Rīgas lidosta atkal apsver apjoma atlaižu ieviešanu

Apollo
0 komentāru

Lidosta «Rīga» varētu atkal ieviest apjoma atlaides, no kurām iepriekš bija spiesta atteikties, pirmdien raksta «Dienas Bizness».

Rīgas lidosta atkal apsver apjoma atlaižu ieviešanu

Foto: Ieva Čīka/LETA

Šādu iespēju neizslēdz lidostas valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters un arī Konkurences padomes priekšsēdētāja Ieva Jaunzeme atzīst, ka samērīgas un ekonomiski pamatotas atlaides varētu tikt ieviestas un par to sarunas jau uzsāktas.

«Mēs neesam pret apjoma atlaidēm, ja tās ir samērīgas un ekonomiskas,» laikrakstam saka. Jaunzeme, atgādinot, ka iepriekš konflikts ar lidostu veidojies tāpēc, ka netika sniegta pamatota informācija, kas apliecinātu, ka no atlaidēm rodas ekonomisks efekts. Turklāt, nevar runāt par samērīgumu, ja atlaides ir 80 % lielas, kā tas bija iepriekš.

Laikraksts pieļauj, ka vēlme pēc apjoma atlaižu atjaunošanas varētu būt tieši saistīta ar neskaidrību par «Ryanair» tālākajiem plāniem Latvijā. Peters gan tiešu atbildi uz to nesniedz, taču Jaunzeme norāda, ka nav tiešas saistības starp bāzes izveidi Rīgā un pasažieru skaitu, par kuru tiek piešķirtas apjoma atlaides. Bāzei svarīgāki ir zemes nomas nosacījumi, cilvēki, kas tajā strādā, tā konkurences uzraudze.

Laikrakstam neizdevās sazināties ar «Ryanair», lai noskaidrotu, vai un cik lielas atlaides liktu aviokompānijai lemt par labu ciešākai sadarbībai ar Rīgas lidostu. Taču vēl februārī, kad kompānija paziņoja par bāzes veidošanu Lietuvā, tās amatpersonas laikrakstam atklāja, ka sarunas joprojām turpinās un no Rīgas uzņēmums neaiziet, jo šeit tiek apkalpots liels skaits maršrutu un pasažieru plūsma ar katru gadu pieaug. Vienlaikus netika slēpts, ka tieši tarifu jautājums pēc apjoma atlaižu atcelšanas ir tas, par ko īriem neizdodas vienoties ar lidostu, un ka savu darbību Rīgas lidostā «Ryanair» paplašinās vien tad, ja izmaksu līmenis būs atbilstošs aviokompānijas interesēm.

Piešķirot atlaides, tās lidostai būs jāsedz no ieņēmumiem, kas nozīmē, ka jānodrošina tās izmantošanas pieaugums, skaidroja Jaunzeme, norādot, ka šis jautājums ir cieši saistīts ar jauna termināļa būvi.

Ņemot vērā esošā termināļa noslodzi, «airBaltic» iecerētā jaunā termināļa būve, novirzot šīs lidkompānijas pasažierus uz to, dotu iespēju piesaistīt papildu lidkompānijas un pasažierus. Tas nozīmē, ka papildu «airBaltic» un «Ryanair», kas nodrošina lielāko pasažieru skaitu lidostā Rīga, atlaides, iespējams, varētu tikt piemērotas lidostas jaunpienācējiem, pieļauj Jaunzeme.
Peters, jautāts par jaunām aviosabiedrībām, kas varētu tikt piesaistītas Rīgai, no konkrētu nosaukumu minēšanas atturējās, tomēr atzina, ka «maksimālais aviokompāniju skaits, kas ir darbojies Rīgā, ir 19, šobrīd ir 17. Ļoti drīz būs krietni virs 20. Šī gada laikā.».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

22.08.2017
Ienākt apollo.lv