«Swedbank»: kredītu maksājumu kavējumi samazinās

Apollo
0 komentāru

Kā liecina «Swedbank» dati, pārliecinoši lielākā daļa jeb 84% restrukturizēto kredītu klientu ir apmierināti ar kopīgi atrasto risinājumu.

«Swedbank»: kredītu maksājumu kavējumi samazinās

Foto: «Scanpix»/«Reuters»

Izplatītākais risinājums, kas izmantots, lai atrisinātu kredītapmaksas grūtības 90% gadījumu, bijusi kredīta apmaksas termiņa pagarināšana, visbiežāk gan piemērojot kopā ar citu risinājumu, informē bankas sabiedrisko attiecību vadītājs Ivars Svilāns.

51% kredītņēmēju kredītapmaksas problēmas risināt palīdzējusi «Swedbank Grupā» izsniegto īstermiņa saistību pievienošana ilgtermiņa saistībām.

17,7% gadījumu atrisināt kredītapmaksas grūtības «Swedbank» klientiem palīdzējusi maksājuma atlikšana uz laiku. Vēl kā risinājums izmantotas kredīta brīvdienas jeb pamatsummas atlikšana (izmantots 8,2% restrukturizētajiem hipotekārajiem kredītiem), aizdevuma likmes veida maiņa (izmantots 5,2% restrukturizētajiem hipotekārajiem kredītiem), kā arī aizdevuma valūtas maiņa (izmantots 5,2% restrukturizētajiem hipotekārajiem kredītiem).

««Swedbank» ir svarīga klientu stabilitāte ilgtermiņā. Jāatceras, ka veidojam attiecības ar klientu, nevis viņa mājokli, tāpēc mums svarīgākais ir saglabāt un stiprināt klienta finansiālo stabilitāti ilgtermiņā. Nonākot kredīta apmaksas grūtībās, nekavējoties jāsazinās ar banku un jāsāk meklēt risinājums. Svarīgākais — būt godīgam pret sevi un banku,» uzsver «Swedbank» Privātpersonu finansēšanas daļas vadītājs Dzintars Kalniņš.

«Grūtībās nonākušo kredītņēmēju, kurš atliek problēmu risināšanu, varētu salīdzināt ar cilvēku, kurš ir saslimis, taču vizīti pie ārsta atliek. Jebkurā dzīves situācijā, kad saskaramies ar problēmām, risinājums jāmeklē uzreiz — atlikšana tikai attālina no jautājuma atrisināšanas un to sarežģī. Tāpat jāpatur prātā, ka vēlme saglabāt savu statusu šādā brīdī ir neracionāla — ziedojam pārāk daudz no ilgtermiņa pozīcijām īstermiņa ieguvumiem,» saka Latvijas Universitātes Psiholoģijas nodaļas profesors Ivars Austers.

Tomēr, lai arī banka piedāvā virkni risinājumu, kā atvieglot aizdevuma apmaksu, joprojām liela daļa klientu atliek problēmas risinājumu līdz pēdējam brīdim, kad banka vairs nespēj palīdzēt.

Būtiski atcerēties, ka daudzi kredītņēmēji joprojām nav informēti par kredīta nemaksāšanas sekām un nezina, ka sekas var būt vienlīdz nopietnas hipotekārā, autolīzinga, īstermiņa, studiju kredīta un nomaksas rēķinu kavēšanas gadījumā, norāda bankas pārstāvis.

Ziņo redaktoram par kļūdu!



Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

 

Laika ziņas

Vairāk

Valūtu kursi

18.11.2017
Ienākt apollo.lv