Slokenbergs: Pilsētu zīmoli ir spēcīgāki un efektīvāki nekā valstu zīmoli

Apollo
0 komentāru

Pasaulē parādījusies tendence, ka pilsētas ir ļoti spēcīgi zīmoli, kas ir kompaktāki, efektīvāki nekā valsts zīmoli, un pilsētas zīmols ir arī spējīgs ilgāk dzīvot, intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» atzina Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs.

Slokenbergs: Pilsētu zīmoli ir spēcīgāki un efektīvāki nekā valstu zīmoli

Foto: Lita Krone/LETA

Slokenbergs pozitīvi vērtē Rīgas tūrisma attīstības biroja realizētās aktivitātes Rīgas reklamēšanā ar zīmolu «Live Rīga» un norāda, ka galvaspilsēta ir mūsu tūrisma spēcīgākais produkts. «Tomēr grūti spriest, kāds ir reālais ieguvums no šīm aktivitātēm, jo operatīvas statistikas patlaban nav. Es domāju, ka efektu varēs just nākamā gada sākumā,» prognozē Slokenbergs.

TAVA vadītājs gan neuzskata, ka līdzīgas kampaņas vajadzētu veidot arī citās Latvijas pilsētās. «Tas ir stāsts par to, ka ir Rīgas un ir Latvijas tēls, tā kā pārītis, kas viens otru papildina, bet patiesībā nav viens un tas pats. Šāda situācija ar tūrisma tēlu ir daudzās valstīs, un mēs jau neesam ar kaut ko daudz citādi. Ir Prāga, un ir Čehija, un daudzās valstīs ir spēcīgi pilsētu zīmoli un produkti,» atzīst Slokenbergs.

Viņš norāda, ka gadījumā, ja industrijai izdosies pietiekami ātri noreaģēt, piedāvāt jaunus pakalpojumus un radīt jaunus produktus, jau nākamgad varētu sagaidīt pozitīvas tendences tūrisma atlabšanā. «Iespējams, to veicinās arī «Live Rīga» aktivitātes,» uzskata Slokenbergs.

Kā ziņots, Rīgas mārketinga komunikāciju kampaņa septiņās valstīs notiek zem vienota zīmola «Live Rīga». Visos tirgos tiek izmantots vienots risinājums tūristu uzrunāšanai. Rīga pozicionēta kā pilsēta, ko ir viegli sasniegt, bet emocionāli grūti atstāt. Tāpēc kā vizuāls kampaņas motīvs izvēlēta cilvēka sirds, kas aizkavējusies Rīgā pēc tam, kad tās saimnieks jau devies mājup. Kampaņa papildināta ar stāstu par Rīgu kā vēsturisko Ziemassvētku eglītes tradīcijas dzimšanas vietu pirms 499 gadiem.

Ņemot vērā ierobežotos resursus, «Live Rīga» ziemas kampaņas mediju stratēģija paredz, ka būtiskākie komunikācijas kanāli mērķa auditoriju sasniegšanai ir internets, vides reklāma un reklāma presē. Kampaņas mērķa auditorija ir ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 55 gadiem. Kampaņas mediju stratēģijā ņemta vērā mērķa auditoriju interese par ceļojumiem uz Baltijas valstīm un Austrumeiropas valstīm. Reklāmas kampaņa ir adaptēta katras valsts valodā.

Ziemas kampaņas interneta lapas izveidi finansējis viens no RTAB dibinātājiem - Latvijas nacionālā lidsabiedrība «airBaltic».

Pilnu intervijas tekstu var lasīt biznesa portālā «Nozare.lv».

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.10.2017
Ienākt apollo.lv