Uldis Čodars.

Savukārt SIA «Transporent» valdes priekšsēdētājs Marats Blate atzīst, ka viņš būtu ļoti priecīgs «par šādiem cipariem» strādāt. «Būtu ļoti priecīgs. Par šādiem cipariem es būtu gatavs nolikt visas savas mašīnas, pat jaunākās. Būtu gatavs piedāvāt par 20% lētāk.»

Kā norāda «LETA video», tādējādi Rīgas Dome par katru automašīnu varētu ietaupīt 100–200 latus mēnesī. Pašlaik Rīgas Dome nomā aptuveni 80 automašīnas.

Neskatoties uz augstajām cenām, RS apgalvo, ka peļņa ir tikai 7% un pārējais ir pašizmaksa. RS autobāzes vadītājs Raitis Mazjānis uzskata, ka privātie uzņēmēji nodarbojas ar dempingu. Savukārt uzņēmuma «Noma grupa» pārstāvis teic, ka uzņēmuma peļņa nomas periodā uz vienu automašīnu ir 150 latu.

Mazjānis norāda, ka RS autobāzei jāveic automašīnu līzinga maksājumi, klāt nākot KASKO un OCTA apdrošināšana. «Attīstībai pieliek 7%, tas arī viss,» saka Mazjānis.

Viņš arī uzsver, ka automašīnas Domes vajadzībām tiek nomātas uz vienu gadu, līdz ar to nav zināms, vai tās pēc tam kādam būs vajadzīgas.

Tāpat viņš atzīst, ka konkurēt ar uzņēmumiem, kuriem ir vairāk nekā 1000 automašīnas, RS ar savām 250 mašīnām nevar, jo loģiski uz vienu automašīnu sanākot daudz lielākas administratīvās izmaksas.

«Mēs arī pagājušā gadā, kad vēl pirkām automašīnas uz «urrā», nezinājām, ka 40% no parka, ko Dome lieto, aptuveni 50 automašīnas, atnāks atpakaļ. Kur mums viņas likt? Privātais šādā situācijā būtu bankrotējis,» norāda Mazjānis.

Privāto uzņēmumu pārstāvji savukārt stāsta, ka viņi pie Domes pasūtījumiem netiekot klāt laisti. Viņi piedāvājot zemākas cenas, bet tas Domi neinteresējot. Rīgas Dome deleģējusi tieši RS to nodrošināt ar pakalpojumiem, un nekādi konkursi netiek organizēti, norāda Blate.

«Tā ir Domes izvēle, mēs varam arī nesniegt šādu pakalpojumu. Bet mēs esam gatavi piedalīties konkursos, esam konkurētspējīgi,» saka Mazjānis.

Uzņēmumi ir gatavi Domei piedāvāt arī nomāt lētākas citas markas automašīnas, piemēram, 2008. gada «Opel Corsa» vai «Opel Astra» noma Rīgas Domei izmaksātu tikai aptuveni 300 latus mēnesī.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.08.2017
Ienākt apollo.lv