Rolls-Royce Phantom VIII - auto, kurā īstenot sapņus Attēlu galerija

Apollo
21 komentārs

Kā solīts iepriekš, Rolls-Royce ceturtdienas, 27.jūlija vakarā Londonā prezentēja sava flagmaņa Phantom jaunāko astoto paaudzi.

Ārēji auto nav būtiski mainījies, taču tehniskā ziņā tas ir pilnīgi jauns. Pirmkārt jau Rolls-Royce ir atteikušies no 7. sērijas BMW tehnoloģiskās platformas, tās vietā priekšroku dodot jaunai moduļveida alumīnija šasijai, ko izstrādājuši pašu inženieri. Šī platforma ar laiku tiks izmantota arī citu zīmola modeļu, tai skaitā topošā krosovera Cullinan ražošanā, raksta Motor.ru.

Dizaina ziņā uzkrītošākais jaunums eksterjerā ir priekšējā daļa. To rotā masīvs, majestātisks, ar rokām gatavots pulēta nerūsējošā tērauda radiatora režģis, bet tā sānos iebūvēti jauni lāzergaismu bloki. Jaunais radiatora režģis, kura virspusē aizvien graciozi balansē Spirit of Ecstasy figūriņa, tagad veido vienu veselu elementu ar virsbūves paneļiem un atrodas nedaudz augstāk nekā iepriekš.

Jaunajam Phantom ir gan alumīnija šasija, gan virsbūve. Tās stingrība, salīdzinot ar 2003.gadā debitējušo septītās paaudzes Phantom, ir palielināta par 30 procentiem. Jaunais pasaules vareno transportlīdzeklis ir ieguvis arī jaunu adaptīvo pneimopiekari, kuras vadības blokam optimālos iestatījumus maksimāli augstam komfortam palīdz atrast pie vējstikla iebūvēta stereo kamera. Tiesa gan, šī sistēma strādā tikai līdz 100 km/h. Pēcāk jāpaļaujas vien uz adaptīvās pneimopiekares standarta īpašībām, kas nešaubīgi arī nodrošina augstu komforta līmeni.

Vēl var piebilst, ka Phantom VIII ir ieguvis arī visu četru riteņu stūrēšanas sistēmu. Ja braukšanas ātrums nav liels, piemēram, pilsētā vai stāvlaukumā aizmugurējie riteņi nedaudz pagriežas pretējā virzienā, tā samazinot apgriešanās apļa rādiusu. Šosejas ātrumā aizmugurējie riteņi sinhroni piestūrē tai pašā virzienā, kurā priekšējie riteņi, tā paaugstinot gaitas stabilitāti.

Lai arī Phantom VIII konstrukcijā daudz plašāk lietots alumīnijs, limuzīns nav vieglāks. Tas tādēļ, ka rūpnīcā auto uzstādīti papildus skaņu izolējoši materiāli, kuru kopējais svars sasniedz 130 kilogramus. Pateicoties tiem, braucēji jutīsies kā izolētā šūnā, kurā pie 100 km/h trokšņu līmenis ir par 10% zemāks nekā iepriekšējās paaudzes modelī. Trokšņus palīdz samazināt arī speciālas riepas, kurās iestrādāts īpašu putu slānis.

Zem masīvās mašīnas masīvā motora pārsega aizvien atrodas ar rokām būvēts 6,75 litru V12 twin-turbo motors. Tā jauda ir 571 ZS, bet maksimālais griezes moments - 900 Nm, un tie tiek sasniegti jau pie 1700 apgriezieniem minūtē. Īsāk sakot, jaudas būs pietiekami daudz it visās dzīves situācijās. Tāpat kā visos pārējos Rolls-Royce. Vēl jo vairāk, ja ņem vērā, ka iepriekš Phantom bija 460 ZS un 720 Nm. 

Par aprīkojumu savukārt pat nav vērts runāt. Rolls-Royce uzskata, ka viņu ražotie auto ir kā aksesuāri cilvēkiem, kam ir arī citas mašīnas. Tāpēc aprīkošanas un individualizēšanas iespējas ir visplašākās. Vairāk nekā 40 000 toņu virsbūves krāsojumam, neskaitāmas salona apdares iespējas, ar rokām darinātas rozes uz priekšējā paneļa un pat pieci dažādi aizmugurējo sēdekļu varianti.

Rolls-Royce skatījumā nekas nav neiespējams. Jautājums ir, cik klients ir gatavs par savu unikālo aksesuāru maksāt. Pirms pāris mēnešiem prezentētais unikālais Rolls-Royce Sweptail parādīja, ka tie var būt pat 11 miljoni eiro par kupeju, kam ir jauna virsbūve un ārējais dizains. Bet, ja var iztikt bez liekām ārišķībām un bērnības atmiņu ieviešanas mašīnas noformējumā, tad Phantom VIII būs iegādājams jau par 400 000 eiro.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Komentētākie raksti

Satiksmes ierobežojumi

Vairāk

Valūtu kursi

13.12.2017
Ienākt apollo.lv