Šteinbergs: PČ pēc diviem gadiem brauks tikai rūpnīcu komandas

Apollo
15 komentāri

Latvijas motokrosists Ivo Šteinbergs sarunā ar «Apollo» pastāstīja par saviem plāniem šajā sezonā, kā arī dalījās pārdomās par privāto un rūpnīcu komandu likteni tuvākajos gados.

Šteinbergs: PČ pēc diviem gadiem brauks tikai rūpnīcu komandas

Pēc pērnās sezonas, kura traumu dēļ Ivo bijusi saraustīta, sportists šogad atgriezies trasē, pārsvarā braucot tikai pašmāju sacensībās.

«Neteiktu, ka šī man ir atslodzes sezona, tāda nedrīkst būt. Pērnais gads man praktiski sanāca bez motokrosa un varēju sakopot domas, tagad turpinu strādāt. Svarīgi bija atgriezties savā līmenī, jo man patīk mērķtiecīgi strādāt. Zināju, ka to paveikšu,» teic Šteinbergs.

«Pēdējās nedēļās bijušas sešas sacensības, šonedēļ ieturu pauzi, skrienu krosus, minu riteni, kombinēju visu kopā. Protams, arī ar moci aizvadu treniņus.»

Šteinbergs atzīst, ka ārzemēs nav plānots startēt un galvenās sacensības paredzētas Latvijā.

«Tagad ilgu laiku esmu Latvijā, piedalos «Superkauss» sacensībās, gan Latvijas čempionātā un lēnām gatavojos Pasaules čempionāta posmam Ķegumā. Līdz tam vēl mēnesis un paspēšu formu dabūt. Nav tā, ka dalu sacensības, katrās lieku uzsvaru uz uzvaru. Mērķtiecīgi gāju arī uz uzvaru «Superkauss» seriālā, bet Dobeles posmā tresajā braucienā tehniska ķibele liedza finišēt un pacīnīties par augstu vietu kopvērtējumā. Bet motokross ir tehniskais sporta veids un ar šādām situācijām jāsadzīvo. Grūti kaut ko paredzēt. Bet esmu apmierināts ar parādīto ātrumu trasē un ir iegūta stabilitāte. Tuvojos ideālajai formai,» atzīst Ivo.

«No pasaules čempionāta posmiem es šosezon esmu atteicies - tas ir skaidrs. Braukšu Ķegumā, varbūt vēl Zviedrijā, bet uz «Grand Prix» posmiem es nelieku uzsvaru. Tas man šogad nav primārais uzdevums un mierīgi varu gatavoties mačiem mājās.»

Šteinbergs saka, ka ar katrām sacensībām uzlabo sniegumu, bet sezonas sākums bijis grūts.

«Sākumā bija grūti, jo biju braucis mazāk par citiem braucējiem vismaz uz pusi. Traumas un savainojumi liedza pilnvērtīgi aizvadīt sacensības, tadēļ sezonas sākumā nācās būt iedzīnēja lomā un morāli tas ir ļoti grūti. Bet kopumā esmu apmierināts ar tiem rezultātiem, kuri uzrādīti līdz šim,» norāda braucējs, piebilstot, ka ar sponsoriem darbs norisinās nepārtraukti, taču...

«Līdzekļi ir vairāk vai mazāk? Uz šo jautājumu grūti atbildēt, pie tā visu laiku ir jāstrādā, tas ir slidens temats. Nevienam braucējam nekad nebūs ideāla finansiālā situācija, vienmēr kaut ko vajadzēs klāt. Ja būs atbalsts, tad pats nebūsi gatavs, vai arī - nebūs atbalsts, bet jūtīsies perfekti un gatavs uzrādīt augstus rezultātus. Mans mērķis ir maksimāli attīstīt motokrosu Latvijā, celt savu popularitāti, ko pēdējās gonkās ir izdevies paveikt. Uz šo jautājumu var paskatīties dažādi - cik garš, tik plats. Skaidrs, ka bez naudas pasaulē braukt praktiski nav iespējams un tāpēc arī nelienu šogad lielajos mačos. Otra lieta - dalība pasaules čempionātā paliek arvien dārgāka. Uzskatu, ka pēc diviem gadiem brauks tikai rūpnīcas komandas, jo pie esošās sistēmas un situācijas mazās komandas pazudīs.»

«Bet būs, kur braukt un esmu priecīgs, ka Latvijā šogad ir audzis līmenis. Pēdējo reizi tāds pie mums bija 2007. gadā vai vēl pirms tam. Ja kāds saka, ka motokross nav populārs, domāju, ka viņš kļūdās. Es varētu teikt citādāk, ka rallijs pēkšņi nav populārs, laikam šis sporta veids paliek par dārgu un to rallija aprindās cilvēki jūt,» secina Šteinbergs.

Kā jebkurā tehniskajā sporta veidā, vadošo lomu starp braucējiem ieņem tie, kuriem ir liels finansiālais atbalsts vai arī garantēta vieta rūpnīcas komandā. Šteinbergs nedaudz paskaidro nianses, piebilstot, ka motosportistus var iedalīt divās kategorijās.

«Privātajiem braucējiem nevis grūti sacensties ar TOP vīriem, bet neiespējami. Es teiktu, ka privātie braucēji var pat nesapņot par šādu iespēju. Jā, var paveikties vienā braucienā, bet rūpnīcas braucējiem apakšā stāv liels atbalsts. Uz vienu braucēju strādā 30 cilvēki un konkurence ar viņiem ir neiespējama. Esmu runājis ar daudziem sportistiem no rūpnīcu komandām un viņu motocikliem uz katru braucienu ir jaunas detaļas. Viņiem galvenais uzdevums ir obligāti iebraukt punktos un neļaut tehnikai sevi pievilt trasē, bet privātajā komandā, piemēram, mocis ir labā tehniskā stāvoklī, taču tas ne vienmēr sacensībās kalpo līdz galam. Jāatzīst, ka ir lietas, kuras privātie braucēji nevar dabūt. Jā, par naudu daudz ko var nopirkt, bet citreiz tā nespēlē nekādu lomu. Sapņot par rūpnīcas komandu var, tas ir augstākais līmenis,» uzskata braucējs.

Vai tuvākajos gados kāds no latviešiem noklūs rūpnīcas paspārnē? «Šodien es teiktu, ka nē, bet pie zināmas veiksmes tas ir iespējams. Motokross ir neprognozējams, šodien tu brauc, bet jau rīt guli slimnīcā. Ja kāds latvietis tiks rūpnīcas komandā, būs ļoti forši. Krieviem un igauņiem ir, lietuviešiem un latviešiem nav,» atbild Ivo.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Valūtu kursi

22.11.2017
Ienākt apollo.lv