SAB: Par «Re&Re» maksājumiem «Vienotībai» vēstījušais Krievijas laikraksts nereti publicē fantāzijas

Apollo
124 komentāri

Krievijas laikraksts «Rossijskije Vestji», kurā rakstīts par būvfirmas «Re&Re» maksājumiem partijas «Vienotība» melnajai kasei, nereti publicē fantāzijas, kas nodara kaitējumu Latvijas interesēm, norāda Satversmes aizsardzības birojā (SAB).

SAB: Par «Re&Re» maksājumiem «Vienotībai» vēstījušais Krievijas laikraksts nereti publicē fantāzijas

Foto: Ieva Čīka/LETA

Krievijas Federālā laikraksts «Rossijskije Vestji» vēsta, ka, pēc tā rīcībā esošās informācijas, SAB direktors Jānis Maizītis informējis Valsts prezidentu Andri Bērziņu par to, ka būvfirmas «Re&Re» vadība vairāku gadu laikā bijusi cieši saistīta ar «Vienotību». Kontaktu ar uzņēmumu uzturējusi premjera Valda Dombrovska (V) sieva Ārija Dombrovska un Saeimas priekšsēdētājas Solvitas Āboltiņas (V) vīrs Jānis Āboltiņš. Tieši viņi saņēmuši naudu no «Re&Re» partijas melnajai kasei, kā arī sev personīgi.

Savukārt «Vienotība» lobējusi, lai šis uzņēmums saņemtu valsts pasūtījumus. Pēc laikraksta rīcībā esošās informācijas, «Re&Re» esot atzinušies izmeklētājiem par naudas nodošanu «Vienotībai». Vienlaikus ASV Valsts departamenta pārstāvji mēģinot pārliecināt Bērziņu, lai viņš izdarītu tā, lai skandāls neizvērstos.

Kā biznesa portālam «Nozare.lv» uzsver «Re&Re» valdes priekšsēdētājs Ainārs Pauniņš, šodien medijos izskanējušais attiecībā uz uzņēmuma ziedojumu jautājumu ir spekulācija. «Uzsveram, ka uzņēmuma «Re&Re» atbalstu un ziedojumus koncentrē tādās jomās kā kultūra un sports, nevis politiskās partijas. «Re&Re» nekomentēs baumas un pieņēmumus.»

SAB pārstāve Iveta Maura aģentūrai LETA atzina, ka SAB jau iepriekš ir informējis sabiedrību par laikraksta «Rossijskije Vestji» darbības niansēm, proti, tajā tiek ievietoti dažādi Latvijas un Krievijas attiecību aspektiem veltīti raksti, nereti tiek publicēti klaji izdomājumi un fantāzijas, kas parāda Latviju negatīvā gaismā un nodara kaitējumu Latvijas interesēm.

SAB aicina plašsaziņas līdzekļus kritiski izvērtēt informācijas pirmavotu pirms raksta pārpublicēšanas.

SAB jau pirms vairākiem gadiem norādīja, ka Krievijas izlūkdienesta virsnieks Dmitrijs Jermolajevs laikā no 2002.gada līdz 2005.gadam, izmantojot diplomāta piesegu, strādāja Krievijas vēstniecībā Latvijā. Šajā laikā SAB viņu identificēja kā Krievijas Ārējās izlūkošanas dienesta virsnieku.

Kopš 2006.gada Jermolajevs laikrakstā «Rossijskije Vestji» ir izveidojis elektronisku pielikumu «riga.rosvesty.ru», kurā tiek ievietoti dažādiem Latvijas-Krievijas attiecību aspektiem veltīti raksti un nereti tiek publicēti klaji izdomājumi un fantāzijas.

Piemēram, kad Latvijas vēstniecība Baltkrievijā sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru 2009.gadā Minskā atvēra biznesa klubu, Jermolajeva vadītā ziņu lapa izplatīja informāciju, ka tā ir Latvijas specdienestu piesegorganizācija. Ziņu pārpublicēja arī atsevišķi Latvijas portāli, un Latvijas biznesa kluba veidotājiem nācās taisnoties, ka viņu darbība ir saistīta ar biznesa kontaktu veidošanu, nevis izlūkošanu. Lai arī balstīta uz izdomājumiem, šāda publicitāte nodara kaitējumu uzņēmēju uzticībai Minskas biznesa klubam, norāda SAB.

Jermolajeva ietekmi uz Latvijas mediju telpu raksturojot arī 2005.gadā plašu publicitāti ieguvusī ziņa, ka Maskava plāno atsaukt no amata Krievijas vēstnieku Latvijā Viktoru Kaļužniju. Vairākkārt pārpublicēta, šī ziņa nonāca pat vadošu Latvijas mediju dienaskārtībā.

Jau ziņots, ka «Re&Re» bija viens no 21.novembrī Zolitūdē sagruvušā lielveikala «Maxima» būvniekiem.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

24.09.2017
Ienākt apollo.lv