Sieviešu iepirkšanās paradumi

Apollo
3 komentāri

Trīs ceturtdaļas Latvijas sieviešu iedvesmu jauna apģērba iegādei gūst uz vietas veikalā, pētot piedāvājumu, liecina Elkor veiktā iedzīvotāju aptauja. Svarīgākais kritērijs jauna apģērba iegādē 68% sieviešu ir izvēlētā apģērba un tā krāsas atbilstība viņu gaumei, bet 59% pievērš uzmanību pirkuma cenas un kvalitātes attiecībai, portālu «Apollo» informēja Ronalds Feldmanis, «Elkor» valdes loceklis.

Sieviešu iepirkšanās paradumi

Foto: Evija Trifanova/LETA

Iepazīstoties ar veikalos pieejamo piedāvājumu, iedvesmu jauna apģērba iegādei gūst 73% respondenšu, savukārt teju ceturtā daļa (23%) iedvesmojas no internetā pieejamajiem resursiem. 15% sieviešu idejas smeļas modes un stila žurnālos, bet 11% - no ģimenes locekļiem vai draugiem.

Sievietes vecumā no 20-29 gadiem biežāk kā citās vecuma grupās iedvesmu gūst uz vietas veikalā (85%), internetā (34%), kā arī no radiem un draugiem (14%). Meitenes vecumā no 15-19 gadiem biežāk nekā citas jaunus apģērbus izvēlas modes un stila žurnālos (23%), un sociālajos tīklos (16%), savukārt dāmas vecumā no 40-49 gadiem - TV pārraidēs (13%). Pilsētnieces biežāk nekā lauku rajonu iedzīvotājas uz apģērbu pirkšanu iedvesmojas internetā, lasot žurnālus un konsultējoties ar draugiem, bet laucinieces - no televīzijas raidījumiem.

Jautātas, kādi kritēriji viņām ir svarīgi, izvēloties jaunu apģērbu, 68% aptaujāto norādījušas, ka viņām ir būtiski, lai izvēlētais apģērba modelis un krāsa viņām piestāvētu. 59% uzmanību pievērš preces cenas un kvalitātes attiecībai, bet 56% - atlaidēm un īpašiem piedāvājumiem. Katra otrā respondente atzīst, ka viņai svarīgs ir apģērba praktiskums un kvalitāte, savukārt mazāk būtiska ir pirkuma atbilstība jaunākajām modes tendencēm un ilgmūžība - šos faktorus norādījušas attiecīgi 13% un 11% sieviešu.

Apģērba krāsas un modeļa atbilstība gaumei svarīgāka ir gados jaunākām sievietēm (norādījuši 87% vecumā 15-19 g.v., salīdzinot ar 49% vecumā virs 50 gadiem). Sievietes vecumā no 20-39 gadiem biežāk nekā citas uzmanību pievērš pirkuma kvalitātei, kā arī atlaidēm un īpašiem piedāvājumiem. Savukārt apģērba praktiskums un funkcionalitāte svarīgāks ir meitenēm vecumā no 15-19 gadiem un dāmām vecumā virs 50 gadiem. Pilsētnieces biežāk nekā laukos dzīvojošās respondentes pievērš uzmanību apģērba atbilstībai viņu gaumei, kā arī pirkuma cenas un kvalitātes attiecībai, bet palielinoties respondenšu ienākumiem, lielāka uzmanība tiek pievērsta apģērba zīmolu atpazīstamībai.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Jaunākais no izklaides

Vairāk

Valūtu kursi

19.11.2017
Ienākt apollo.lv