Rīgas lidostu sargā no Tunisijas lidmašīnām

Apollo
0 komentāru

Tunisijas aviokompānijas «Karthago Airlines» čārterreisa lidmašīnām noteiktais aizliegums piezemēties Latvijas teritorijā ierobežo konkurenci — tāpēc tūristiem, kas vēlas doties uz siltajām zemēm, arī turpmāk var nākties pārmaksāt savus 20% par ceļa izdevumiem.

Satiksmes ministrija nolaišanās atļaujas nepiešķiršanu pamato ar nepieciešamību nodrošināt siltumnīcas režīmu Latvijas gaisa pārvadātājiem. Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks paskaidro, ka Eiropas Savienībā attiecībā uz aviāciju ir augstas prasības, tāpēc jāuztur augstas cenas. Savukārt tā dēvētajās trešajās valstīs, tai skaitā Tunisijā, cenas un prasību sliekšņi ir zemāki.

«Karthago Airlines» gan noraida jebkādas aizdomas par zemākiem standartiem — uz Latviju atsūtītajā vēstulē norādīts, ka apliecinājums tam ir pērn ar četrām «Boeing» lidmašīnām veiktie čārterlidojumi uz 58 Eiropas pilsētām un 506 000 pārvadātu pasažieru.

Rīga ar savu atteikumu radījusi vēl nebijušu precedentu kompānijas pieredzē. Runām par Latvijas čārtera tirgus iespējamo sagraušanu kartāgiešu ierašanās gadījumā diezin vai ir pamats, jo faktiski šāds tirgus nepastāv. Precīzāk — tas sastāv no vienas vienīgas kompānijas — «Latcharter». Otra Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» strādājot galvenokārt uz pastāvīgajiem reisiem.

Šādi tiek atbalstīta monopolsituācija, kas visās citās jomās tiek nīdēta.

Lūgumu izvērtēt Aviācijas departamenta lēmumu satiksmes ministram Aināram Šleseram un Konkurences padomei iesniegusi tūrisma firma «Novatours», kas, vēl pirms tunisiešu lidsabiedrība bija saņēmusi nolaišanās atļauju, jau sāka tirgot ceļazīmes. Lai laikus ierastos Rīgā pakaļ latviešu tūristiem, atļauja nolaisties lidsabiedrībai bija jāsaņem līdz 22. aprīlim.

Kompānijas mārketinga direktors Ķēstutis Ļutkus skaidro, ka abas vietējās sabiedrības atteikušās veikt lidojumus «Novatours» nepieciešamajā laikā — piedāvājot tikai nakts reisus. Tādēļ nolemts izmantot ceļojumu galamērķī nofraktētu lidmašīnu. «Novatours» pārstāvis piebilst, ka šis gadījums pierādījis, ka faktiski visi Latvijas tūristi, izmantojot gaisa satiksmi, ir spiesti ievērojami pārmaksāt. Konkurences padomes lēmums šai lietā tiks sagatavots pāris nedēļu laikā, taču jau svētdien padomes priekšsēdētājs Pēteris Vilks sprieda, ka esošie apstākļi čārterlidojumu tirgū nav konkurenci veicinoši. Turklāt komercdarbību drīkst ierobežot tikai ar likumu. «Lēmums šai jautājumā ir jāpieņem tiesai.»

Ja satiksmes ministrs nepārskatīs tunisiešiem iedoto kurvīti, «Novatours» vērsīsies administratīvajā tiesā. Vēl svētdien Šlesers, kavējot likumā noteiktos termiņus, nebija izdomājis, kā rīkoties, un sniedzis atbildi uz «Novatours» pretenzijām. Sākotnējais viedoklis bija strikts «nē» kompānijām no ārpuses, taču tas ir pretrunā ar Šlesera padomnieka Reinholda Pelšes svētdienas secinājumu, ka arī šajā nozarē konkurencei tomēr ir jābūt.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

19.10.2017
Ienākt apollo.lv